Rondje BB met Dutch @concour Stille Wald

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Rondje BB met Dutch @concour Stille Wald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 16:33

Hoi!

Gister heb ik voor het eerst een springwedstrijd gereden en oh wat vond ik dat spannend.
Ik zit in een viertal en voor de verenigingswedstrijd moest ik natuurlijk springen. In totaal zijn we uiteindelijk 5e van de 6 geworden maar dat was zeker niet door Dutch haar geweldige springwerk ;) en het was voor ons viertal ook de eerste keer en tja we moeten gewoon nog veel oefenen.

Hier even gauw een paspoortje van mijn pony zodat jullie weten op wie ik zit:
- Carrowbawn Dutch X
- v. Ekstein
- 1,48 m
- 8 jaar oud
- komt uit Ierland
- sinds 1 Januari van mij :D

Hier het filmpje:

Tips mogen gegeven worden. :wave:

LOLLYYwood

Re: Rondje BB met Dutch @concour Stille Wald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:28

Leuk filmpje! :D Ziet er zeer netjes uit

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:25

Hee Elien, wat ziet het er al netjes uit zeker omdat je haar nog niet zo lang hebt. Start je haar bij de pony's of bij de paarden?

Wel mis ik nog een hoop activiteit in je galop het is allemaal een beetje braafjes ( en dat is helemaal niet raar hoor, het was pas de eerste wedstrijd). Ze mag wat meer bij elkaar gereden worden nu wordt ze over het algemeen wat lang in het lichaam. Dat is een kwestie van trainen in de dressuur. Ze mag in de galop veel meer sprong hebben en meer bergopwaarts galopperen, dus niet alleen harder. Dit kun je bijvoorbeeld oefenen door veel duidelijke tempowisselingen te rijden in galop en lijntjes te springen met de keuze of je 3 of 4 galopsprongen ertussen hebt en dat te varieren. Vooral sluiten in galop is belangrijk voor een opwaartse galop, maar vergeet dan niet de activiteit te behouden anders mist de oefening het doel.

Verder vind ik het er echt netjes uitzien, veel succes samen!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 19:01

Hee lot! Bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk, ik heb laatst maar eens een lesje bij Corine genomen en daar heb ik ook wat tips meegekregen hoe ik haar beter bij elkaar kan rijden. Ik was er ook al mee bezig alleen aangezien ik naar Londen ben geweest en dus voor de wedstrijd maar twee keer heb kunnen rijden, was ik nog niet zo ver. Goede tip trouwens dat ik lijntjes moet gaan rijden waarbij ik kan kiezen uit het aantal galopsprongen. Ik deed dit weleens toen we nog binnen reden maar heb het eigenlijk al te lang niet meer gedaan. Ik ga er nu zeker weer mee beginnen.

Ik start btw bij de pony's.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:57

Ziet er super uit :j

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:33

Dank je Reina! :D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:45