Gisteren hadden ik en Eastpoint (Baby) jonge paarden wedstrijd. Ik heb Baby nu zo'n 10maanden.
Deze foto's zijn van vandaag, we zijn nu 3x Jonge Paarden competitie gestart, volgend weekend nog ene te gaan.
En dan mag die genieten van wat vakantie. Vandaag waren we in het dagklassement 4de.
Deze winter heeft die wel 4x L1 gestart, beetje wedstrijdervaring opdoen.
Waar we in training vooral naar werken is ontspanning, lang en laag. Dat lukt eigenlijk vrij goed, Baby vind het moeilijker om iets opgerichter te lopen. Maar dat komt wel met sterker te worden. Meestal rijden we 20min laag los en nemen we 10min even op en terug laag. Ook middengalop blijft een werkpunt op wedstrijd daar springt die meer "naar boven" ipv te verruimen. Terwijl dat die thuis echt al mooie stukken middengalop kan laten zien. Voor de rest krijgen we nogal spanning doordat die bang is van andere paarden die dichtbij komen. Maar dat is ook weer ervaring opdoen
Baby is een 4jarige Westpoint uit een Equador merrie. Door zijn grote doen we het nog extra rustig aan.
Ik rij hem nu 2x/week een halfuurtje en voor de rest mag die wat spelen op de wei.

Nog een paar van L1 deze winter:

De kwaliteit van de foto's is achteruitgegaan door het uploaden.
Nog eens bedankt aan Eike voor de foto's!
... WAUW!! Ik vind je echt een hele mooie zit hebben. Mooie combinatie ook.
Ben zelf bijna even groot dus moet wel een reus hebben