misschien hebben een aantal van jullie het verhaal over mijn haflinger, Zaza wel meegekregen, Zaza is een inmiddels 20 jarige merrie.
ongeveer 8/9 maanden terug heb ik voor een hele moeilijke keuze gestaan, Zaza heeft namelijk een verleden met heel veel blessures, maar voor 9 maanden terug kreeg ze een blessure die bijna fataal werd. We kregen namelijk te maken met een dubbele peesblessure, lang hebben we met onze handen in het haar gezeten hoe we verder moesten... ik werd hier op bokt veroordeeld voor het feit dat ze niet meer bij mij kon blijven... maar uiteindelijk zijn we tot een mooie beslissing gekomen, ze zou nog tot maart 2013 bij mij blijven en dan zou ze terug keren naar haar vorige eigenaresse waar ze heerlijk van haar pensioen zou kunnen gaan genieten.. leuk was anders dat ze bij me weg moest en hoe dichterbij het moment kwam waarop ze weg zou gaan, hoe verdrietiger ik werd
het is echter allemaal anders gelopen dan we hadden geplannt, zaza kon door omstandigheden niet naar het adres waar ze naar toe zou gaan... een flink shock natuurlijk want ja wat moesten we toen?
weer met onze handen in het haar nagedacht en we kwamen eigenlijk niet echt met een oplossing, totdat iemand op stal ons benaderde die zaza en mij al vanaf begin af aan kent, ze vertelde ons dat zaza zo goed hersteld was dat we maar eens voorzichtig op het harde moesten gaan stappen, 10 minuutjes, heel langzaam aan hebben we dit opgebouwd maar we durfde geen risico's te nemen, want zodra ik opstap wil ze werken
daar hebben we een oplossing voor gevonden, een keer in de week geef ik een meisje van 12 les op Zaza, en een keer in de week stap ik er zelf op, dit gaat ontzettend goed, ze pakt alles weer super op en heeft er heel veel lol in.
ik ben dol gelukkig dat mijn paardje bij me kan blijven en dat het zo goed met haar gaat
zo dat was een flinke lap tekst, respect als je het gelezen hebt!
de foto's hieronder zijn van de eerste paar keer dat ik er na 8 maanden weer wat intensiever op heb gereden, er is nog veel te doen maar ik ben trots op dr
en het mooiste is, ik ga binnekort weer starten
tips zijn altijd welkom, maar hou t netjes want we zijn echt pas nét weer begonnen, mijn houding is ver van perfect
lol met je knol, Zaza dr verjaardag (laatste koninginnedag)

drafje, uiteraard ook uitgebreid stapwerk gedaan, daar heb ik helaas geen foto's van

draf, fijn moment

andere hand, boven lichaam lang!!!!

pasje wijken meenemen (rechterbeen)

heerlijk weer was het

galopje, erg strenge binnenhand, maar ze zat zo vol energie dat ik dr bijna niet hield

bedankt voor het kijken, en leuk als je een reactie achter laat!