Vrijdag 3 mei was de eerste koers van het nieuwe grasbaanseizoen en ze hadden er mooi weer bij. Het was voor mij de eerste keer dat ik aanwezig was bij een grasbaanrace. Ik heb me prima vermaakt, samen met twee vrienden en mijn camera. Ik had om eerlijk te zijn geen idee wat ik ervan moest verwachten. Ik heb het enkel een keer in films gezien. En dan begint de eerste race. Nog 20 seconden, dan mogen de paarden starten. Je hoort een aantal mensen aftellen. 3, 2, 1, ze mogen starten!
En daar komen ze dan, de eerste bocht uit;

Het geluid van de hoeven, de kracht van de paarden en de spanning aan de kant. Af en toe zie je mensen eens met hun hoofd schudden, dat wordt em niet meer. Andere mensen juichen vol enthousiasme hun favoriet aan als ze de laatste ronde in gaan. Sport, Spanning en Spektakel!
De rest van de foto's staan niet op volgorde..
02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

En nog een aantal foto's in link;
Foto (blauwe nummer 8), Foto (blauwe nummer 6), Foto (groene nummer 2) en nog een Foto (blauwe nummer 7).
De jockeys te paard. Dit vond ik een stuk lastiger fotograferen, maar ook hiervan een paar foto's.
12.

13.

Het ging helaas niet allemaal goed. De rijder van het loslopende paard is er, volgens mij, met een enkelblessure vanaf gekomen.
Hopelijk gaat het snel weer beter met haar en mag haar enkel spoedig herstellen!
14.

15. Tijdens het inrijden

Bedankt voor het kijken!