dat wat onmogelijk leek, gaat nu toch gebeuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

dat wat onmogelijk leek, gaat nu toch gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:30

hallo bokkers,

misschien hebben een aantal van jullie het verhaal over mijn haflinger, Zaza wel meegekregen, Zaza is een inmiddels 20 jarige merrie.
ongeveer 8/9 maanden terug heb ik voor een hele moeilijke keuze gestaan, Zaza heeft namelijk een verleden met heel veel blessures, maar voor 9 maanden terug kreeg ze een blessure die bijna fataal werd. We kregen namelijk te maken met een dubbele peesblessure, lang hebben we met onze handen in het haar gezeten hoe we verder moesten... ik werd hier op bokt veroordeeld voor het feit dat ze niet meer bij mij kon blijven... maar uiteindelijk zijn we tot een mooie beslissing gekomen, ze zou nog tot maart 2013 bij mij blijven en dan zou ze terug keren naar haar vorige eigenaresse waar ze heerlijk van haar pensioen zou kunnen gaan genieten.. leuk was anders dat ze bij me weg moest en hoe dichterbij het moment kwam waarop ze weg zou gaan, hoe verdrietiger ik werd

het is echter allemaal anders gelopen dan we hadden geplannt, zaza kon door omstandigheden niet naar het adres waar ze naar toe zou gaan... een flink shock natuurlijk want ja wat moesten we toen?
weer met onze handen in het haar nagedacht en we kwamen eigenlijk niet echt met een oplossing, totdat iemand op stal ons benaderde die zaza en mij al vanaf begin af aan kent, ze vertelde ons dat zaza zo goed hersteld was dat we maar eens voorzichtig op het harde moesten gaan stappen, 10 minuutjes, heel langzaam aan hebben we dit opgebouwd maar we durfde geen risico's te nemen, want zodra ik opstap wil ze werken

daar hebben we een oplossing voor gevonden, een keer in de week geef ik een meisje van 12 les op Zaza, en een keer in de week stap ik er zelf op, dit gaat ontzettend goed, ze pakt alles weer super op en heeft er heel veel lol in.
ik ben dol gelukkig dat mijn paardje bij me kan blijven en dat het zo goed met haar gaat

zo dat was een flinke lap tekst, respect als je het gelezen hebt!
de foto's hieronder zijn van de eerste paar keer dat ik er na 8 maanden weer wat intensiever op heb gereden, er is nog veel te doen maar ik ben trots op dr
en het mooiste is, ik ga binnekort weer starten

tips zijn altijd welkom, maar hou t netjes want we zijn echt pas nét weer begonnen, mijn houding is ver van perfect

lol met je knol, Zaza dr verjaardag (laatste koninginnedag)
Afbeelding

drafje, uiteraard ook uitgebreid stapwerk gedaan, daar heb ik helaas geen foto's van
Afbeelding

draf, fijn moment
Afbeelding

andere hand, boven lichaam lang!!!! _-:(
Afbeelding

pasje wijken meenemen (rechterbeen)
Afbeelding

heerlijk weer was het
Afbeelding

galopje, erg strenge binnenhand, maar ze zat zo vol energie dat ik dr bijna niet hield
Afbeelding

bedankt voor het kijken, en leuk als je een reactie achter laat!

Nayomie

Re: dat wat onmogelijk leek, gaat nu toch gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:12

In principe (zoals ik geleerd heb) zorg een strenge (vasthoudende) hand juist voor het tegenovergestelde, dus dat hij sneller gaat.

Verder vind ik jullie een leuke combinatie om te zien :j

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:17

Zo zie je maar... nooit opgeven ;)
Leuke haf!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:20

Nayomie schreef:
In principe (zoals ik geleerd heb) zorg een strenge (vasthoudende) hand juist voor het tegenovergestelde, dus dat hij sneller gaat.

Verder vind ik jullie een leuke combinatie om te zien :j

dankjewel, klopt zo heb ik het ook altijd geleerd, ik moest dr hier alleen even omtrekken anders was ze zo over mn vader heen gedenderd

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:24

Zaaaz ♥ aah beter wien, dat jullie samen kunnen blijven! leuke foto's :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:25

xDeena_ schreef:
Zaaaz ♥ aah beter wien, dat jullie samen kunnen blijven! leuke foto's :D

thank you deen

nanoukxxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:41

Supermooi verhaal, en hele leuke foto's! Echt een leuk stel!
xxx

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:39

Ben blij voor je dat het weer zo goed gaat Wien!
Jullie blijven leuk samen :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 19:43

Thanzxx Nicole en Nanouk!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:15

Heel fijn dat ze kon blijven..maar dat komt dus alleen omdat je weer op haar kan rijden? Komt op mij wat raar over allemaal, een beestje verzorg je toch ook in slechte tijden?!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:31

Ho, je weet m'n verdere verhaal niet dus daar wil ik het niet over hebben
Daar hb ik al heel veel haat voor gekregen maar niemand weet wat wij allemaal al hebben meegemaakt
Menig mens had d'r allang opgegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:34

JastieHorse schreef:
Heel fijn dat ze kon blijven..maar dat komt dus alleen omdat je weer op haar kan rijden? Komt op mij wat raar over allemaal, een beestje verzorg je toch ook in slechte tijden?!

