Leuk dat jullie in Donya haar topic komen kijken!
Ik ben Daphne (29 jaar) uit Apeldoorn.
Donya is wedstrijdcombinatie (Z1 dressuur) met mijn bijrijdster Anouk (Orion456 hier op bokt) ook uit Apeldoorn.
Donya is een negen jarige merrie van 152 cm. Ze is een kruising tussen de goedgekeurde Groninger dekhengst Mats en mijn vroegere verzorghaflinger Daisy. Donya is geen foutje, ze was bedoeld als 'boscross pony' voor mij. Dit liep helemaal anders....
Donya kwam als jaarling terecht in het draad en daarbij scheurden de pezen aan de voorkant van haar rechterachterbeen helemaal af. Na 1.5 jaar revalidatie heeft de dierenarts haar bestempeld als 'weide of lichte recreatiepony'.
Donya en ik begonnen voorzichtig met rijden, maar ik kon dit vanwege gezondheidsproblemen niet meer blijven doen. Ik vroeg een stalgenote of zij het eens wilde proberen. Dit klikte enorm goed. Donya bleek niet enorm van boscrossen te houden, maar wel van dressuur... net als Anouk.
Er werd een startkaart aangevraagd en vaker wel dan niet stromen de linten bekers en winstpunten binnen...
Ik zelf train Donya wekelijks in de dubbele longe en door middel van grondwerk.

Wat is ons doel?
Wij als drie eenheid (Donya, Anouk en ik) willen eruit halen wat erin zit! We hebben erg veel plezier in het dressuurmatige werk en willen graag steeds een stapje hoger komen. In overleg en met steun van onze super instructrice, fysiotherapeute, osteopathe en dierenarts willen wij Donya en onszelf 'happy athlete' houden. Daarnaast willen we het team dat wij zijn nog meer gaan versterken, zodat we steeds stapjes hoger kunnen blijven gaan.

Hier nog in geschoren winterkostuum:

Waarom is Donya zo bijzonder?
Donya is onze verrassing. Nooit hadden wij verwacht dat zij Z1 zou gaan lopen tussen de paarden. Naast Donya haar bijzondere uiterlijk en haar bijzondere blessure en het verloop hiervan, heeft zij ook een zeer bijzonder karakter. Zoals jullie kunnen zien ziet zij er niet uit als een dressuurpaard, maar haar werklust en vurigheid doen er niet voor onder. Donya toont enorm veel plezier in het werk en laat ons nooit staan. Ze is altijd bereid om wat te leren en met publiek erbij slooft zij zich nog wat extra uit!
We doen natuurlijk ook wel eens andere dingen dan dressuur, bijvoorbeeld TREC

Of we gaan op vakantie

Waarom moeten wij dit sponsorship winnen?
Wij denken dat wij (en vooral Donya) de ideale kandidaat zijn voor een sponsorship. We merken dat wij met Donya een bijzondere verschijning zijn, waar we ook komen. Op wedstrijden loopt er een zwart ponietje tussen de grote bruine paarden. Vaak komen er mensen van jong tot oud naar ons toe om te vragen wie we zijn en waar Donya vandaan komt. Vaak is zij voor kinderen en jongeren een voorbeeld van een pony die wat hoger in de basisdressuur loopt. Voor oudere mensen een klassiek type pony waarmee vroeger voor de ploeg gelopen werd, maar nu dus ook wedstrijden mee wordt gereden en voor heel veel mensen gewoon een grappige verschijning die ook nog een leuke proef neerzet. Deze opvallendheid lijkt ons erg prettig voor een sponsor. Hoe meer aanspraak, hoe meer naamsbekendheid.
Donya als 3 jarig jonkie:

En tot slot een filmpje in slow motion
http://www.youtube.com/watch?v=QLOajiFqYIY
Wij hopen dat jullie ons willen steunen en op ons willen stemmen: sms 1722 naar 4422 Of reageer zoveel mogelijk op dit topic