Je kan op ons stemmen door SPONSOR 1715 te sms'en naar 4422 (60cent per sms).

Dit zijn wij dan, Vera en Cuba.
Cuba is een Arabisch Volbloedruin van 1.63. Sinds 2011 is hij in het bezit van mijn moeder. Helaas klikte het niet zo tussen haar en Cuubs, waardoor we in september 2012 hebben besloten dat ik deze enorme kanjer zou gaan rijden.
In het begin ging dit niet zo makkelijk. Cuba zat niet lekker in zijn lijf en was een enorme stresskip. Regelmatig gingen wij dan ook zo de bak door, of liever gezegd, de bak uit:

Door de lange en koude winter en het gebrek aan een binnenbak, heb ik het rijden begin maart pas weer opgepakt. In onze winterstop is de band tussen mij en Cuba een stuk sterker geworden en dankzij een paar bezoekjes van de sportmasseuse zat hij beter in zijn lijf dan ooit!
Als snel besloten we een keer te gaan starten, we zouden beginnen in de L2!
Onze eerste wedstrijd was niet zo'n succes, we waren beide erg onder de indruk van de accommodatie en daardoor reden we een erg tam proefje. Onze tweede wedstrijd ging meteen een stuk beter, we gingen naar huis met een 1e en 2e plaats, 194 en 184 punten.

Vervolgens reden we een Bestgaand op de internationale "Tulip Cup" te Deurne. Hier liet Cuba zien dat hij zowel lichamelijk als in zijn karakter sprongen vooruit maakte. Ondanks de prachtig aangeklede ring, de VIP-lounge, het publiek en de harde muziek, was Cuubs bomproef en liep hij als een zonnetje.

De volgende dressuurwedstrijd leverde ons 2 eerste plaatsen op dankzij proeven die beoordeeld werden met 184 en 194 punten.

In het Pinksterweekend besloten we dat het tijd werd voor onze volgende uitdaging, een spring- en crossles! Bij zijn vorige eigenaresse had Cuba weleens een klein sprongetje gemaakt, maar voor ons als combinatie was dit de eerste keer! Tijdens de lessen kregen we er steeds meer plezier in en Cuba bleek nog aanleg te hebben ook, ondanks mijn vreemde houding door het springen met een dressuurzadel

Wat is jullie doel als combinatie?
Ons doel is om zo nog meer lol te krijgen in het rijden. Ik hoop Cuba het toonbeeld van een echte Happy Athlete te kunnen laten worden, zodat wij met plezier hoger in de sport kunnen komen. Voorlopig richten wij ons op de dressuur, maar wie weet starten wij later nog een spring- of zelfs eventing-carrière!
Beschrijf wat jouw paard bijzonder maakt:
Wat Cuba zo ontzettend leuk maakt, is zijn enorme will-to-please en zijn extreme mensgerichtheid. Hij gaat voor me door het vuur en vindt alles leuk, zolang ikzelf enthousiast genoeg ben. Dit maakt ook dat hij iedere week weer erg veel verbeterd is en het einde van zijn kunnen is nog lang niet in zicht!!
Waarom wil je dit sponsorship winnen?
Uiteraard kan dit sponsorship ons verder helpen in onze sportcarrière. Maar het lijkt mij ook heel mooi om mensen te kunnen laten zien dat je met goede begeleiding en een hoop plezier in het rijden steeds betere resultaten boekt!
Vind jij dat Cuba en ik een plaatsje in de finale winnen, of wil je gewoon even laten weten wat je van mijn grote trots vindt, laat dan vooral een reactie achter