Toy Boy, So long my best friend!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura01234

Toy Boy, So long my best friend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 21:08

Hallo allemaal!

Ik heb de afgelopen 2 jaar in Zwitserland gewoond voor mijn vaders werk. Na 17 jaar in Nederland gewoond te hebben was de verhuizing erg zwaar en moeilijk, ik vond het helemaal niks. Gelukkig kon ik mijn paard in die tijd mee verhuizen, dat verlichtte de pijn al iets! Helaas hebben precies een jaar daarna, toen we net lekker op dreef kwamen in de training en dressuur/spring wedstrijden, hem in moeten laten slapen omdat hij z'n been brak tijdens een losgooi 10 minuutjes in de binnenbak |(
Ik had zo veel verdriet, kon aan niks anders denken dat was echt een super emotionele tijd..
Ik had toen zomervakantie en toevallig stopte een andere jongen die altijd samen met mij bijna als enige aan dressuur deed met zijn paard. De eigenaar belde mij op nadat ze had gehoord wat er was gebeurd met mijn paard en vroeg of ik hem over wilde nemen. Ik zei meteen ja natuurlijk!
Na een heeel moeilijk begin (paard is erruggg eenkennig) begonnen we toch een beetje aan elkaar te wennen en hebben we vooral heeel veel hoogtepunten meegemaakt en zijn we een super team geworden :D

Helaas komt aan alles ook weer een eind en ga ik volgende week weer terug naar Nederland verhuizen om daar aan een nieuwe studie te beginnen in Utrecht.
Morgen hebben we nog onze laatste wedstrijd en ik voel dat juist nu we echt een hele hechte band hebben gevormd en dat ik hem vreselijk ga missen als ik straks in Nederland zit en waarschijnlijk nog even zonder paard! Hij gaat voor je door het vuur, zal nooit stoppen met werken, heeft ook wel heel wat eigenaardigheidjes in z'n gedrag af en toe maar toen ik daar eenmaal langzamerhand allemaal achter kwam hoe hij in elkaar zit begrepen we elkaar steeds beter :)
Ik heb vooral geleerd geduld te hebben en hij heeft mijn ietwat kortje lontje af en toe wat langer gemaakt :o
Het is zeker een aparte en geen makkelijke en daarom ga ik hem nu ook zo veel missen!

Daarom hebben ik en het nieuwe meisje wat hem gaat rijden (ook Nederlands toevallig) vandaag op deze zonnige dag mooie foto's gemaakt die sowieso ergens in mijn nieuwe kamer in Utrecht komen te hangen! (alleen nog even bedenken welke, dat wordt nog een klus!) Ik ben super blij met deze prachtige herinnering :)
van de week komen er ook nog rijfoto's hopelijk :)
meer info over Toy Boy op mijn profiel!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. en toen ging hij los!! en de hengst in hem kwam naar boven zeg.... ik stond zo te kijken dat ik bijna vergat foto's te maken, vandaar ook de lelijke achtergrond, maar hij was wel gaaf!
Afbeelding

6. heuveltje op
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. tussendoor natuurlijk stiekem even gras meepikken
Afbeelding

9. gassss
Afbeelding

10. Ik herkende wel ineens zijn roots op de racebaan!
http://oi43.tinypic.com/2qxm70m.jpg

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. I will miss you!
Afbeelding

17. trots!
http://oi39.tinypic.com/s5h0k7.jpg

voetnootje voor de mensen die het is opgevallen: Op sommige foto's zijn z'n ribben duidelijk te zien, hij is niet heel erg mager hij is wel gewoon fit en we voeren hem al bij. Hij is al 2 maanden zo de eigenaar weet ervan en doet er ook van alles aan om hem iets ''vetter'' te krijgen! Hij krijgt het meeste krachtvoer van alle paarden bijna op stal, staat dagelijks 4 uur op de wei en onbeperkt hooi en stro en nu dus ook supplementen
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 05-07-13 21:18, in het totaal 4 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:11

Jeeeetje dat wordt moeilijk kiezen! Wat een heerlijke sfeer in de foto's!
Ik vind 9, 6, 14 en 15 er uit springen!

(enne, je onderschrift, ook The Great Gatsby gezien zeker? :P )

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:12

wat erg van je eerste paard maar dit is echt een knapperd hoor

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:12

Prachtig dier!
Jammer dat je terug naar Nederland gaat, waarom ga je niet in Zwitserland een opleiding doen als ik vragen mag?
Hij zal jou ook heel erg gaan missen!

isabellevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:13

Ik vind 2,6,13 en die van jullie samen heel mooi! Het zijn allemaal plaatjes inclusief je paard! Jammer dat je hem moet missen :( Prachtige foto's!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 21:23

bedankt voor alle reacties al :D
ja ik ga hem echt heel erg missen :( wordt een emotioneel momentje morgen denk ik ook voor de laatste keer afgroeten!

en waaorm ik niet in Zwitserland blijf, ten eerste omdat hier een opleiding serieus 10x zo duur is als in nederland (het leven eromheen ook) en ik heb Nederland heeel erg gemist in mijn tijd hier, gewoon de gezelligheid het uitgaan en de losse en makkelijke sfeer! Zwitsers zijn nogal stug en de ''uitgaans'' stad hier dichtbij (30 km) is Genève wat meer een soort van business stad is en de paar clubs die er zijn onbetaalbaar :P makkelijke kroegen of barretjes zijn hier maar weinig. en het klinkt raar maar om gewoon tussen ''normale'' Nederlanders te zitten is ook niet verkeerd :D

en dat mijn onderschrift heb ik van dat liedje van Fergie, of die in de great gatsby zit geen idee hihi die film nog niet gezien en boek nog nooit gelezen :P

xEva

Re: Toy Boy, So long my best friend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:01

Echt jammer dat je hem moet achterlaten Laura! Jullie zijn zo gegroeid.
Hele mooie foto's!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:10

Jammer dat hij niet met je mee kan, of andersom gezegd: jammer dat Nederland niet daar is! Wat een mooie omgeving, Toy Boy komt in het decor echt tot zijn recht! En ik vind hem zelf helemaal niet mager, juist mooi fit! Die van mij was afgelopen voorjaar ook zo door het vele trainen en toen moest ik van iedereen horen dat hij te dun was. Nu heeft ze een vette grasbuik die in de weg zit en krijg ik te horen dat het fijn is dat ze weer wat op gewicht is :') Ach ja.

Hopelijk vind je in Nederland ook weer een leuk paard om het rijden weer op te pakken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:14

Mooi, vooral nummer 15,

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:34

Super foto's Laura!
Vond het altijd erg leuk om jouw verhalen over Toy te lezen, jullie zijn in een jaar tijd echt een steeds beter team geworden. Zo zonde dat je hem nu moet gaan missen, en hij jou!!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:50

bedankt voor alle reacties :)

@snadrem: ik vvind hem ook niet echt mager, het is alleen niet zo fijn dat je z'n ribben zo goed kan zien :(

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:41

ik heb nog een mooie foto gekregen van onze laatste wedstrijd afgelopen weekend!

Afbeelding

Soof24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:49

Waauw wat een mooie foto's!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:59