Ik was gisteren gaan wandelen naast het kempisch kanaal (om planten te zoeken voor een schoolopdracht). Opeens komt de brandweer met hun duikteam en de politie daar aan. Ik en mijn ouders bleven dan maar even staan op te kijken wat er gebeurt was. We stonden aan de andere kant van het kanaal dus we konden niet direct horen wat er gebeurt was. We konden wel zien dat er een vrouw zat die duidelijk een blessure aan haar been had. We dachten eerst dat ze misschien met haar auto in het kanaal gereden was. Tot dat we één van de brandweermannen iets hoorden zeggen over een beest. En idd na een tijdje haalden de duikers een paardenkoets boven....inclusief paard
. Anderhalf uur voor het gebeurt was, waren wij daar ook gepasseerd en toen zaten daar een aantal vissers met 2 duitse herders. De honden liepen toen ook los en waren toen ook al constant aan het blaffen. Het kan dus goed zijn dat het paard van de honden geschrokken is en zo in het water gesukkeld is. Nu als dat het geval is, kan de hondeneigenaar wel eens een probleem. De ruiter zou namelijk klacht kunnen indienen. Los van het feit dat ik het persoonlijk niet echt verstandig vind om met je paard, laat staan met koets, naast een kanaal te gaan wandelen, die honden mogen daar ook niet los lopen!vandaag stond er een klein artikel op het internet: http://nnieuws.be/artikel/paard-rijdt-met-koets-kanaal-en-verdrinkt-2-passagiers-gered