Stef, de haflinger van Aerdenhout1, onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Stef, de haflinger van Aerdenhout1, onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 23:14

Via Aerdenhout1 leerde ik het wonderpaard Stef kennen, de haflinger met een succesvol verhaal.
In het kort. Stef had enorme zomerexceem en kwam bij Aerdenhout1 wonen. Daar staat hij nog steeds en nu geheel zonder zomerexceem *\o/* voor het verhaal zie --> http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1522228&hilit=stef+zomerexceem

Omdat mijn vorige bijrijdpaard verkocht werd, bood Aerdenhout1 mij aan om met Stef aan de gang te gaan.
Ik was eigenlijk niet op zoek naar een "groen" paard. Wilde eigenlijk een doodmak paard om mee te rijden. Maar ik was toch nieuwsgierig en ben nader kennis met hem gaan maken. Eerst poetsen, toen longeren met halster.... Jeetje wat was (is) hij leuk zeg... en ja hoor ik werd verliefd. We gingen verder met uitbouwen naar een compleet opgetuigde haf. Inmiddels was ik zwaar verliefd op hem.
Afbeelding
De lieverd. <3 De man met de bruine ogen uit mijn dromen....

En toen was het moment daar..... Aerdenhout1 vond het tijd voor de volgende stap. Iemand van stal had er al een keer op gezeten en daar reageerde hij heel erg braaf op. Dus toen was het aan mij de beurt om erop te gaan.
Afbeelding
Ik kon wel janken van geluk. Het voelde zo speciaal :D Hij gaf me zo een fijn gevoel. Daar zat ik dan....

Toen zijn we met Aerdenhout1 er naast gaan stappen. Het eerste rondje was wat onwennig voor hem maar ook voor mij. Ik rij al jaren paard maar was nog nooit voor het eerst op een "groen" paard gaan zitten. Vandaar dat ik ook wat voorover zit en om zijn rug wat te ontzien.
Afbeelding

En een filmpje van Stef

Woensdag 12 juni 2013 weer op Stef geklommen. Wat was hij wederom braaf.
Eerst weer wat gestapt en daarna weer wat gedraafd.
Afbeelding
Ik ben zo trots op hem....
Afbeelding

En een filmpje van Stef dat we aan het draven zijn.

Ben zo blij met de kans die Aerdenhout1 mij geboden heeft en mij aan Stef heeft geintroduceerd.
Na het overlijden van mijn allerbeste vriend in 2006, is Stef de eerste die mij raakt.... Ben echt gek op hem en dat mag de hele wereld weten!

44Myrthe44

Re: Stef, de haflinger van Aerdenhout1, onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:29

Oeh, wat zit je er enorm gespannen op zeg!
Juist op zo'n jong dier moet je heel ontspannen gaan zitten, spanning breng je alleen maar over en des te groter de kans dat er ongelukken niet gebeuren.
En als je het zelf dan echt zó spannend vind dat je helemaal verkrampt gaat zitten, kan je het imo beter door iemand anders laten doen die er wat luchtiger op kan zitten ;).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:32

Oh wat gaaf om Stef weer te zien!! Hij is zó gaaf. Ik ben in de tijd dat hij nog bij zijn oude eigenaren stond toch wel een beetje verliefd geworden op hem.

Súper om te zien dat het zo goed met hem gaat. Ik wens jullie veel succes!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 23:41

44myrthe44, tijdens beide keren?? De eerste keer vond ik inderdaad spannend.....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:25

44Myrthe44 schreef:
Oeh, wat zit je er enorm gespannen op zeg!
Juist op zo'n jong dier moet je heel ontspannen gaan zitten, spanning breng je alleen maar over en des te groter de kans dat er ongelukken niet gebeuren.
En als je het zelf dan echt zó spannend vind dat je helemaal verkrampt gaat zitten, kan je het imo beter door iemand anders laten doen die er wat luchtiger op kan zitten ;).

Voor zover ik het zie zit ze voorover om zijn rug te ontlasten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:48

En wat ben ik blij dat ik zo'n geweldige "verzorger, africhtster" heb gevonden voor hem.
Want zonder die was hij nog niet zo ver geweest. De band die ze samen hebben is fantastisch om te zien. Ik ben nergens meer, hij heeft alleen nog maar oog voor mynique.
Volgens mij is hij ook stapel verliefd!!! <3 <3 <3

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:54

Klopt Kelly_Taco.... Al vond ik de eerste x wel wat spannend :-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:58

Ohhh wat een leuk blondje, en ja... daar zou ik ook verliefd op kunnen worden.
Heel veel plezier met dit knappe mannetje.... zie de humor van zijn streken in want hij is nog jong...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:52

Ooooh jeetje!!!!! Ik moest echt twee keer kijken!! Is dit wel echt de Stef die ik ken???
Ik geloof dat we dat snel met onze eigen ogen moeten komen bekijken!
Wat heerlijk dat jullie elkaar hebben gevonden *\o/*

Geweldig dat het zo goed gaat met inrijden :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:55

Wat een mooi type haflinger <3

Ik snap wel waarom je zo weg van hem bent hoor O:)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:44

Wat een leuke haflinger. Hij kijkt zo vriendelijk uit zijn oogjes. Veel plezier met hem :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:37

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en leuk om jou er zo enthousiast over te zien schrijven! :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:03

Ik heb het verhaal van Stef toen ook gevolgd en vond het al zo super dat hem zo maar een plaatsje aangeboden werd. En nu mag hij andere mensjes gelukkig maken. Ook een pluim voor de eigenares van Stef, dat ze een keuze maakt in het belang van haar paard.

Dit topic maakt me blij! :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:53

Gini schreef:
Ik heb het verhaal van Stef toen ook gevolgd en vond het al zo super dat hem zo maar een plaatsje aangeboden werd. En nu mag hij andere mensjes gelukkig maken. Ook een pluim voor de eigenares van Stef, dat ze een keuze maakt in het belang van haar paard.

Dit topic maakt me blij! :)

Ik mis hem nog iedere dag, maar ik vind dit topic geweldig om te lezen!!
Ik ben blij dat jij zo'n sterke band met hem hebt TS, het is echt een geweldig paard. Heel veel succes en plezier samen. En haflingertje en ik komen binnenkort kijken :)
Misschien dat jij er dan ook kan zijn TS, als je dat tenminste gezellig vind ;)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 20:48

leonie1988 schreef:
Ik mis hem nog iedere dag, maar ik vind dit topic geweldig om te lezen!!
Ik ben blij dat jij zo'n sterke band met hem hebt TS, het is echt een geweldig paard. Heel veel succes en plezier samen. En haflingertje en ik komen binnenkort kijken :)
Misschien dat jij er dan ook kan zijn TS, als je dat tenminste gezellig vind ;)

Kan me heel goed voorstellen dat je stef nog iedere dag mist. Het is ook echt een schatje.
Jaaaaaa natuurlijk vind ik dat ontzettend leuk als jullie langs komen.! I will be there!
Stuur me maar een bericht als jullie langs willen komen!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:05

Hey wat leuk om jullie nu op bokt te zien! Veel gehoord van Carlo ;) Knappe haf hoor die Stef. Heel veel succes met inrijden en lekker genieten van hem!