Vorig jaar had mijn paard Lucky rond deze tijd ook dat hij af en toe eens kuchte. Ik heb toen de veearts er bij gehaald maar die gaf toen aan dat het een kriebel in zijn bovenste luchtwegen was en geen kwaad kon en dat ik hier ook niet meteen voor hoefde te bellen.
Helaas is het dit keer een bacterie in de bovenste luchtwegen geweest die door de vochtige warme ineens is doorgeklapt in Lucky zijn longen.
Gisterochtend was er nog niks aan de hand en gisteren rond een uur of 19.00 trof ik hem ineens super benauwd aan, neusgaten wijd opengesperd en heel zijn lichaam stond te schokken doordat hij zo'n moeite heeft met ademen.
Op dat moment had hij 39,7 en de veearts is met spoed geweest, Lucky heeft een antibiotica en koortsverlager ingespoten gekregen en net was zijn temp 37,1 maar er komt dik gelig snot uit zijn neus en hij is nog erg benauwd.
Begin van de middag komt de veearts weer langs en dan beslissen we of het verstandig is om Lucky naar een kliniek te brengen of om hem onder strenge controle op zijn vertrouwde plekje te laten staan. (24/7 buiten met een vriendinnetje)
Zo snel als het kan gaan, dinsdagmiddag:

Gisteravond: