Sidney op 'afscheidsfotomeeting' in de Soesterduinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivan

Sidney op 'afscheidsfotomeeting' in de Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:29

Hoi!

Ik ben 2 juni voor de 2e en (waarschijnlijk) laatste keer met Sidney op een fotomeeting geweest. Dit is omdat ze chronisch kreupel is in een lichte mate. Hierdoor kan ze niet echt intensief meer bereden worden, 1x per week is maximaal. Helaas. :(
Ik verzorg Sid sinds augustus 2011. Ik heb dus 2 jaar lang kunnen genieten van mijn schoonheid. Ik zou in september stoppen ivm studie en toch ook grootte, maar daar kwam helaas vervroeging in.
Ik was in de zomervakantie van afgelopen jaar een lange tijd op vakantie, Sid had ook lekker vakantie, 4 weekjes op de wei. Toen ging ik opbouwen, maar 2 weken later voelde ik meteen dat het niet goed zat. Ze liep onregelmatig, maar niet echt kreupel. Eerst dacht ik dat het stijfheid was, totdat ik een verdikking bij haar rechter voorbeen net boven de kogel ontdekte. DA laten komen, 4 weken rust en koelen. Na 4 weken weer proberen, maar nee helaas, nog steeds onregelmatig. Weer de DA laten komen, die dacht dat het een hoefzweer zou zijn. 2 weken boxrust met koeling om haar been. Toen nog 2 weken rust. Toen wéér proberen, maar alweer, nee hoor, nog steeds onregelmatig. Uiteindelijk zijn we naar een andere DA gegaan, hebben we echo laten maken. Eerste diagnose: peesschede ontsteking. 6 weken rust plus metacam en een ander zalfje en daarna weer proberen. Maar nog steeds niet :( Toen zijn we voor de laatste keer naar de DA gegaan en toen bleek het na röntgenfoto's verkalking in de pees te zijn. Ongeneesbaar behalve als je een dure therapie en dure bekapping wilde, en dan zou je alleen maar tot het 5x per week recreatief komen. Ik als verzorgster, vooral mijn ouders, hadden het er daar voor niet over, en de baasjes zelf ook niet... Helaas maar waar. Dus nu is ze lekker in de wei dik aan het worden. Er kan dus wel een keer peer week op gereden worden, maar dat is voor mij dus ook al een tijdje geleden, ivm examens, examenreis ed.

Ik blijf haar wel verzorgen totdat ik het echt te druk krijg. Wat we nu lekker doen is poetsen en VD :) Alleen ze kan nog niet zo heel veel _O- Jambette, kus, flehmen, spagaat en we zijn bezig met buiging (al een hele tijd _O- ).

Sidney is een lieve merrie van 14 jaar (ik hoop dat ze ooit nog een keer gedekt word, als het aan mij ligt haha). Waarschijnlijk een Welsh x Arabier. Met mij heeft ze L1 gedressuurd en met haar baasje M2 dressuur en L springen.

Nou genoeg gekletst, hier de foto's, waar ik zoooooooooo verlieft op ben *\o/* <3

Vergeef me voor de rijfoto's. Ik hoop dat deze mogen blijven staan. Als het topic verplaatst moet worden, geen probleem ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
http://i43.tinypic.com/2r77axz.jpg

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. En mijn geliefde afsluiter <3
Afbeelding

Gelieve geen commentaar op haar gewicht en mijn lengte. Ik rijd niet tot nauwelijks meer en Sid staat dag en nacht in de wei, zonder beweging. Ik kreeg net zelfs de vraag of ze zwanger was :') Nouja, zou ik erg graag willen :o

Oh, en tips over nabestellen mag wel O:)
Laatst bijgewerkt door vivan op 17-06-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Re: Sidney op 'afscheidsfotomeeting' in de Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:34

Vond het prima passen hoor.

Ze zijn heel leuk geworden! :D

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:38

Wauw, wat een prachtig beetje :D

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:39

Hihi dankje :) Ja ben er ontzettend blij mee :D

Even tussendoor: Bij mij doet tinypic stom, zien jullie alle foto's? Zo nee: roep graag nummers :)

@CrazyIris: Dankje *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:41

Ik vind Sidney echt een leuke pony! <3
En ik ben blij dat je nu een stel mooie foto's van jullie samen hebt!

Sannee10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:44

Leuk beestje jullie passen echt bijelkaar

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:07

Dankjullie <3

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:46

Leuke foto's hoor,ik zou voor een foto van marlies trap gaan,die zijn van de beste kwaliteit :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:32

Erg leuke foto's! :)
Vond het heel gezellig!

En succes met nabestellen, blijft altijd lastig voor de modellen!

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:10

Ja was gezellig :)
Dankje :) Maar ik denk dat ik de keuze al gemaakt heb :) Namelijk nr 16!