Alanda's eerste grote buitenrit in haar eentje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Alanda's eerste grote buitenrit in haar eentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:04

Vandaag heb ik met Alanda voor het eerst een grotere buitenrit (10 kilometer) gemaakt, ZONDER ander paard of persoon er bij!! Ik ben zo ongelofelijk megasuperapetrots op mijn meisje! *\o/* *\o/* *\o/* Sorry voor alle andere paarden, maar vandaag was Alanda even het beste paard van de wereld :D

Niet lang geleden was ze nog zo onzeker dat ze niets kon zonder ander paard in de buurt, een jaar geleden was ze nog nooit op buitenrit geweest. We zijn met beide zaken aan de slag gegaan, en na veel (en lange) buitenritten met een ander paard er bij, is Alanda ook al kleine stukjes in haar eentje naar buiten geweest. Vandaag zijn we voor het eerst "in ons uppie" de grote weg overgestoken en hebben we ook in het grote bos gereden! Voor mij was vandaag echt een enorme mijlpaal na alle ellende die we het afgelopen jaar samen hebben gehad (zie profiel voor meer info).

- Alanda
- Merrie, 1.72m.
- Wordt dit jaar 8.
- Gribaldi x Balzflug
- Bitloos kingekruisd.

Ik begin met een filmpje van 8 minuten. Het is het "kleine rondje bos" wat ik al een paar keer met Alanda heb gereden. Het is een klein stuk bos wat vlakbij stal ligt. Ik vind het leuk om door dit bos een beetje te crossen, met alle verschillende paadjes. Op het filmpje zijn we dus eigenlijk ook alleen maar aan het crossen :') Gelukkig vindt Alanda dat ook leuk, en ze wordt er lekker stoer van! Het "kleine bos" ligt naast Safaripark De Beekse Bergen. We komen dus ook nog een stukje langs de Safariroute gegaloppeerd op 06.10 minuten 8-)

Aangezien het zo lekker gaat... op naar het grote bos aan de andere kant van de weg!!
Afbeelding

Onderweg komen we nog een crossmotor tegen. De bestuurder gaat netjes aan de kant als ik naar hem zwaai. Alanda loopt er keurig langs, onze training van een tijdje terug heeft dus gewerkt!! :D En dat zonder steun van een ander paard!
Afbeelding

We zijn bij de weg aangekomen. We moeten even wachten tot we kunnen oversteken, maar dat maakt Alanda allemaal niks uit. Ze staat netjes te wachten en steekt vervolgens ook nog een keurig over! *\o/*
Afbeelding

Bij het Rondbosch roept het zonnetje ons. We galopperen er vol vertrouwen op af...
Afbeelding

... en worden beloond met een heerlijk voorjaarszonnetje 8-)
Afbeelding

Iets verder gaan we weer het bos in. Daar treffen we wild aan: 3,1 reeën. Wat een raar getal zal je wel denken, maar het is best correct denk ik. Zie hier de 0,1 ree die we tegenkwamen, een poot....
Afbeelding

... en hier de 3 hele. Ik heb er even een circeltje omheen gezet, op de camera is het namelijk een stuk kleiner dan met het blote oog.
Afbeelding

Vervolgens draven we lekker tussen de twee zandheuvels door....
Afbeelding

... en nadat we de weg nog een keer hebben overgestoken, doen we nog een galopje naar huis!
Afbeelding

Ik heb echt te doen met mensen zonder paard.. er is toch geen gevoel in de wereld wat hier aan kan tippen!!

Lara

Re: Alanda's eerste grote buitenrit in haar eentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:11

Heerlijk topic!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:04

Leuk, ik geniet helemaal met je mee in de filmpjes :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:06

Wat een heerlijk ritje en wat fijn dat het zo goed ging in je eentje! Je hebt heel wat "hindernissen overwonnen" tijdens de rit, knap zeg :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:07

Zo hé ! Jij komt ook alleen maar aardige motorcrossers tegen! :D Iel ! Is dat een echte poot? :r En sorry hoor.. maar ik zie in dat circeltje echt geen 3 reeën , laat staan 1 _O- (ligt vast aan mij hoor!)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:08

Heerlijk :) Prachtige omgeving ook!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:14

Fijn zeg :D !
Mooie omgeving ook.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:22

GoPro?

