Ik heb ze eind oktober echt onder het zadel gezet en heb ze de winter rustig opgeleerd. Ik besloot het zomerseizoen te starten in de E-proeven (B1/B2) kwestie van ervaring op te doen. De eerste twee wedtrijden had ik geluk dat ik eerst deelnam aan de inloopproef, want ze verkoos telkens de uitgang

Ik had net de 5 nodige deelnames voor de selectie van de Beker van Limburg, dus besloot ik ze mee te nemen, samen met haar grote broer die 3 niveaus hoger moest lopen. Doelstelling was alleen fijn rijden en misschien een top10 plaats bemachtigen. Het werd een afmattend weekeinde, ik moest in totaal 8 proeven rijden over 2 dagen en heb nog eens 4 prijsuitreikingen moeten doen. het was snikheet en de paarden konden er niet op stal.
De eerste proef liep Don nog wat zenuwachtig (waar zijn mijn vriendjes....

Na een nacht op de wei, keken beide paarden verrast dat ik er weer stond met wedstrijdmateriaal. Maar ze gingen weer vlot de trailer op

Voor de eerste proef van zondag heb ik maar 15 minuten ingereden, oa om dat de bodem zo zwaar lag. In de proef liep ze weer super fijn en werden wij 1e

Toen begon het rekenwerk, ik had 1.57% voorsprong op de 2e, dus mocht ik max 1.50% minder hebben dan haar in de laatste proef, de kür. Toen ik wou opzadelen voor de kür was duidelijk dat ze het beu was, ik haal haar van de trailer en geef haar af aan mijn groom om het zadel te pakken. Nog voor ik bij de auto ben, hoor ik roepen. Staat ze gewoon terug op de trailer

De kür ging goed tot de tweede galop, ze spring fout aan maar ik herstel ze snel. Zou het genoeg zijn? Het meisje op 2e rijdt een mooie proef, dus het wordt bang afwachten... Wij staan met een hele groep rond het beeldscherm van de computer gekluisterd als het secretariaat de punten inbrengt. het resultaat : ik ben 3e, de zwaarste concurrente 2e met 1.2% verschil. Wat betekende dat wij, totaal onverwacht, de beker van Limburg niveau 0 hebben gewonnen

Bon, het lange verhaal is gedaan, hierbij wat foto's en een filmpje :
wedstrijd van een tijdje terug :

Van de Beker :

Belangrijkste persoon : de groom!!

glunder

Filmpje :
Is van de 2e dag, de eerste proef. De aanleuning is minder stabiel, maar ze blijft gaan... de kleine madam!!