Iedereen met eigen fjord is welkom, en ook is het mogelijk om een fjord te huren bij Rijmaaran.
Ook aanspanningen zijn welkom, maar dit jaar was het eerste jaar dat er geen aanspanningen aangemeld waren.
De rit is ca. 3 uur, inclusief een picknick stop, met harde broodjes, croissantjes, gekooktje eitjes, fruit, frisdrinken en koffie en thee.
Voor mij was het dit jaar al de 5e keer dat ik mee was, meer bijzonder was de rit voor Henriet Kamies, die voor de 15e keer meereed. Door de jaren heen is zij steeds aanwezig geweest, met verschillende fjorden, inmiddels met een zelfgefokte dochter van haar merrie.
Zij kreeg namens de organisatie een shabrak uitgereikt met de tekst: 15 jaar Fjorden Voorjaarsrit, waar ze direct mee kon rijden.
Voor iedereen die denkt, LEUK!, volgend jaar uiteraard weer, eind april/ begin mei, hou het boekje van het fjordenstamboom in de gaten, evenals http://www.rijmaaran.nl!
Hieronder een fotoimpressie:
1. Poetsen voor vertrek
2. Dat was hard nodig.... de wintervacht was nog niet volledig door...
3. Poetsen
4. Henriet met haar fjord Bjorna en het nieuwe shabrak
5. Vertrekken vanaf Rijmaaran
6. In het bos, genieten!
7. Genieten toch, zo'n groep fjorden!
8. Aankomst op de picknickplaats
9. Picknick in het bos..
10. The good life
11. En even knuffelen tijdens de pauze (de neusriem zit achter de oren, dat graast wat makkelijker
)12. Deze meneer dat 20 jaar niet meer gereden en ging enorm goed, zelfs in de galopgroep. Hier lekker genietend van een broodje.
13. Twee mooie eigen fjorden (die, als ik het goed heb begrepen, via bokt de rit tegen waren gekomen!)
14. De hele groep na de picknick, klaar voor het tweede deel van de rit!
15. En nog even mijn vriendengroep plaatje
Dank jullie voor het kijken, en ik hoop tot volgend jaar

Echt een geweldig gezicht om te zien! Ziet er naar uit dat er plezier is gemaakt!