M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje1991

M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 00:43

Na ons vorig topic, ( [RIJ-ITP] 4 winst in L2 met Bonfire tussen de paarden! ) is hier ons nieuwste topic!

19 mei hebben we wedstrijd gehad bij Starrenburg, Castricum.
Daar hebben we 2 super fijne proeven gereden, klasse L2 tussen de paarden! Ze liep lekker door, niet te vlot, maar precies goed. Super op mijn hulpen, en kreeg alleen maar leuk commentaar van toeschouwers! Daar hebben we dan ook terechte punten voor gehaald, 184 en 192!!

*\o/* En ik kan het nog steeds niet geloven, maar dit weekend hebben Bonfire en ik onze laatste 2 punten behaald in de L2! Met maar liefst scores van 189 en 191, en twee keer eerste plaats!! We hebben hier nogmaals super lekker gereden, helaas in de regen, maar daar gassen we gewoon doorheen! Met deze 2 punten erbij betekent het dat wij er nu 10 hebben, en dus door mogen naar de M1!! Meer dan super trots dat ik ben op die kleine uk!! De jury kwam aan het einde naar mij toe om te vragen of Bonfire te koop was, voor zijn dochtertje van 7. Hij vond het een hele leuke pony, met een net-niet-ondeugend hoofdje, maar wel eentje met een kop erop! Ook vond hij het zeer nette proeven, met een pony met potentie! Super leuk om zo je dag af te sluiten dus!! :D

Ik wil dan ook mijn lesgeefster Kim de Nie (Aukelizzy op bokt) bedanken voor de leuke en goede lessen! We zijn hard aan het trainen voor de M1, en vooral met veel plezier. We leren elke les weer iets nieuws, en Bonfire doet zo verschrikkelijk haar best! Natuurlijk ook een bedankje aan mijn super grooms Denise, Linda, en Roos! Die zelfs met slecht weer met ons mee gaan op pad!

Een klein profiel:
Bonfire, 14 jarige shetlandmerrie, 1.12m
Danique, 22 jaar

Hier de foto's van 19 mei, gemaakt door Linda (linnebill op bokt):

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03. Wijken
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08. De eindgroet, met een rood koppie :o
Afbeelding

Ook wil ik deze foto's graag met jullie delen!!
We zijn mee geweest met de fotoshoot van Dino, door Equiphotography!
[ITP] Welsh Dino opt strand met zonsondergang door Equiphotography

09.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en lezen! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Niekje1991 op 27-05-13 01:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Floor_x

Re: M1 startgerechtigd met dressuurshetlander Bonfire!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:49

Leuke pony, je hebt hem leuk aan het lopen!

Maar ik vind je helaas wel te lang en te zwaar voor haar. ;)
Je pony kan daardoor erg belemmerd worden in zijn bewegingen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:51

Wat super! Ik ben jullie al wel eens eerder tegengekomen op Bokt en vind het heel leuk om te zien, zo'n kleintje die zich mooi staande houdt tussen de groten.
Hét schoolvoorbeeld dat het niet uitmaakt wat voor paard je meeneemt op wedstrijd, zolang je er beiden plezier in hebt kun je best een eindje komen :D

Enne succes met de M1 *\o/*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:56

Wat een leuke pony :D
Gefeliciteerd en succes in het M1 :)

*Ik zie in je profiel dat Gunther je vorige pony was, grappig*

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:59

wauw ik ben echt heeel jaloers op jou en je shet!,
hoop dat ik en mijn kleine ook ooit zo goed kunnen rijden

met jou als voorbeeld!
groetjes!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:59

Floor_x schreef:

Dit vind ik dus helemaal niet.
Vind dit juist 1 van de weinige serieuze shetlander-combinaties die écht mooi passen.
Shet heeft een korte hals vergeleken met paarden waardoor de ruiter groot lijkt, maar als je vergelijkt met de tenen waar die zitten en de schitterende balans die je hier ziet..
Ik denk niet dat je haar dat na kan doen :)

Ts: Gave foto's weer, reageer niet vaak maar kijk al je topics mee en vind het er altijd super uitzien!

linnebill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:05

Nachtlampje schreef:
Floor_x schreef:

Dit vind ik dus helemaal niet.
Vind dit juist 1 van de weinige serieuze shetlander-combinaties die écht mooi passen.
Shet heeft een korte hals vergeleken met paarden waardoor de ruiter groot lijkt, maar als je vergelijkt met de tenen waar die zitten en de schitterende balans die je hier ziet..
Ik denk niet dat je haar dat na kan doen :)

Amen _/-\o_ ..