PaardRIJDEN is mijn hobby, als ik niet meer zou kunnen rijden zou ik ook voor zo'n keuze staan hoor. Hoe hard ook. Dus ik snap TS wel.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 20:37

Als we dan toch weer bezig gaan, ik heb Zaza 5 jaar en we hebben minstens 3 jaar niet kunnen werken vanwege blessures, minsten 1 jaar getobd met hele zware hoefbevangenheid, kapsel van het kogel gewricht verdraaid gehad, cyste, hoefzweer, dubbele peesblessure, moet k nog doorgaan? We hebben d'r hier helemaal doorheen gesleept, met die hoefbevangenheid was het zo erg dat de eerste optie inslapen was en daar hebben we uiteraard niet voor gekozen !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:52

Fijn dat ze weer gereden kan worden. Het ziet er netjes uit :) , mooie merrie!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:17

Nessie schreef:
Fijn dat ze weer gereden kan worden. Het ziet er netjes uit :) , mooie merrie!

Dankjewel !

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:20

Ah leuk Wien, zou helemaal leuk zijn als je binnenkort inderdaad toch weer kan starten! :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:25

Meid, ieder paard wilt een baas wat zoveel voor haar paard over heeft als jij voor je knappe pony . Gelukkig gaat het nu goed

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 22:38

horsii schreef:
Meid, ieder paard wilt een baas wat zoveel voor haar paard over heeft als jij voor je knappe pony . Gelukkig gaat het nu goed

Ah super fijn om te horen dankjewel voor t compliment!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:55

Ik heb je verhalen voorheen gelezen hoor en het is ook geen aanval..ik zou er iig nooit over getwijfeld hebben. Wil nog 1 ding zeggen..voor haar leeftijd ziet ze er echt heel goed uit!!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 23:02

JastieHorse schreef:
Ik heb je verhalen voorheen gelezen hoor en het is ook geen aanval..ik zou er iig nooit over getwijfeld hebben. Wil nog 1 ding zeggen..voor haar leeftijd ziet ze er echt heel goed uit!!!

Ik heb zelf de keuze niet want ben pas 16
Dankjewel !

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:26

Wat een leuke pony, heerlijk dat ze nog zo wil werken, dat geeft je toch ook een fijn gevoel dat je de juiste keuze hebt gemaakt (in dit geval neem ik aan je ouders)
Zelf heb ik ook zo'n paard die gewoon zoveel blessures heeft..
Op een gegeven moment houd het op en moet je een beslissing maken tot hoever ga je.
Jij en je paard moeten ook gelukkig zijn.. zo ook je paard pijnvrij kunnen rondlopen..
Dan hebben we het nog maar niet over de kosten.. Geloof me van die dierenarts kosten had ze een heel
leuke andere haf kunnen kopen, maar ze hebben er voor gekozen om goed voor deze pony te zorgen en te helpen!!
Een moedige beslissing, menig ander had haar al lang laten gaan..
Je pony heeft het maar getroffen met zo'n eigenaresse.. Wees maar lekker trots op je paardje!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:23

Whisperke schreef:
Wat een leuke pony, heerlijk dat ze nog zo wil werken, dat geeft je toch ook een fijn gevoel dat je de juiste keuze hebt gemaakt (in dit geval neem ik aan je ouders)
Zelf heb ik ook zo'n paard die gewoon zoveel blessures heeft..
Op een gegeven moment houd het op en moet je een beslissing maken tot hoever ga je.
Jij en je paard moeten ook gelukkig zijn.. zo ook je paard pijnvrij kunnen rondlopen..
Dan hebben we het nog maar niet over de kosten.. Geloof me van die dierenarts kosten had ze een heel
leuke andere haf kunnen kopen, maar ze hebben er voor gekozen om goed voor deze pony te zorgen en te helpen!!
Een moedige beslissing, menig ander had haar al lang laten gaan..
Je pony heeft het maar getroffen met zo'n eigenaresse.. Wees maar lekker trots op je paardje!!

wauw, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, bedankt voor het mooie compliment zeg!