Er gaat een verhaal vooraf...
December en Januari 2012 ben ik bij een kennis geweest om haar paarden te verzorgen. Zij ging met haar vriend naar Brazilië (naar zijn ouders) en ik zou op haar paarden en honden passen.
Vooraf had ze mij verteld dat ze een onwijs leuke (gave, mooie, goede, en noem het maar op) 2 jarige hengst had gekocht. Op de foto's was het inderdaad een plaatje. Zwart met een witte bles, en mooie bewegingen!
Kwam ik daar aan... Stond er inderdaad een 2 jarige hengst. Maar wat voor één!

Hem geprobeert te longeren. Met na druk op proberen, want ik zandsurfde door de gehele binnenbak, dus al snel was ik totaal klaar met dit paard.
Na 2 weken weer thuis te zijn kreeg ik een berichtje van de eigenaresse van dit paard. Dat ze ging verhuizen en maar 3 van de 4 paarden kon meenemen. En de lelijke schimmel, die moest dus naar iemand die hem wilde zadelmak maken en daarna verkopen en dan de winst delen.
Nou dacht ik, ik kan het op z'n minst proberen...
Ouders lief aangekeken en aangezien ik 18 was geworden en nu dus zelf mijn keuzes mocht gaan maken stond er 2 weken na mijn 18e verjaardag een paard op de stal even verderop.
Na 2 weken gevechten te hebben gehad om hem alleen maar vast te laten staan begon ik de moed een beetje op te geven. Wat had ik mijzelf op de hals gehaald?
Niet veel later ging het al een stuk beter. Hij begon aan zijn nieuwe huis te wennen, leerde snel en kreeg veel vertrouwen in mij.
Al snel kon ik hem vastzetten, beschermers om doen, longeren, in de stapmolen, zadeltje op, dekentje op etc.
Met de dag groeiden we naar elkaar toe. We werden echt maatjes. Het vertrouwen werd zo groot dat ik na 3 maanden hem aan de dubbele longe kon longeren, langs de weg kon lopen en al bijna klaar was om zadelmak gemaakt te worden.
En toen kreeg ik weer een berichtje van zijn eigenaresse. 'Jantine, ik zie dat hij het zo goed heeft bij jou. Ik kan hem geen beter baasje wensen. Zou jij hem willen hebben?'
Euh dacht ik. Dat weet ik niet hoor. Ik wilde geen springgefokt paard en ZEKER geen schimmel.
Dus besloten hem zadelmak te maken en zelf te verkopen...
Niet dus.
Het zadelmak maken was echt onwijs makkelijk. Doordat we zoveel vertrouwen in elkaar hebben en ik al zoveel met hem gedaan had was het een kwestie van opstappen en wegrijden.
En nu.. Nog geen anderhalf jaar verder, hebben wij afgelopen weekend bij onze 2e wedstrijd 3 winstpunten weten binnen te halen! 2e met 187 en 1e met 195.

Filmpje van de proef:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater
1 ding is zeker: Dit paard is bijzonder, en gaat niet zomaar weg! Zodra ik hem kreeg ben ik gestopt met school en fulltime gaan werken om alles te bekostigen. We staan in de Randstad waar de stallen sowieso flinke prijzen hebben. Maar het gaat zelfs zo ver dat ik zelf geen nieuwe hempjes koop (overal zitten gaten in) want nieuwe beschermers voor m'n paard gaan uiteraard voor

Ik ben mijn ouders dankbaar dat ik dit allemaal zelf moet doen. Het laat je inzicht hebben in geld en de waarde ervan. Hoewel ik vroeger erg boos was dat ik geen pony kreeg

Ons doel als combinatie is voornamelijk het hebben van plezier! Het vertrouwen in elkaar verbeteren en behouden en daarmee verder komen in de sport.
Mijn paard is bijzonder omdat hij mij een hoop heeft geleerd.
Ik wilde nooit een springgefokt paard en ABSOLUUT geen schimmel. Het heeft mijn doen beseffen zoals ik al vaak hoorde 'Een goed paard heeft geen kleur'. Het gaat om het karakter, de band en daardoor ben ik van hem gaan houden.

Dit sponsorship wil ik graag winnen omdat ik vind dat mijn paard het beste verdient. Hij heeft mij gemaakt zoals ik nu ben. Ik ben gelukkig, ik kan niet wachten tot ik naar stal kan als ik wakker wordt of klaar ben met werken. In het trainen hebben we allebei onwijs veel plezier en aangezien ik alles zelf moet bekostigen zou dit sponsorship goed van pas komen om verder te komen met dit geweldige paard!
Onze sms code 1755 naar 4422 (0,60p. bericht)
Ik hoop op leuke berichtjes! Heb al hele gave combinaties gezien in de topics en ik wens alle deelnemers succes! Dat de beste mogen winnen