Daan, je weet hoe trots ik op jou en je heerlijke bonnyponny ben! Jullie zijn een topteam, en gaan het ver schoppen met zn tweeen!!
De spandoeken zijn al in de maak, want dat puntje in de M1 gaat er komen!!! *\o/*

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:14

Floor_x schreef:

Zo kort door de bocht.. Dacht je: 'ik zie een ruiter op een Shetlander die net met haar voeten onder de buik komt en dus is ze te zwaar en te lang?' Ik zie nergens een pony die uit balans is of belemmerd wordt in haar bewegingen! Mensen moeten echt stoppen met zo kortzichtig denken..

TS! Gefeliciteerd, super leuk voor jullie. Hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten, en wat zou ik graag willen dat ik nog op een Shetlander zou kunnen rijden! Hoop snel foto's te zien van de m1:)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 01:17

Wat een schitterende combinatie vormen jullie! Zet 'm op in de M1 :)

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 02:20

Wat gaaf! Ik vind het leuk dat een Shet meeloopt tussen de paarden. Je bent niet te lang of te zwaar, enige dat mij opvalt is een lang bovenlichaam maar niet storend.
Hoe groot ben jij zelf eigenlijk?

Oh en ik vroeg mij af of je zadel niet te lang is, want wat voor zadel past er op een kort rugje?

Gefeliciteerd met je punten en op naar de M1

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 02:43

Helemaal stoer! Ik ben fan :j , succes in de M1!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 04:27

Leuke paard (ja ik zeg paard, want hij is echt een mini-paard). knap resultaat. Maar ik vind je eigenlijk ook niet echt passen.
Je bent net wat te lang. Je compenseert wel wat door je beugels iets korter te hebben. Maar daardoor heb je een beetje een stoelzit. Je overtrekt je hakken ook op alle foto's. Op een aantal foto's heb je ook je been tegen de schouders van je paard. Ook zit je echt achterin je zadel daardoor.

Maar ts. Ik vind vooral het gewicht een beetje eng. Je bent 1,59. Dan weeg je als het goed is minimaal rond de 45 kg. Een grote shetlander zal rond de 250 kg wegen (misschien iets meer). Als je rekent met 20%. Dan is 50kg wel de maximum. Dan schommel je wel echt op het randje van je paardje overbelasten. Zeker als je ook nog eens zwaardere dressuuroefeningen gaat rijden.

(En ja bokt, jullie mogen me vervloeken, maar ik voel het zo. Mijn mening en die ga ik ts niet onthouden)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:32

Geweldige prestatie! Op naar het hoge hoedje in de Z!!! ( of mag dat inmiddels niet meer?)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:39

Nou het begint alweer hier op bikt, te lang te zwaar blabla. Nou ik heb deze combinatie in het echt gezien, wat nou te lang en te zwaar, misschien had zij dit beestje wel het beste lopen van de dag. Niks belemmerd.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:43

Superprestatie! Petje af voor hoe jij een paard aan het lopen hebt waarvan (in mijn optiek) het overgrote deel van het ras een beetje staat te verstoffen en vet te worden op de wei. Moet je eens kijken wat je er mee kan! Ik keek al vaker in jullie topics en ik vind jullie een leuke combinatie.

Is het bij jou bekend hoeveel shetlanders er in het M1 uitkomen? :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:53

Ik vind het een topprestatie om met een shetlander tussen de kwpners te rijden en ze er nog uit te rijden ook.!!! :)
Voor het mooie ben je te lang ervoor en snap ik niet de keuze om op een shetlander te blijven rijden?

