Heehee iedereen!
Ik heb al een poosje geen wedstrijd meer gehad en dacht, laat ik een overzichtje maken van begin tot end.
Ik heb sinds februari 2012 een startpas met mn lieve verzorghaflinger en het ging opzich wel lekker

eerst maar even wat info over mn topper:
-Mika
-haflinger
-merrie
-136,5 cm
-01-05-2002
-houd van eten, springen en heeeel hard gaan buiten

18-02-2012 hafilngerwedstrijd Ambt-Delden.
Onze eerste wedstrijd, B dressuur, 40cm springen, en bestgaand.
Dressuur: Voor ons doen ging het opzich prima, het was midden winter, 2 week ervoor lag er nog sneeuw waardoor we niet veel konden oefenen, pony zat nog in een dikke wintervacht.. uiteindelijk 178 punten.
http://www.youtube.com/watch?v=qc_NOwzmVdA
springen 40cm: Voor 40 gekozen omdat conditie nog niet goed was en ik graag wou proberen rond te komen..
(als je even wil lachen, dan kijken!) http://www.youtube.com/watch?v=eIi8Nw8Jeh8

22-03-2012 Een fotoshoot van een vriendin, deze fotoshoot heeft er jammer genoeg voor gezorgd dat ik 2 wedstrijden en een ejoy the ride af moest zeggen omdat mn bandage los knapte op het moment dat ik aangalloppeerde, de wind en beetje schrikkerige pony --> Vliegen, springen, bokken, pony ging rechts, ik ging links.
gebroken sleutelbeen.

12-05-2012 Haflingerwedstrijd Leusden, mijn eerste wedstrijd weer na mn gebroken sleutelbeen, mocht weer 1,5 week rijden

Ik zou inprincipe gaan crossen en springen 60cm, dit omgezet naar 2x dressuur en 1x springen 40cm.
Dressuur 178 & 187 punten! Ik mocht officieel gaan springen!

Springen foutloos rond, toen kwam ik erachter dat er nog een barrage was.. Daar 1 balkje in maar was super trots! Daarna nog even heerlijk rondgecrosst in de waterbak achter

2e proef 187 pnt

http://youtu.be/qzW7r_On8-o

19-05-2012 Pony CC Nieuwleusen.
2x B dressuur en na leusden gelijk nog aangemeld voor 2x springen.
Springen ging niet goed.. met inspringen er af gevallen toen pony ineens op de noodrem sprong.. bovenop de hindernis gevallen en met alle balken van de oxer naar beneden gevallen, met beetje schrik in de benen de parcoursen in, pony was ook beetje overstuur maar had geen tijd meer, ze spong overal overheen als het een meter was.. parcours 1: bij hindernis 4 uitgebeld. parcours 2 bij hindernis 3..
hindernis 3 in parcours 2.. (hiervoor stopte ze en verwachte niet dat ze sprong en al helemaal niet deze sprong.. vandaar mijn zit)

Dressuur 190 en 189 punt en een 4e en een 2e plaats

proef 2:

30-06-2012 Pony CC Genemuiden, selectie voor de kringkampioenschappen.
Beide proeven gingen niet heel fijn.. eerste wel beter dan de 2e maar beide mochten beter.. hier ook niet echt goeie foto's van vandaar.
1e proef 187 punten en 6e plek(geen prijs)
2e proef 185 punten 3e prijs
07-07-2012 Kringkampioenschappen pony's te Urk
Jazeker, hier ben ik met mijn haflinger reserve kampioen geworden in een groep van 9

H-jury: 185 pnt
C-jury 198 pnt
gemiddeld 192 en een 2e plek

14-07-2012 Pony CC Lierderholthuis
2x dressuur.
1e proef 190 punt en een 2e prijs
2e proef 189 punt en een 3e prijs.
25-08-2012 Haflingerwedstrijd Ermelo
Dressuur in de B-Jeugd.
met 197 punt 1e geworden in een groep van 15 a 20

Proef ging ook echt lekker dus helemaal blij!

