100 uitzinnig blije paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

100 uitzinnig blije paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 17:02

Vandaag was het dan ook hier zo ver de paarden mochten weer op de weilanden. En dat is hier een heel spektakel, meer dan 100 paarden die allemaal de wei op gaan! Het begint al in de ochtend de eerste paarden die ontsnappen als de baasjes nog even snel willen rijden en een half uur van te voren als het druk begint te worden in de stallen. Iedereen zijn paard snel poetsen en in de beschermers zetten. Gestamp, gehinnik en hoefgetrappel komen uit de stallen.
Om half 11 was het dan zo ver het eerste weiland ging open, binnen een uur stonden ze allemaal heerlijk te spelen op het weiland en sommige waren al druk aan het grazen.

Kijk en geniet mee!

Voordat half bokt er over valt maar alleen vandaag zijn de halsters omgebleven vanwege veiligheid van de mensen die de paarden meenamen vaak zijn ze al niet te houden op het erf dus halster af doen wordt gevaarlijk.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Stofwolk!
https://imageshack.us/scaled/medium/824/img0958cn.jpg

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

https://imageshack.us/scaled/medium/268/img1022x.jpg

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

En mijn black beauty mocht gelukkig ook van de wei genieten voor hem alleen een klein stukje en ook nog eens apart maar het is al beter dan de hele dag op stal :D
13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie net zo genoten van de foto's als de paarden vandaag.
Een reactie zou ik leuk vinden :)

Frankaas

Re: 100 uitzinnig blije paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:05

Mooi gezicht! Leuke foto's :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:08

jiieeeeaahh wat zijn de paardjes blij :) ook best wat bekijks ofniet ? als ik zo die auto's zie staan langs de weg.

Mooi paardje heb jijzelf zeg!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 17:11

Ja heel veel manege kinderen en ook mensen die helemaal niks met paarden hebben maar gewoon komen kijken er leuk altijd!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:16

Gaaf Elena!

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:18

Gas op de plank!!!
Heerlijk als ze weer de wei op kunnen :j
Leuke foto's hoor.

Mag ik vragen waarom die van jou apart staat?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 17:20

Hij heeft een blessure en mocht van de kliniek alleen apart staan op een klein stukje. Volgend jaar mag die hopelijk weer met zijn vriendjes mee :D

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:22

Wel fijn dat die dan wel op een eigen stukje mag. Ik duim voor je dat die volgend jaar weer met z'n vriendjes mee kan.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:42

Wat heerlijk om al die vrolijke, rennende paarden te zien :D

ANOUCKOEKJES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:43

Mooie foto's!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:45

Leuke foto's. Vind alleen het verhaal erachter een beetje jammer. Maandenlang dus niet op de wei geweest, hoe sneu voor die dieren. Vind het niet gek dat ze uit hun dak gaan. Ik ben blij dat het hier heel gewoon is om de dieren elke dag op de wei te hebben, het hele jaar door. Zoals het hoort.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:47

Prachtig gezicht, en die eerste is echt geweldig!

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:48

GamblersCup schreef:
Leuke foto's. Vind alleen het verhaal erachter een beetje jammer. Maandenlang dus niet op de wei geweest, hoe sneu voor die dieren. Vind het niet gek dat ze uit hun dak gaan. Ik ben blij dat het hier heel gewoon is om de dieren elke dag op de wei te hebben, het hele jaar door. Zoals het hoort.

In sommige streken zijn er helaas geen stallen die het hele jaar door weidegang tot je beschikking stellen i.v.m. met de weidegang waar op een gegeven moment dan niks meer van over is of om andere redenen. Blijft natuurlijk jammer naar het zij zo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:03

Dat weet ik, en dat vind ik dus sneu. Ik zou zelf zo geen dieren meer willen houden.

Maar dat neemt niet weg dat ik de foto's wel mooi vind!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:10

wauw wat gaaf zeg! genieten is dat he ze zo te zien gaan!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:11

Als ze buiten de wei periode gewoon in een paddock komen zie ik het probleem niet.

