Zaterdag onze eerste mendurance ervaring in Wateren opgedaan met onze pony's Barney en Pip. We hebben meegedaan aan de impulsrubriek van 28 km en het was een hele gave ervaring. Zowel de voor als de nakeuring alles oké bevonden en de p/a na aankomst gelukkig ook goed. Nanda van Bokt heeft ons enorm geholpen met trainingstips en andere zaken wat we niet wisten. We hebben twee bekers mee naar huis mogen nemen, de derde plaats en een kleine beker die staat voor de mini spannen. Barney en Pip hebben hem geloof ik als enige shetjes goed uitgereden.
Nu ben ik bezig met de startkaarten en eind juni in Etten-Leur dan voor het eerst klasse 1 starten. We hopen dat we het goede voorbeeld van Nanda (Napie op bokt) ooit mogen gaan volgen om klasse 3 te starten. Maar voor alsnog nog hard doortrainen om beter te worden in de klasse 1.
Een aantal foto's, ik heb er helaas nog geen 1 van het rijden. Die zullen misschien nog komen als die van de organisatie besteld kunnen worden.
Er zijn nog wat filmpjes maar die staan op de telefoon van mijn man, ik zal die later zien te plaatsen.
dunjaentwidy
Geplaatst: 22-07-13 19:05
Stoer hoor! ik heb ooit ook eens enkelspan mendurance gedaan, maar dat is niet te doen eigenlijk voor een shet, vind t voor een tweespan ook een hele opgave, vooral omdat je de ondergrond niet van tevoren kent. Voor shetten is t echt op hun max. trainen, moet je de tijd en zin voor hebben maar zeker respect! kom maar op met die foto's etc!
Het is inderdaad hard trainen maar inmiddels kunnen ze het aardig hebben. Van de week de vierdaagse in dwingeloo gereden met ze en na 120 km doen ze het nog steeds goed. Ik vergeet helemaal de rest te plaatsen, ik heb er inmiddels een filmpje van gemaakt. Na onze vakantie zal ik het plaatsen.
Syllke_x
Geplaatst: 22-07-13 20:48
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar het filmpje. Ze zien er op de foto in ieder geval als grote kleine mannen uit, je shetjes