Hierna is het behoorlijk berg afwaarts gegaan..
16-09-2012 Tripalon Bussloo
Dressuur ging verschrikkelijk, aan de race, vast zetten met als gevolg dat naar beneden vragen en tegen houden geen goeie combi is...
uiteindelijk wel 180 punt maar voor mn gevoel maar 160..
Cross (60cm)ging super, maar 1 "balk" (ging een complete stro baal om) en 1 weigering voor een brug, ze stopte en deed pasje achteruit, was ze gestopt en doorgelopen was het geen weigering geweest.
Springen(60cm) zonder problemen door, wat was ik trots! Ze bleef maar doorgaan, keek niet op voor hindernissen deed geen eens poging tot stoppen, wel 2 balkjes maar vond dat totaal niet erg!
een erg geslaagde dag met ons hafligner clubje (manon met haar haf Wander en herma met haar haf Savanna reden ook mee en we reden samen de cross)
mijn favo foto van de cross:

en mn favo foto van springen:

Hierna zijn we overgestapt naar het L1.. ik had 11 winstpunten dus kon, mn planning was pas met het buitenseizoen over stappen zodat ik nog even lekker in de winter kon proberen wat prijzen mee te pakken maar zoontje vd eigenaar ging ook normale wedstrijd rijden en dan zouden we tegen elkaar moeten.. dus ik ben in de winter al overgestapt..
Dit is nog totaal niet goed uitgepakt.. dressuur ging ook echt niet lekker dus hier geen foto's van, is ook niet de moeite waard..
01-12-2012 Hasselt pony concour
1e keer L1. 171 punten, laatste plaats.
http://www.youtube.com/watch?v=-Lexr7-cWKk
22-12-2012 onderlinge manege Hasselt, was niet officeel.
proef ging ook niet goed, maar het was kerst dus je mocht versierd dus pony even opgedoft

19-01-2013 Kringkampioenschappen indoor Genemuiden
Proef ging niet goed, zat er ook veelt te laat op, beetje dom gedacht met de groepen met als gevolg dat ik er nog 4 voor me had toen ik op ging zadelen.. laatste plek met 169 & 171 punten. ook dik verdiend.
02-03-2013 Haflingerwedstrijd Ambt-Delden
L1 dressuur jeugd, 60cm springen en vaardigheid.
Heb niet veel foto's is allemaal onscherp maar wat was ik blij en trots die dag!
Pony was de dag van tevoren nog geschoren, moest eerst springen, dit ging super goed! Ik ging echt voor gewoon rond komen dus bochten in draf en dan pas de rechte lijn naar de hindernis is galop, en we waren foutloos rond!

https://www.youtube.com/watch?v=GQiSkp9_g1s
Daarna dressuur, inrijden ging echt heerlijk! Ze liet los en ik kreeg haar eindelijk weer fijn aan het lopen! Dat maakte alles al goed, in de proef ging het jammer genoeg stuk minder, liepen op dat moment heel veel mensen langs die heel hard aan het praten waren en ik was nog niet halverwege mn eerste rondje door de bak of ik moest al beginnen, resultaat: Pony ging weer aan de race, toch wel fijne stukken gehad en uiteindelijk 183 punten!

Daarna nog vaardigheid, hier was ik echt als de dood voor maar had thuis goed geoefend met over zeil rijden en aan de hand onder vlaggetjes door, dit ging dan ook super! had het niet verwacht aangezien pony ook nog wel heel bang kan zijn..
maar de croste over het zeil, tussen de palen door waar eerst slingers aan hingen(door klein ongelukje hebben ze die maar weggelaten) en door naar koekhappen, blikgooien, totempaal bouwen, was ophangen, emmer water vullen en pop verslepen.
Zonder enige hapering en in een mooie snelle tijd van 3.20 min gefinisht, wat was ik trots en wat hadden we een plezier

30-03-2013 Hasselt cc Pony's
Dit ging naar mijn idee al wel beter, pony was een beetje moe dus zette zich niet volledig vast en liet haar koppie wat meer zakken, aanleuning was echt nog niet goed, staat ook op mijn coupon: Als je je pony meer door de hals rijdt wordt 6 een 7. Dus daar werken we nu aan

Uiteindelijk 177 punten en 2e vd 3e (was wel leuk moest tegen de pony waar ik iets van 5,5 jaar geleden op ben begonnen met lessen in de manege)
uiteindelijk nog een keer meegedaan met de oefendressuur bij ons in hasselt en van die jury veel geleerd en veel huiswerk meegekregen, ik geef pony te veel teugel omdat ik vraag en meegeef in de hoop dat ze dan laag blijft als ze zakt, dit moet ik niet, teugel korter en vast houden, nog nooit zoveel kramp in mn arm gehad in 15 min, maar ik kreeg wel eindelijk wer rechter stelling erin. Dus hier gaan we aan werken

Voorlopig staat er niet zo veel meer op de planning, 8 juni onderlinge bij ons in de manege en 29 juni koudbloedenwedstrijd in lelystad, hier gaan we 2x dressuur doen en 1x 60cm springen

Respect als je alles hebt gelezen!
Groetjes Nienke en Mika
En dan nog een bedankje voor mn lieve vriendin die altijd meegaat als groom en cameravrouw: Macyy hier op bokt