Ze heeft verschrikkelijke stress onder het zadel, de laatste tijd neemt dat veel af. Maar ze blijft soms wat onberekenbaar.
De wereld heeft niet zo'n hoge dunk van haar. Van schilleknol tot gevaarlijke duivel, ze is voor veel dingen uitgemaakt. Maar als je haar leert kennen is ze een zoet en lief paard. Een echte lady met een karakter. De verwachtingen voor deze dag waren niet zo hoog gespannen, maar ze deed het verdraaid goed.
We beginnen de dag met wat gehoorzaamheidsoefeningen...
Achter me lopen moet ze altijd, dus daar maken we ons niet druk over:

Achterwaarts in het doolhof is en bedenkelijke oefening:

Dan gaan we over tot het echte werk...
Geaaid worden met een stuk schuimrubber is vreselijk irritant:

Paraplu's zijn in het dagelijks leven iets om voor dood te gaan. Maar zo voor je neus zijn ze best interessant:

Maar hou ze alleen voor me neus, anders zijn ze levensgevaarlijk:

Een 80cm grote voetbal op je rug is dan wel weer heel normaal:

En dan over naar het echte enge... Met je voeten op een zeiltje. Veel gedraai en gespring, maar uiteindelijk valt het echt wel mee:

Op voor de grote vuurwerk test. Voor rotjes en geluid is ze niet bang. Maar door de rook kost wel iets meer moeite, maar dan sta je er ook:

Tijd voor het tweede deel van het programma. Het zadelwerk. Nu is Rosa niet dom, en haar in de bak krijgen kosten al wat overtuiging

Hoe gehoorzaam ben jij eigenlijk? Achteruit tussen de balken, niet eng maar gewoon niet leuk:

Die verdraaide paraplu weer:

Maar goed, stukje wandelen met een zeil is dan weer normaal:

En dan moet je er met je voeten overheen. En dat is toch een ferme nee. Zeiltjes kun je springen, overheen bokken, maar je hoort er niet op te staan:

Maar goed, als ze dan toch blijven aandringen:

Vuurwerk, no problemo... Maar voor rook maak ik graag nog wel wat gekke sprongen (en het is flauw dat ik niet mag steigeren):

Maar uiteindelijk doe ik onder wat druk ook dat wel: