Talent Z1 dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Talent Z1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 19:33

Hallo,

Zondag had ik voor de eerste keer een Z1 wedstrijd met mijn paard Talent. Dat was toen heeeeeeeeel goed meegevallen. Ik was me zo aan het amuseren!
Ik was toen 6de van de 12 en er is nog veel verbetering mogelijk. Meer stelling in SB, travers en appuyeren. Paar foutjes: eenvoudige galopwissel niet vloeiend genoeg, en keertwendingen te groot.

Daar had ik dan nog maandag en woensdag op geoefend om dan vandaag naar het provinciaal kampioenschap te gaan (ik mocht hoe dan ook gaan, ik had maar 1 wedstrijd gereden. Er mochten er 26 gaan, en ja in Z1 zijn we belange nog niet met zo veel)

Ik heb tijdens de proef meer gelet op stelling en oprichting. Maar grond lag niet echt gelijk en zijn voetjes zijn wat lang en ja paar keer gestruikeld. En op gras liep hij nogal voorzichtig waardoor hij niet goed durfde te galoperen. Maar ben ook nu heeel tevreden. Weer een 6de plaats!

Foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 2857_n.jpg[/img]
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 3120_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6445_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2149_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 7050_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 3123_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1475_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 5081_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0648_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 9947_n.jpg

Filmpje komt nog!!

Commentaar mag, maar houd het rustig ;)
Laatst bijgewerkt door Berdien op 01-05-13 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 15 foto's zichtbaar in topic -> rest in links gezet

Olympia96

Re: Talent Z1 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:36

Misschien moet je je foto's even recht zetten. Bergop is leuk, maar niet als het komt omdat je foto's schots en scheef staan.
Verder: Je ziet er blij uit op de foto's. Leuk :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:38

Gaaf paard zeg! Mooie foto's :)

Olympia96, werk je met een iPad? Hier staan namelijk alle foto's gewoon recht :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:38

:?
Waarom open je voor de tweede keer hetzelfde topic op RIJ-ITP. Terwijl je vorige is gesloten, omdat je ook al een soortgelijk topic op HAW hebt lopen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:40

Haha nee Iejoor, ik bedoel: kijk naar de omheining op minstens 50% van de foto's loopt die zoooo scheef. Als je zorgt dat dat recht is, dan heb je een realistisch beeld.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:41

Olympia96 schreef:
Haha nee Iejoor, ik bedoel: kijk naar de omheining op minstens 50% van de foto's loopt die zoooo scheef. Als je zorgt dat dat recht is, dan heb je een realistisch beeld.

Ah kijk, nu snap ik je :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:11

FriesWytske schreef:
Waarom open je voor de tweede keer hetzelfde topic op RIJ-ITP. Terwijl je vorige is gesloten, omdat je ook al een soortgelijk topic op HAW hebt lopen.

Dit is een ander topic :) Deze hebben andere foto's

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:19

Wat een leuk paard en voor een eerste proef lang niet gek.
Mooi dat je er zelf van het kunnen genieten. Dat vind ik echt een +punt voor een ruiter.
Zo blijf je zelf ontspannen en kun je beter inwerken.
Veel succes en plezier bij de volgende keer.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:30

Mooi paardje ! Ik had altijd zo'n moeite om m'n schimmel schoon mee op wedstrijd te kunnen nemen
aangezien madam een uur van te voren nog even d'r schone kont door de poep heen haalde
maar die van jou ziet er wit en blinkend uit !
Ik vind het rijden er verder ook gewoon goed uitzien !

Garina97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:40

Wat een mooie schimmel! :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:44

Leuke schimmel, maar ik vind dat het paard voor Z niveau iets meer opgericht mag zijn.

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:47

FriesWytske schreef:

Waarom moeten sommige mensen toch altijd zo kunnen zagen? Jaloezie misschien..... Dit topic heeft andere foto's

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 20:54

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:40

leuk paard

vallen me wel een aantal dingen op in het filmpje

zoals dat je paard totaal niet spoort in zijn gang
hij loopt continu scheef,

ook zou hij veel actiever en losser door het lijf mogen hij houd erg vast
hij draagt zijn staart ook hartstikke scheef misschien eens naar zijn rug laten kijken ?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:31

N.a.v je vorige video valt hier idd op dat je veel meer durft te rijden, in de vorige was je meer aan het passagieren. Ondanks dat je hier meer durft te rijden, blijft het beeld zeer vriendelijk en constant, mijn complimenten! Zeker omdat ik veel getrek, geschop en geduw zie in het Z, vind ik persoonlijk.

Waar je veel aan gaat hebben in al je oefeningen is de motor van je paard aanslingeren. Hij valt in de appuyementen door de schouder en van zijn achterheen af, dan wordt hij stug van voren en is je stelling weg. Hetzelfde gebeurt in je keertwendingen en tijdens je uitgestrekte gangen. Omdat je paard dan telkens weg loopt van zijn achterhand ipv erop, wordt hij langer, verliest impuls, spoort niet meer en gaat ook struikelen. Maar als je hieraan gaat werken, zoals je nu al rijd (dus netjes zonder getrek, super!) door veel snelle korte overgangen te rijden gaat heel je proef ineens dik de winst in schieten! Je paard wordt dan alerter en draagt meer van achteren, maar dit kost wel tijd... Dus heb even geduld. Dan gaan die oefeningen strax vanzelf nog beter.

Veel succes en ben benieuwd wanneer ik je Z2 debuut topic voorbij ga zien komen :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:00

wat staan de ogen mooi ontspannen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:11

little_birdy schreef:
leuk paard

vallen me wel een aantal dingen op in het filmpje

zoals dat je paard totaal niet spoort in zijn gang
hij loopt continu scheef,

ook zou hij veel actiever en losser door het lijf mogen hij houd erg vast
hij draagt zijn staart ook hartstikke scheef misschien eens naar zijn rug laten kijken ?

Dat is precies wat mij ook opviel. Leuk paard en je rijdt hem erg sympathiek. Maar zoals gezegd, vooral in de draf loopt ie niet lekker. Iets om aan te werken met je instructeur en eventueel na laten kijken. Ook vind ik af en toe het tempo in de draf wat overhaast. Succes verder!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:14

iets meer trainen op links achter. Hij is rechtsachter veel sterker en probeert stiekem ook alles met dat been op te lossen. daarom loopt hij af en toe ook scheef. je ziet bv in je travers naar links veel beter is dan rechts en sb op de rechterhand is stukken beter is dan links.
Bij middendraf zie je ook dat hij rechtsachter onder zijn massa wil zetten om zijn linkerachterbeen te ontlansten.
Dus als je thuis oefeningen doet om het linkerbeen te trainen zorg dan dat been dan ook goed mee komt.

Veel tempowisselingen met behoud van gedragenheid maakt de verruiming in draf expressiever. hij valt nog net iets te veel op de voorhand. voor thuis: zodra je voelt dat hij op de voorhand valt gelijk weer terug rijden en het gewicht op de achterhand vragen. hiervoor moeten ze snel kunnen schakelen. hij moet je het gevoel geven dat hij op je wacht bij het verruimen.

wellicht heb je er wat aan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:20

Wat mij opvalt, is na het lezen van je tekst over het voorzichtig lopen op gras, en het zien van de foto's, is het missen van stiften/kalkoenen? Wellicht is het voor je paard makkelijker om op gras te lopen alshij die er wel in heeft en zo wat meer grip heeft?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:29

Wat een mooi paard, ik vind de proef erg vriendelijk gereden, complimenten dat zie je lang niet overal!

Je paard zou wat tredzekerder kunnen worden zonder ijzers, wanneer de straal ook een beetje de grond raakt gebruiken ze deze om te voelen, en kunnen ze hun voeten doelgerichter neerzetten.
Mijn 4x4 vliegt iig vrolijk over gras modder en zelfs sneeuw.

Maar goed een ongelijke bodem op wedstrijd blijft hoe dan ook vervelend, ondanks dat netjes gereden. :)

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 19:23

kleinvosje schreef:
Wat mij opvalt, is na het lezen van je tekst over het voorzichtig lopen op gras, en het zien van de foto's, is het missen van stiften/kalkoenen? Wellicht is het voor je paard makkelijker om op gras te lopen alshij die er wel in heeft en zo wat meer grip heeft?

Ja idd, heb ik nooit gedaan bij hem omdat hij gevoelige voeten heeft. Dus ik ga dit nu ook niet gebruiken.. Het is wel met risicos, maar hij is voorzichtig genoeg :)