Het was hard nodig want door het hele afgelopen jaar hadden we best wat moeite om het vertrouwen in elkaar te blijven vinden.
Mijn hoofddoel was dan ook om gewoon zonder stress op te kunnen stappen en er weer meer aan gaan durven rijden!
Dat is ruim gehaald en uiteindelijk zijn we zelfs rijtechnisch aan de gang geweest.
Boven alles heb ik onwijs genoten en veel geleerd en dat is veel waard voor mij!
Kijk mee hoe we samen gegroeid zijn:
1.
Les 1: Zo begonnen we, van de zenuwen druk ik heel duidelijk mijn hand naar beneden en kantel hem zodat ik haar stoor in haar beweging. In deze les zijn we alleen bezig geweest met mijn eigen lijf loslaten en het voelen dat als ik ontspan, zij dat ook doet.
2.
Les 2: zonder zenuwen opgestapt

3.
Nog steeds les 2, die knik in mijn pols zit er nog

4.
Zodra mijn hand hier dus correct wordt zal zij er met haar neus weer wat meer uitkomen maar ben hier al heel blij mee!
5.
Les 3: meer ontspanning in mijn lijf alleen weer zoeken naar mijn handhouding en teugelvoering!
6.
Hier valt ze wat over de schouder... Rechts vind ik moeilijk om mijn buitenteugel eraan te houden.
7.
Les 4:

8.
Les 5: ik heb heel erg de neiging om voorover te vallen en mijn hand mee te geven en dan stug te worden, ik moet echt leren durven mijn teugels door mijn handen te laten glijden. Gaan we op oefenen

9.
Fijn om het verschil al te zien met foto 1

10.
Mijn fout: Mo begint na te geven, ik denk alleen maar braaaaaaaf, steek mijn hand naar voren en stop met rijden

11.
Even een kleintje

12.
Goed aan het luisteren!
Ik weet dat de foto's niet van denderende kwaliteit zijn en niet altijd op een juist moment (beenzetting) genomen maar het is beter dan niets