Ik rijd Rose's Dana (vader Black Shadow) nu 2 jaar. ze is 6 jaar oud. Dana is van een zorgboerderij waar ze vanaf veulen af aan in de hand is geweest.
Dana's moeder Rose loopt nu de lessen met verstandelijk beperkten. Maar er komt een dag dat ze dat niet meer aan kan. Dana is haar opvolgster en in mijn ogen de perfecte opvolger.
Zonder dana zou ik nu niet meer paardrijden. Het was alles of niets. Ik wilde toch al stoppen want met de vorige verzorgpony was ik zo bang geworden dat ik nu deze kans kreeg en ik zo iets had van. Als het misgaat ik wilde toch al stoppen en wie weet.. en ja wie weet, want ik rijd er nog steeds met plezier op.
Dana is eigenlijk zo goed als verkeersmak. ook al is ze nu een keer of 15 mee naar buiten geweest. Niets is te gek voor haar, al vind ze drempels en witte paaltjes niet zo mooi in het landschap.
Met dana heb ik veel onderbrekingen en ups en downs gehad. Dana geeft al haar energie aan haar veulens die ze 2 gehad heeft. Bovendien is Dana errug traag en hebben we er veel aan moeten werken. Iedere keer dat het weer een beetje ging, ging het weer niet vanwege of een veulen, of ikzelf die niet zo lekker in m'n vel zat, kleine operatie of weer een veulen.
maar nu een jaar rust en we komen verder. vanalles geprobeerd maar ze werd maar niet actief. Inmiddels na vele lessen verder en een lieve geduldige lesgeefster die preciés weet wat we nodig hebben komen we verder. Eindelijk is ze actief en zijn we wat begonnen met het 'aan de teugel' rijden. Nu lijkt het meer een paard dan een boerenknol..
Helaas had Dana vandaag geen zin en dat liet ze merken ook. tegendraads, verkeerde galop blijven aanspringen, galopperen met middendraf en lekker het bit vast pakken met galop.. morgen weer les dus weten we weer wat puntjes om aan te werken.
Ook heb ik nieuwe laarzen en ze zaten nog wat stroef en ongewennig en kon niet zo fijn zitten als gisteren. en ja m'n roze vest vloekt met m'n dekje, maar het was te koud zonder te rijden

Tips zijn altijd welkom, zolang het netjes blijft. We leren graag

middendrafje

Altijd blijven lachen

Niet naar binnen hangen

Wederom niet scheef zitten

Galopje (eindelijk goede been, was vandaag errug moeilijk )

Braaf paardje

Een foto van Dana's manen los

Overigs wilde ik jullie deze 2 veulens niet onthouden.
Rose's Mary(v. collin van de gorterstraat) & Mary's Ann (v. Yellow Fellow)

En de falabella's Jostifa met Chico