Viertal dressuur LRV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

Viertal dressuur LRV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:54

Hallo allemaal !
Vandaag had ik wedstrijd in Weelde-Ravels. Ik rij LRV in België en dit was ook mijn allereerste viertal wedstrijd :+
Voor diegene dat Furioso nog niet kennen:
* Andalusiër
* ruin
* 7 jaar ongeveer
* 1m60
* ontspant moeilijk maar het betert elke keer
* temperamentvol
* werkwillig
* in galop wilt hij het liefst: hard, schuin, en ongecontroleerd.. :+

Ik had niet veel vertrouwen in het viertal (mede voor bovenstaande puntjes :P ) maar ook omdat tijdens het trainen het niet te doen was omdat hij veel te druk werd..

Voor diegene dat willen weten welke proef het is :) http://www.lrv.be/images/dressuurproeven/Groeps_3B.pdf

Zie hier wat ervan gekomen is :D
Wij zijn de vierde combinatie/ laatste (graag geen commentaar op de andere ruiters aub :) )

1. B-X-E halthouden (hier ben ik de uiterst linkse)
Afbeelding

2. Hierop volgde de middendraf
Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Stappen
Afbeelding

6. Afbeelding

7. Mooi stilstaan...
Afbeelding

8. Om dan weer in draf te vertrekken :D Fur heeft kracht :j
Afbeelding

9. Galop (hij was echt rustig ;o )
Afbeelding

10. Afbeelding

11. Vanuit de diagonaal in galop naar de E of B en daar een volte :P
Afbeelding

12. volte 10m
Afbeelding

13. Niet zo gelijk :P i know
Afbeelding

14. groeten
Afbeelding

15. En weer richting A om dan weer op te stellen :)
Afbeelding

Uiteindelijk zijn we 6de geworden van de 12 ! (161punten, vind ik wel weinig maar soit)
Ik ben echt super blij! :D eerste keer viertal wedstrijd (maar 2x van te voren getraind) en Furioso was heel rustig en redelijk ontspannen ^^ en ook de galop ging super ontspannen :D

Op naar 30 juni voor het volgende tornooi in Wortel !

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:58

wat leuk! en erg goed met maar twee keer training! ik rij zelf ook viertal met mijn fries wij hebben 9 juni onze eerste wedstrijd :D
succes 30 juni!

FriesWytske

Re: Viertal dressuur LRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:02

Viertal moet je ook leren rijden. Het moeilijkste is steeds de goede afstand te houden. Maar vind het er niet echt verkeerd uitzien. Zijn misschien wat kleine slordigheidjes die er met meer oefenen wel uit gaan.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:02

Een feest van herkenning :D helaas wordt hier nog amper 4tal gereden, ik vond het altijd geweldig

Het ziet er uit als een groepje met potentie, dingen als afstanden en gelijk rijden komen met training. Belangrijker is dat alle paarden op eigen benen lopen en goed aan de hulpen staan. Hoe beter aan de hulpen, hoe makkelijker om pas op de letter of commando iets uit te voeren.

Jouw paardje loopt lekker nageeflijk maar lijkt nog een beetje naar de anderen toe te trekken gezien de afstanden bij halthouden. Blijven werken aan op eigen benen lopen en bij jou blijven maar het ziet er echt al goed uit :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:03

Wat ontzettend leuk om ook een keer viertal foto's te zien.
Ik heb vroeger echt jaren 8-tal gereden en je hoort nu zo weinig meer over.

Let wel goed op je afstand want jij zit er vaak dichter op dan de anderen zo van de foto te zien.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:14

Leuke foto's! :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:38

Wat leuk om een bokker te zien die ook 4-tal rijdt! :D

Ziet er netjes uit, je hebt je paardje lekker aan het lopen! Af en toe mogen de afstanden wat beter, maar het ziet er niet storend uit! Ga zo door zou ik zeggen :j

Hebben jullie veel 4-tal wedstrijden in de buurt?

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 18:34

Christel1 Dankje ! jij ook veel succes met je fries ! :)

FriesWytske De andere ruiters hebben al meerdere malen het viertal gereden en voor mij was het echt de eerste keer en ook die van mijn paard :P en tuurlijk zijn er nog foutjes maar al doende leert men he :D

Ibonn Hij loopt op zijn eigen benen hoor maar het tempo aanhouden is soms nog wat lastig :) en ja die afstanden zijn nog wat lastig omdat het tempo nu ook weer anders lag dan op de trainingen :P en bedankt ! :D

Iris82 We proberen erop te letten :) Zal ook wel beteren na een tijdje ;) de paarden lopen nog maar voor de 3de keer achter elkaar ook :)

dyoka Dankjewel :)

WiskyBokjes Hihih ja het was de eerste keer maar als Furioso altijd zo goed loopt in het viertal wil ik het zeker meer doen :D Wij rijden op elk tornooi een viertal, achttal en een eigen individuele proef met onze club :) (wedstrijden zijn nu niet bepaald in de buurt.. nu hadden we 1u30 moeten rijden voordat we er waren := )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:37

Oh, wat leuk! 4 tal proeven!
Vind het zo jammer dat die er hier eigenlijk niet zijn...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:48