@veulen84; shetlanders wegen stuk minder dan 250 kg hoor :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:58

Goed bezig! Gefeliciteerd!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:15

Nou ik vind het super stoer dat je het gewoon doet! En de punten laten duidelijk zien dat het geheel er knap uitziet en je pony duidelijk deze klasse gewoon kan hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat als je je paardje met je gewicht of lengte zo negatief zou beïnvloeden dat het paardje dan nog zo dr best voor je deed. Shetlander zijn eigenwijs en koppig genoeg om dan te zeggen : u doet het lekker zelf maar. En dat zie ik van de punten en de foto's niet af. Ik zie een hele rustige beheerste combinatie! Ik zeg: petje af!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:17

Gefeliciteerd! Heel veel plezier en succes in de M1 ! :)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:30

wat ziet het er leuk uit :D
echt ontzettend knap dat je haar zo ver in de sport kunt brengen tussen de paarden, daar kan menig mens nog van leren zeg!

wat betreft dat gezeik over te lang en te zwaar, shetjes hadden vroeger een veel naarder leven en als dit shetje er veel moeite mee zou hebben zou ze niet zo hoog lopen, ga zelf maar is kijken of je je eigen paard wel goed rijd en hem niet belemmert, voordat je een ander af gaat lopen zeiken!

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 07:55

Bedankt voor de (meeste) leuke reacties!! +:)+
Erg fijn dat er ook super positieve berichten zijn!!

De mening over onze combinatie verschilt wel vaker, al hoor ik nu steeds meer van bijvoorbeeld toeschouwers, en zelfs juryleden dat we soms als een van de betere combinatie op een wedstrijdterrein zijn! Hoe vaak je wel niet combinaties ziet waarvan iemand véél te zwaar is, het paard slecht verzorgd is, of z'n paard nog net-niet-mishandelt omdat hij een oefening niet goed genoeg doet. Ik ben mij bewust van dat ik niet de kleinste ben voor Bonfire, en rijd dan ook zeker nog geen eens 4 dagen in de week dressuurmatig! We longeren vaak genoeg, of wandelen, doen lekker duin-/ en strandritten, zijn begonnen met mennen, en omdat zij deze afwisseling zo leuk vindt, wil ze graag die enkele keren voor mij dressuurmatig hard werken! Ze komt uit de manege, en was hier alleen maar aan het stieren, rennen, en vooral HEEL VEEL aan het bokken!! Wat is er dan beter voor een ponyrug? En goed passend zadel, met iemand die onder het gewichtslimiet zit, die netjes met haar pony omgaat, OF bonkende kinderen die in haar mond trekken, die totaal geen evenwicht hebben, en met een slechtpassend zadel 6-7 dagen meerdere lesuren per dag lopen?

Ik ken Bonfire goed genoeg om te kunnen zien wanneer zij er geen plezier in heeft, of wanneer het haar teveel is. Daar houd ik meer dan heel veel rekening mee. Ze wordt goed verzorgd, staat overdag heerlijk buiten te genieten, krijgt speciaal voer, veel aandacht, en voornamelijk heel veel afwisseling.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:01

tamaramt schreef:

Mijn shet van net 3 jaar en 1mtr8 woog maar liefst 284kg. 't is maar net hoe ze gebouwd zijn.

Ik kijk altijd met veel plezier naar jou foto's TS! Wou dat ik op m'n shet pastte :=

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 08:06

Barvrouwke schreef:
tamaramt schreef:

Mijn shet van net 3 jaar en 1mtr8 woog maar liefst 284kg. 't is maar net hoe ze gebouwd zijn.

Ik kijk altijd met veel plezier naar jou foto's TS! Wou dat ik op m'n shet pastte :=

Heel erg bedankt!! :D

Dat ligt zeker heel erg aan de bouw! Bonfire woog in slechte conditie, na goed ziek zijn, niet dik, en toen aardig spierloos, 244 kg op de weegschaal in de kliniek in Bodegraven. Inmiddels zal zij echt wel meer wegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:21

Heel goed geschreven TS, want zo is het maar net! Dat geruk en gepluk en gehonkebonk stompt elk paard af en ik zie je Bonfire alleen maar gloreren, die heeft het op zeker helemaal goud bij jou. Trouwens; als nu de jury's tijdens de wedstrijden jullie een passende combinatie vinden (kijk naar punten), wie zijn de bokkers dan om het beter te weten?
Petje af TS en inderdaad, wou dat ik op mijn shet pastte :+ (I wish...)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:23

Super gaaf zeg! Je hebt hem fijn aan het lopen :D