Ons verhaal:
Eduardus is mijn allereerste eigen paard. En nog steeds maakt hij al mijn dromen waar.
Het is een KWPN ruin, van 1.65, van Odermus x Murano.
Toen ik eindelijk van manlief naar een paard mocht gaan kijken, wist ik al dat ik een veulen wilde kopen. Ja tuurlijk, er zijn risico's aan verbonden, maar het leek me geweldig om samen met een jong paard te groeien.
Deze wens en visie blijkt meer dan uitgekomen!!
Ed en ik kennen elkaar nu ruim 3,5 jaar. Toen hij nog een kleine gup was ben ik verliefd geworden op zijn mooie koppie:
Dus paardje gekocht, naar de opfok voor een jaartje. Hier ben ik een jaar lang 3x per week heen gegaan om hem alvast wat aan mensen te laten wennen, en om te beginnen om wat op de bouwen samen.
Na een jaar was de opfok niks meer voor Ed, hij kreeg meer stress, viel af en het zat mij allemaal niet lekker meer. Hard op zoek gegaan naar een andere stal, en uiteindelijk een mooi plekje voor hem gevonden bij een westernstal vlakbij mijn huis! Ideaal! Hier staat hij nog steeds.
Hier konden we pas echt aan onze band werken, en dit ging dan ook verassend snel. Ed bleek een super lief dier! Hij is erg gek op knuffels.
Ook konden we nu heel langzaamaan beginnen met zijn 'opleiding'.
Lekker buiten wandelen langs de weg:
Verkeerslessen werden ook gelijk meegepikt
Toen Edje ruim 2,5 was zijn we voorzichtig begonnen met het introduceren van dubbele lijnen. Dit vond hij nog wel erg lastig.

In het voorjaar van 2012 is Ed zadelmak gemaakt. Dit ging eigenlijk vanzelf, doordat ik al een tijd met hem bezig was. Ik sprong voor de lol wel eens gewoon op zijn rug, waardoor hij mij eigenlijk blind vertrouwd.
En voor het eerst echt erop! TROTS!!
En omdat ik nou eenmaal op een westernstal sta, moest ik natuurlijk ook even de 'showmanship at halter' meepakken! Hier haalde wij met een 4e plaats onze eerste westrijdpunten!
Naast het werk in de bak vind ik buiten rijden ook erg leuk, en een belangrijke afwisseling met de training. Dus toen Ed een maand onder het zadel was gingen wij lekker naar buiten! Snappen jullie al een beetje waarom ik het zo'n topknol vind..?!
De kudde in nationaal park zuid kennemerland:
Inmiddels zijn we een jaar verder, en komen we uit in de B. Helaas liep dat wegens een blessure van mij een beetje anders. We hopen komend najaar weer volop aan de bak te kunnen.
B dressuur Lisse:
Training begin dit jaar:

Naast de dressuur en de buitenritten springen we ook regelmatig. Dit zit duidelijk in Ed zijn bloed, want hij vind het erg leuk! http://www.youtube.com/watch?v=EgTCwOok ... e=youtu.be
Het is de bedoeling om hier dit najaar mee verder te gaan, en onze eerste springwedstrijden te gaan starten!
Ons doel als combinatie:
Het doel is om Eduardus in de dressuur en springsport uit te brengen. Ik zou zelf graag ook in de eventing starten, maar vanwege het feit dat Ed lichte ataxie heeft weet ik niet of dit ook gaat lukken. Verder willen wij gewoon nog heel lang genieten!
Waarom is mijn paard zo bijzonder?
Ed is bijzonder omdat hij me feilloos aanvoelt. Hij is alles wat ik in een paard zoek. Mijn maatje. Daarnaast heeft hij erg veel potentie voor in de springsport, en is het het meest werkwillige en sociale paard wat ik ken!
Waarom wil ik dit sponsorship winnen? Het is van klein meisje af aan mijn droom geweest om de paardensport in te gaan. Ik zou graag alles uit Ed willen halen wat er in zit. Helaas is de sport erg duur, en zal het mij zonder dit sponsership waarschijnlijk niet lukken...
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!!!
Moderatoropmerking:
Dit topic maakte deel uit van de Pavo-win een sponsorship-actie, zie ook [VN] Win een Wildcard, maak kans op een sponsorship!. Inmiddels is de winnaar van de wildcard bekend, [VN] De winnaar van de wildcard Pavo/Trust actie is bekend!!.