Lola (10) en Vic gaan goed!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber27

Lola (10) en Vic gaan goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:47

Afgelopen zondag is mijn kleine zusje Lola weer mee geweest naar de paarden. Toevallig was ze die dag ook jarig en ze is nu eindelijk een tiener *\o/* :') . En als klap op de vuurpijl heeft ze die ochtend een hele paardrij-outfit gekregen! Een paardrijbroek, joppers, een cap, handschoenen, paardrijsokken... het kan bijna niet gekker :P

Lola heeft paarden altijd al geweldig gevonden en zo af en toe hobbelde ze een beetje mee met uitstappen enz. Sinds kort zijn we echt aan de gang en ze begint het al een beetje door te krijgen. Aangezien onze ouders gescheiden zijn en Lola met haar moeder in een dorp een eindje verder weg woont, kan ze maar om het weekend mee.. als we allebei bij ons pap zijn. We zijn vooral bezig met de draf op het moment. Van been wisselen en in een goed ritme lichtrijden heeft ze al helemaal onder de knie. Alleen met kijken of ze op het goede been zit, heeft Lola af en toe nog een beetje moeite mee.
Vic kan echt een enorme hittepetit zijn, maar op het moment dat Lola erop gaat zitten (voorlopig nog aan de longe, weet niet hoe hij is zonder longeerlijn), gedraagt hij zich prima.

Van tevoren heb ik gesprongen vandaar dit bit. Ik heb wel even de teugels anders gedaan, zodat het bit toch niet zo scherp was als het kan zijn :Y)

1. In het begin heb ik niet zoveel foto's gemaakt, dus we beginnen meteen met een nette draf :) .
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Om een of andere duistere reden, maakte imageshack hem niet klein genoeg >;)
http://img198.imageshack.us/img198/2741/26520137.JPG

4. Geconcentreerd! B-)
Afbeelding

5. Poseren kunnen we ook :j
Afbeelding

6. En helemaal los uitstappen hoort er ook bij natuurlijk *\o/*
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Heeft ze een beetje talent? ;)

Autumnn

Re: Lola (10) en Vic gaan goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:48

Zeker weten! :j
Ze heeft er enorm veel plezier in volgens mij!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:50

Ah wat lief! Plezier straalt er vanaf :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:51

Leuk dat je je zusje meeneemt!
Misschien kan ze de beugels beter wat korter hebben, nu zit ze af en toe in stoelzit en dan is het nog moeilijker om overeind te komen met het lichtrijden. Maar het plezier spat ervan af!

Wat ik me wel afvroeg, was de reden dat je de longeerlijn op deze manier aan het zadel hebt vastgemaakt?

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:53

swartbeessie schreef:
Leuk dat je je zusje meeneemt!
Misschien kan ze de beugels beter wat korter hebben, nu zit ze af en toe in stoelzit en dan is het nog moeilijker om overeind te komen met het lichtrijden. Maar het plezier spat ervan af!

Wat ik me wel afvroeg, was de reden dat je de longeerlijn op deze manier aan het zadel hebt vastgemaakt?

Toch net dat beetje meer controle.. stel hij springt een keer weg, dan krijg ik hem zo beter terug dan zegmaar alleen aan het bit :)

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:18

Aah wat schattig, ze heeft er echt plezier in! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:57

Heel erg leuk zeg! :D
wat is vicje toch een toppaardje!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:58

jaaaa :P

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:31

Super leuk! Die gaat het nog ver schoppen!
Kleine Anky :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:05

Goed dat je de teugels aan een andere bitring vast hebt gemaakt (vorig topic) :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:16

Ok, snap ik. Mijn keuze zou zijn geweest de longeerlijn door de binnenste bitring te doen, achter de oren langs en aan de buitenste bitring vast. Op dit manier krijg je op beide kanten van het bit druk, en niet aan één kant. Mijn gedachte bij het zien van jouw oplossing, is dat mocht ze tempo maken en je druk op de longe legt, het paard een bocht richting jou maakt, en als dat plotseling gebeurt is dat niet zo prettig voor je zusje. Het is maar een suggestie ;-)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:46

Het ziet er leuk uit!
Wel zou ik haar beugels 10 meter korter doen, ze raakt nu niet eens het kniestuk, dan is het erg moeilijk om licht te rijden en hakken laag te houden (respect dat ze toch nog zo goed kan blijven zitten, zou mij niet lukken :P). Als ze niet korter kunnen gewoon slagen erin maken.
En met chaps of laarzen is het misschien wel iets fijner voor haar benen ;).

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:24

haha bedankt.. ik zal het meenemen naar de volgende keer.. even een paar gaatjes bijmaken dan :) op het dressuurzadel zitten ze volgens mij wel korter, maar dat weet ik zo niet..

een kleine anky is het zeker, maar ze wil toch meer de spring/eventingsport in :') De nieuwe nederlandse Mary King misschien :')

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:50

gaat lekker! voor iemand die pas net begint zit ze behoorlijk goed... :D :D :D :D

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:11

ziet er leuk uit!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:14

Ziet er leuk uit maar het zou mijn manier ook niet zijn van longeerlijn bevestigen als hij er vandoor gaat en je trekt aan dan kan die nog uitglijden doordat ie z'n evenwicht verliest omdat je z'n hoofd helemaal naar binnen trekt. Dus ik vind dit zelf gevaarlijker.