Dolce Vita is een bijna 5 jarige merrie van Serano Gold x Rossini, in mijn bezit vanaf dat ze 14 maanden was en door mijzelf beleerd.
Het is een pittige tante die overal spoken kan zien, maar ondertussen is het ook wel een super fijn paard om te rijden!
Het commentaar was echt super; er stond onder aan mijn protocol dat ik prachtig op mijn paard zit en dat ik vooral niet moet vergeten om flink eraan te rijden als mevrouw weer eens ergens spoken ziet!
We zijn samen met nog iemand anders geselecteerd voor de volgende ronde, dus dat is wel super tof!
Vond alles wat we moesten laten zien wel tegen vallen, wijken werd niet gevraagd en ook galop amper.
Toevallig heb ik het wijken wel laten zien, ik moest aan de korte zijde waar mijn paard het eng vond een stukje eerder afwenden en dan wijken naar de "enge mensen" toe. Dit ging erg goed!
In de training ben ik vooral bezig met sluiten/verzamelen met mooie gedragenheid en goed actief achterbeen.
Ze was in het losrijden erg fijn te rijden

Mijn rechterhand leid soms een eigen leventje, erg vervelend!

Tijdens de "clinic"

Mw zag de bakkabouters al zwaaien

We moesten rond rijden in arbeidsdraf en lichtrijden... belangrijk was dat er genoeg tempo in zat.

Daarna moest ik haar iets ronder rijden, maar tempo behouden

Andere kant op

En de laatste foto; met de roset!