Royally Impressed op de keuring NRPS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

Royally Impressed op de keuring NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 23:23

Afbeelding

Dit ventje: officieel: Royally Impressed van de Barendshoeve, maar in het dagelijks leven gewoon Roy moest deze maand wel twee keer door de wasstraat. Eerst voor een fotomeeting (misschien maak ik hier ook nog es n fototopic van) en vandaag moest hij voor stamboekopname voor het NRPS verschijnen.

Kort verslagje:

Het begon allemaal om 06.45. Onze wekker -O- Alles lag al gereed in de auto en het paard was al gewassen en geknot en had zo de nacht op stal doorgebracht.

07.10 Op stal aangekomen met onze slaperige hoofden. Mijn nichtje bleef slapen en kon zo helpen met alle voorbereidingen. Top dus! Zij nog eventjes roy gepoetst en betut en ik ondertussen uitmesten.

07.45 Groom 2 aanwezig. Tevens mijn fotografe. Klaar voor vertrek. We vertrokken zo rond 08.15 richting Vrouwenpolder. Eenmaal in de Rijkebuurtweg, stond er een fille met trailers en vrachtwagens. Er kwam een verkeersregelaar om te melden dat er een trailer vaststond in de modder en dat het daarom vaststond. Ik zei nog: 'oei dat hoop ik niet te hebben'. Weinig trailer ervaring en een nieuwe auto en een onrustig paard....

En ja hoor, we stonden vast. Wat overigens niet verwonderlijk was aangezien het terrein er zo bijlag en dit de enige toegang was voor alle verkeer:
Afbeelding

Dus fijn. wachten op de tractor, die al snel ons kwam redden. vond er niets aan door die hoge modder bulten. We hadden amper controle over het stuur en gleden alle kanten op en zo ook de trailer.... Arm beestje. het leek wel een ijsbaan. Uiteindelijk plantte de tractor ons ergens achter waar ook de NRPS-ring was. Blij dat we uit de auto konden.

We moesten ons meteen meldden (we waren inmiddels al behoorlijk vertraagd) en we gingen vrijwel direct daarna naar het straatje. Hier heb ik verder geen fotos van omdat het nogal gehaast was. De weg hier naartoe was kriskras tussen alle trailers, paarden en mensen door wat hem erg veel stress opleverde. Ik kon hem niet houden in mijn eentje en zo hadden mijn hulp en ik allemaal een halstertouw en liepen we aan weerszijden om hem te houden. STUITERSTUITER. Mijn hand nog verbrand omdat hij zich lostrok. We sloten achteraan aan en Royal werd bekeken voor zijn aftekeningen, er moest nog een kleine wijziging in plaatsvinden. Hierna door naar de Jury. Even op het harde moeten tonen en toen weer terug over het terrein.

Hierna was het wachten geblazen. Paard was inmiddels goed gekalmeerd en hadden we weer terug op de trailer gezet. Hij stond na een tijdje rustig te knabbelen aan zijn hooi terwijl wij ondertussen naar de overige kandidaten konden kijken. Alles super geregeld door het NRPS. Secretariaat was erg vriendelijk en duidelijk en in de tent lag eten (lunchpakketje, broodjes, koekjes en vers fruit) en drinken voor iedereen. Erg fijn! Tussendoor nog een keer naar de trailer moeten rennen omdat ik gebonk en gehinnik hoorde. Hij was de trailer aan het afbreken. Stond te schrapen en te stampen en had de rubber matten naar achteren getrokken...Draakje... Hierna weer rustig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JH37L8F3.jpg

Nummer 15 was inmiddels in de baan dus was het tijd om de laatste hand aan Royal te leggen. Grooming team in actie:
Afbeelding
Roy vond het allemaal wel best. Al die dames aan hem aan het tutten.

Op het laatste moment nog een voorbrenger gevraagd die het super deed!

Opstellen voor de jury
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij hield ons goed in de gaten. Baasje wat doen ze nu met meee |(

Drafje. Meneer liet zich niet zo zien. Was erg overrompeld denk ik en al erg moe van zijn drukke gedoe ervoor.
Afbeelding

Jury keek kritisch toe. Ik afwachtend op de achtergrond.
Afbeelding

De jury pakte de microfoon..... Het lieve meisje kwam met de rozetten aan. Een mand vol met alle kleurtjes....Welke zouden ze pakken????

Gespannen keken wij toe...Op de achtergrond zijn fokker en mijn fotografe/groom.
Afbeelding

Oranje rozet! Eerste premie en sterruin!!! Allemaal blij. Zelfs de voorbrenger. haha
Afbeelding

Trots op mijn pup
Afbeelding

Nog op de foto met de moeie pooniee en fokker
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHSFXRHU.jpg

Nog even naar de tent hierna om te bedanken en financiën af te handelen en toen weer met t angstzweet in onze naad de modderpoel betreden.... Gillend en krijsend gingen we er over/doorheen maar dit keer zonder tractor!

Dank je wel beestje, dat je zo braaf was
Afbeelding

Met speciale dank aan Ymke en Evelyne (Cavalos Photography) voor alles _/-\o_

LukieBradley

Re: Royally Impressed op de keuring NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:33

Aaaah gefeliciteerd met de overwinning!!!
Leuk dier!

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:38

Van harte gefeliciteerd met jullie sterpredicaat. Ik ben echt zo trots op jullie!!!

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 00:18

Waaaaaaahhh wat was het een vermoeiende dag die toch helemaal geweldig verliep!! :D
Wat ben ik ongelooflijk trots op die gekke poownie van jou!
Zo braaf en constant jou in de gaten houden,het is echt een ventje met een hart van goud <3
Ik vond het echt super om deze dag met jou en je nichtje te delen Marietje :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 01:08

Gefeliciteerd!!!
Supergaaf :j

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:14

Thanks allemaal! Tis n braaf kereltje <3

Arkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:34

Wat een prachtig paard!
En gefeliciteerd!!

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:46

Jeeeej whoehoee Rooyyy! :D Knap ding, hij deed het zo goed!
Ik zei vanochtend tegen Deems ook al; Je neef is Ster geworden :D
Die foto's van de blub zijn toch ook wel echt erg zeg := Gelukkig is het allemaal toppie goed gekomen!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:04

Toppieee! *\o/*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:43

Gefeliciteerd Maria *\o/*

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:25

Thanks!