Mijn naam is Esther van der Meer, ik ben 23 jaar oud en ik rijd nu zo'n 17 jaar paard.
Ik wil jullie natuurlijk aan mijn trots voorstellen; Hummer!
Hummer is een ruin van 7 jaar oud. Het is een iet-wat vreemde kruising. Hij is namelijk: Fries x Haflinger x Paint!
Mijn doel met Hummer is om hem fijn in zijn lijf te houden, gelukkig te houden en hem bij me te houden voor de rest van zijn leven.
Daarbij zou het gaaf zijn om met hem in de dressuur op Z-niveau te komen.

Hummer is een bijzonder paard, maar wat maakt hem dan zo bijzonder?
Omdat het mijn nerveuse, wantrouwige, onzekere maar ontzettend lieve Hummer is. Ik heb Hummer al vanaf veulen af aan, toen hij 5 maanden was heb ik hem gekocht. In eerste instantie heb ik hem zo jong gekocht omdat ik hem hengst wilde houden en hem dan helemaal zelf op wilde voeden. Uiteindelijke heb ik hem op 2,5 jarige leeftijd laten ruinen, omdat ik het eigenlijk egoïstisch van mezelf vond om hem een minder sociaal leven te geven, terwijl hij niet eens voor de fokkerij te gebruiken is. Al had ik hem hengst gehouden, had ik dat dus alleen voor mezelf gedaan, omdat ik dat leuk vind, maar voor hem is het als ruin leuker. Hummer is al een stuk relaxter geworden, maar is nog steeds op z’n tijd een ontzettende neuroot. Zo kan hij nog steeds niet vast staan, moet je nooit eerst zijn zadel opdoen en dan pas zijn hoofdstel, kan hij niet in de wasplaats staan, kan hij echt niet in de trailer wachten en zo heeft hij genoeg andere kleine dingetjes, die ik allang automatisch doe, maar waar hij ook de tent voor afbreekt.
Ik heb Hummer op zijn 4e jaar zadelmak gemaakt op Academy Bartels, waar ik toen werkte. Ik heb bewust nog een jaar gewacht met zadelmak maken omdat hij een echte laatbloeier was, hij had dat jaartje nodig om nog even door te groeien. Tijdens het zadelmak maken heb ik (gek genoeg) nooit echt problemen met hem gehad. Hij had wel zijn nerveuse aanvallen op zijn tijd, maar hij was altijd te hanteren en luisterde erg goed. Tot ik op een dag naast hem in de bak stond, en ik voordat ik opstapte besloot om de rolluiken(Die er voor de hengsten van Bartels voor de spiegels hingen)omhoog te doen, zodat ik kon zien hoe het rijden eruit zag. (ik was ervan overtuigd dat hij dat al eerder had gehoord en gezien toen hij in diezelfde bak had losgestaan) Hummer raakte door dat geluid in paniek, en ik kon niet meer tot hem doordringen. Ik zag dat ik weg moest, omdat de deur dicht zat, en hij er overheen wilde springen. Ik draaide me om, om met hem de bak uit te gaan, maar ik was te laat. Hij deed een poging om over mij en de bakrand heen te springen. Ik belande op de bakrand met mijn buik en hij lag met zijn buik weer op mijn rug. Na een aantal keer beuken en proberen viel hij over mij en de bakrand heen, op de grond. Bono heeft hier lichamelijk niets aan overgehouden, maar zijn karakter heeft wel degelijk een deuk opgelopen, Hij is áltijd op zijn hoede. Ik daarentegen, had 3 gebroken ribben, een klaplong, een scheur in m’n nier, m’n milt was bijna doormidden gescheurd en ik had een liter bloed in m’n buik. Ik lag twee dagen op de IC en vervolgens 2 weken in het ziekenhuis. Ik heb maanden gerevalideerd. Hij werd niet echt meer met open armen ontvangen en mensen waren bang van hem. Al is het natuurlijk nooit zijn bedoeling geweest om mij wat aan te doen. In zijn ogen was de paniek zo groot, dat het leven of dood was.. En jammer genoeg word die knop bij hem nou eenmaal iets sneller omgezet

Waarom ik dit Sponsorship wil winnen?
Ik wil bewijzen dat mijn paard veranderd is, Hij doet zo onwijs zijn best!
Ik wil hem veel vaker uitbrengen, maar mis de producten en het geld om hem vaak genoeg mee te nemen en dat heeft hij juist zo nodig om te leren.
Ikzelf wil ook leren en beter worden, mijn doel is misschien niet erg hoog, maar wel reeel en ik denk ook zeker haalbaar. Thuis gaat hij nu als een speer, en er zit nog zoveel meer in hem!
En natuurlijk zijn het twee super fijne merken, allebei met hun eigen specialiteiten, die je met trots kunt promoten!
Wat een lang verhaal he?! Ik praat ook alweer veel te veel, dus hierbij de foto's!

Gun jij ons een sponsorship?
Stem dan alsjeblieft op ons!
Sms ' Sponsor 1299 ' Naar: 4422
DANKJULLIEWEL!