Niet lang geleden was ze nog zo onzeker dat ze niets kon zonder ander paard in de buurt, een jaar geleden was ze nog nooit op buitenrit geweest. We zijn met beide zaken aan de slag gegaan, en na veel (en lange) buitenritten met een ander paard er bij, is Alanda ook al kleine stukjes in haar eentje naar buiten geweest. Vandaag zijn we voor het eerst "in ons uppie" de grote weg overgestoken en hebben we ook in het grote bos gereden! Voor mij was vandaag echt een enorme mijlpaal na alle ellende die we het afgelopen jaar samen hebben gehad (zie profiel voor meer info).
- Alanda
- Merrie, 1.72m.
- Wordt dit jaar 8.
- Gribaldi x Balzflug
- Bitloos kingekruisd.
Ik begin met een filmpje van 8 minuten. Het is het "kleine rondje bos" wat ik al een paar keer met Alanda heb gereden. Het is een klein stuk bos wat vlakbij stal ligt. Ik vind het leuk om door dit bos een beetje te crossen, met alle verschillende paadjes. Op het filmpje zijn we dus eigenlijk ook alleen maar aan het crossen

Aangezien het zo lekker gaat... op naar het grote bos aan de andere kant van de weg!!

Onderweg komen we nog een crossmotor tegen. De bestuurder gaat netjes aan de kant als ik naar hem zwaai. Alanda loopt er keurig langs, onze training van een tijdje terug heeft dus gewerkt!!

We zijn bij de weg aangekomen. We moeten even wachten tot we kunnen oversteken, maar dat maakt Alanda allemaal niks uit. Ze staat netjes te wachten en steekt vervolgens ook nog een keurig over!

Bij het Rondbosch roept het zonnetje ons. We galopperen er vol vertrouwen op af...

... en worden beloond met een heerlijk voorjaarszonnetje

Iets verder gaan we weer het bos in. Daar treffen we wild aan: 3,1 reeën. Wat een raar getal zal je wel denken, maar het is best correct denk ik. Zie hier de 0,1 ree die we tegenkwamen, een poot....

... en hier de 3 hele. Ik heb er even een circeltje omheen gezet, op de camera is het namelijk een stuk kleiner dan met het blote oog.

Vervolgens draven we lekker tussen de twee zandheuvels door....

... en nadat we de weg nog een keer hebben overgestoken, doen we nog een galopje naar huis!

Ik heb echt te doen met mensen zonder paard.. er is toch geen gevoel in de wereld wat hier aan kan tippen!!