Sommige lijken op de foto's best hard te gaan, ik zou me hart vast houden als ik daar bij had gestaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:21

zo dan 100 paarden :wow: ,daar heb je een best stuk land voor nodig...

wel gaaf hoor,paardjes zijn altijd blij als ze lekker gras op mogen :j

hier staan ze best veel op de wei,ook in de winter,maar om het gras te laten groeien een periode in het voorjaar niet,dan doen ze het met de bak ,en áls ze dan de wei op mogen doen ze net alsof ze in geen 100 jaar buiten zijn geweest... :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:27

Machtig gezicht altijd, wat een lol hebben ze dan he :)

GamblersCup schreef:

Grote stukken in Nederland hebben Veengrond, dan zakt je paard weg als het even goed geregend heeft en in de winter kan het hierdoor dus helemaal niet. Is dus geen kwestie van niet willen.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:35

Ts super leuke foto's, blijheid straalt er vanaf.

Hier is het zielig als je hè paard in de winter op het land staat.
Gewoon omdat het te nat is.

Halsters houden ze hier ook om in het land, dit ivm de sloten om het land.
En ja er staat een hek omheen maar na een regen bui of vochtige nacht glijden ze tijdens een gekke bui zo onder het hek door de sloot in.

@ camblerscup kan jou reactie dan ook niet echt waarderen dat ik volgens jou geen paard zou mogen houden.
Beetje jammer dat je dit vrolijke topic al meteen weer weet te verpesten met deze irritante discussie.

Ps ik sta niet open voor een discussie in dit topic.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:49

Apart, terwijl je wel even je mening moet zeggen. Reageer er dan niet op, als je er geen zin in hebt?
Ik zeg nergens dat andere mensen hun paard zo niet mogen houden. Ik zeg dat ik het sneu vind en zelf zo geen paarden zou willen houden. Da's wat anders ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:50

Gave foto's!! :D
Is dat bij Amerongen ergens?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:53

Ik begrijp helemaal dat de dieren niet het hele jaar het land opkunnen, maar wat ik niet snap is dat de paarden niet te houden zijn. Dan schort er toch wat aan de basisopvoeding. Los naar het land laten rennen, daar zou ik al helemaal niet blij mee zijn! En gaat alles vandaag meteen de hele dag het land op? Niet bang voor hoefbevangenheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:56

Prachtig! maar idd Cassidy... en beenbescherming ben ik nou een leek die het onzin vindt?

Hier kunnen ze ook maar 6 maanden het land op , op de zorgboerderij hebben ze alleen veengrond en natuurgebied en daar mag en kan het gewoon niet het gehele jaar. Wel gaan de 2 ponydames elke dag er minimaal 5 uur uit in de bak , de fok friezen helaas niet maar sinds gister zijn zij weer voor de komende 6 maanden vrij :).

Dus ik kan begrijpen dat ze de winter binnen en in de paddock staan , niet overal kunnen ze altijd buiten zijn!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 18:58

Het is inderdaad jammer dat ze het hele jaar in de wei kunnen maar met veengrond en randstad is dat niet te doen. Gelukkig komen de meeste in de winter in de paddock

Het gaat inderdaad heel hard! Gelukkig ging er dit jaar geen een paard onderuit wel een paar die past op het laatste moment door hadden dat ze eerst het hoekje om moesten voordat ze bij hun wei waren dat zorgde wel voor wat noodstops
Vorig jaar was het regenachtig toen zijn er wel een aantal onder uit gegaan

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:00

GamblersCup schreef:
Apart, terwijl je wel even je mening moet zeggen. Reageer er dan niet op, als je er geen zin in hebt?
Ik zeg nergens dat andere mensen hun paard zo niet mogen houden. Ik zeg dat ik het sneu vind en zelf zo geen paarden zou willen houden. Da's wat anders ;-)

Het is namelijk erg vermoeiend om steeds aan te moeten horen hoe slecht wij voor ons paard zijn omdat ze niet naar buiten kunnen.
Dus waarom moet je dat nu toch weer ff laten weten in een vrolijk topic?