Jeetje dat is nogal een eindje :oo

In onze kring worden in de zomer wel een aantal wedstrijden georganiseerd ook voor 4 en 6-tallen.
Bij de pony's wel wat meer dan bij de paarden. Helaas is onze ponyclub er ook mee gestopt nadat we 2 keer brabants kampioen werden (2 verschillende viertallen).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:54

Wat leuk dat er in België ook viertal gereden wordt! Zelf start ik in een M viertal maar er zijn er maar bar weinig die het doen. Wat ik jammer vind is dat jullie niet allemaal dezelfde cap op hebben, dat maakt het wat uniformer.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:12

even een tip van een mede 4tal rijden. blijf goed op jullie afstanden letten. leuke groep zo met al die donkere paarden

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:13

Woops je bent in de LRV verplicht 8tal of 4tal te starten.. Anders mag je niet deelnemen aan het nationaal.
Onze club heeft een 8tal Licht en Midden, in de tijd dat ik in de pony club zat hadden we zelf een 8tal Midden, Licht en Beginnelingen!

Ik kan het mij dus niet voorstellen dat het maar weinig meer voorkomt := Elke zondag krioelt het terrein van de achttallen en de viertallen.

Het ziet er zeker niet slecht uit voor jou eerste keer! Mooi vertrek vanuit halt. Die voltes zijn altijd heel moeilijk, maar oefening baart kunst. Kijken is de boodschap ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:19

knap hoor, echt teamwork is dit!
Je hebt een sterk paard hoor, mooie donkere schimmel.
Ik heb het idee dat de man die voor jou rijdt iets minder ervaring heeft.....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:22

Verplicht? Wat leuk! Krij je in nl niet voor elkaar...

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:40

kleinvosje schreef:
Verplicht? Wat leuk! Krij je in nl niet voor elkaar...

Leuk? Ik had echt een bloedhekel aan het viertal..
Voornamelijk hierom viertal 's morgens om 8u30, eigen proef om 15u.
Zeeeeeeeeeer vervelend om daar een hele dag te zitten stressen hoor!
Heb het ondertussen voor elkaar dat ik het niet meer moet doen :')

TS, Ziet er best goed uit! Hoe was je eigen proef? B1 gestart? :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:55

Ik vind foto 8 super gelukt. Dat is er eentje om uit te vergroten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:14

furioso schreef:
Christel1 Dankje ! jij ook veel succes met je fries ! :)

FriesWytske De andere ruiters hebben al meerdere malen het viertal gereden en voor mij was het echt de eerste keer en ook die van mijn paard :P en tuurlijk zijn er nog foutjes maar al doende leert men he :D

Ibonn Hij loopt op zijn eigen benen hoor maar het tempo aanhouden is soms nog wat lastig :) en ja die afstanden zijn nog wat lastig omdat het tempo nu ook weer anders lag dan op de trainingen :P en bedankt ! :D

Iris82 We proberen erop te letten :) Zal ook wel beteren na een tijdje ;) de paarden lopen nog maar voor de 3de keer achter elkaar ook :)

dyoka Dankjewel :)

WiskyBokjes Hihih ja het was de eerste keer maar als Furioso altijd zo goed loopt in het viertal wil ik het zeker meer doen :D Wij rijden op elk tornooi een viertal, achttal en een eigen individuele proef met onze club :) (wedstrijden zijn nu niet bepaald in de buurt.. nu hadden we 1u30 moeten rijden voordat we er waren := )

Inderdaad, gewoon lekker door blijven oefenen.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:20

Wat leuk om te zien!! Knap gedaan!! :D :D

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:58

heb zelf ook altijd 4 tal wedstrijden gereden :D Ziet er erg netjes uit!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:45

Leuke foto's! :D Zeker voor de eerste keer 4tal te rijden, wanneer jullie het meer doen gaan jullie ook meer op elkaar afgestemd geraken!

Rijden jullie ook Geel ten Aard mee 28/07?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:08

super dat hij goed ging voor jou gevoel! en rustig bleef dat is wel en van de belangrijkste dingen van 4-tal rijden :D

probeer alleen wel op je afstand te rijden, enkele keren zit je wat te dicht op degene voor jou!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:27

Hee leuk zeg! Ziet er goed uit! ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:11

Wat leuk om te zien!
Haalt bij mij weer allemaal goede herinneringen op. Ik heb jarenlang in een acht/twaalftal gereden(carrouselteam), onwijs leuk om te doen!

En inderdaad, ik sluit me bij de rest aan, veel oefenen dan komt het vanzelf goed. Dan worden dingen als afstand schatten en gelijk afwenden allemaal vanzelfsprekend, mede omdat je ingespeeld raakt op elkaar.
Ik reed op den duur een periode lang met dezelfde persoon voorop(wisselde soms wat omdat het 1x per jaar vanuit ruitervereniging voor jaarlijkse concours word gedaan, dus het kon voorkomen dat er mensen niet meer op les zaten en er nieuwe bijkwamen) en dan raak je onwijs op elkaar ingespeeld, hoef je maar naar elkaar te kijken om te weten op welk punt je exact afwend, of dat de ander even tempo moet verlagen of juist iets verhogen om weer gelijk te blijven.

White0King

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:01

wist niet dat paarde ook oorlog voerden