Leuke filmpjes. :j Heerlijk om zo in je upje door het bos te rijden. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:26

Zijn dat nou struisvogels die ik daar zie?!

Ik heb ook een Gribaldi x Balzflug gehad, helaas slechts een paar keer met hem van de natuur mogen genieten. Neem het er van en geniet van die mooie ritten!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 21:41

xBalou schreef:
Zo hé ! Jij komt ook alleen maar aardige motorcrossers tegen! :D Iel ! Is dat een echte poot? :r En sorry hoor.. maar ik zie in dat circeltje echt geen 3 reeën , laat staan 1 _O- (ligt vast aan mij hoor!)

We hebben hier inderdaad supertoffe motorcrossers! Maar ter compensatie, ik ben vandaag ook twee knullen op een quad tegen gekomen die niet echt vaart minderden :P Gelukkig had ik ruimte genoeg om Alanda te laten kijken en ben ik er daarna lekker achteraan gaan draven.

Ik heb even de bewegende beelden van de drie reeën geknipt. Als je goed kijkt (groot beeld), dan zie je ze van links naar rechts door het bos rennen :)

Isegrim, het is geen GoPro maar een Rollei Action 100. Die kost ongeveer 1/5 van een GoPro en voor mij is de kwaliteit voorlopig goed zat :)

Rije, hoe was jouw Gribaldi x Balzflug, en wat is de reden dat je maar een paar keer met hem naar buiten kon? Waar zie je die struisvogels overigens? :D Volgens mij had ik alleen herten gezien in het Safaripark, maar ik ga even terugkijken nu :7

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:46

Geweldig uitzicht!

Wat een heerlijke omgeving ook

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:02

Citaat:
Rije, hoe was jouw Gribaldi x Balzflug, en wat is de reden dat je maar een paar keer met hem naar buiten kon? Waar zie je die struisvogels overigens? :D Volgens mij had ik alleen herten gezien in het Safaripark, maar ik ga even terugkijken nu :7

Hij staat in m'n onderschrift en in m'n profiel. Daar kun je ook lezen wat er is gebeurd.

Volgens mij zie ik grote zwarte vogels op heule lange poten vanaf dat safaristukje in je film. Toch? Of is dat wishful thinking? :)) Ik zocht eigenlijk leeuwen :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 22:06

Ik heb nog eens gekeken, maar ik zie ze niet... ik weet eerlijk gezegd ook niet op welk deel van de route je struisvogels kan treffen (ben al even niet meer geweest). De leeuwen zitten wel vlakbij, als je rond half 3 (voedertijd) daar in het bos rijdt kan je ze horen brullen :D Dat is wel heel bijzonder om te horen overigens, zo in de bossen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:17

Mooie buitenrit.
Als ik dit zie,kan ik me zo een hele grote glimlach op je gezicht voorstellen.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:35

wat een leuke rit!
ik volg jullie buitenrit filmpjes altijd, vind ze erg leuk!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:39

Oh wat heerlijk moet dat geweest zijn :D! Top dat het zo goed gaat alleen buiten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:04

lizard, die ging echt van oor tot oor, haha! Het gaf zo'n goed en gelukkig gevoel dat ik heel even heb nagedacht over ontslag nemen en alleen nog maar gaan paardrijden :') Maar ja, er moet ook brood op de plank he :P

nikkie772, leuk om te horen! We blijven voorlopig nog lekker doorfilmen :)

Poess91, inderdaad helemaal top dat het zo goed gaat in ons eentje :D Ik ben nog steeds onwijs trots op Alanda :D

Rije, ik sprak vandaag een collega die gisteren naar het Safaripark was geweest. Volgens haar stonden de struisvogel niet op het gedeelte dat je op de film kan zien. Mocht je ze nou toch nog zien, zal ik het even doorgeven aan de oppassers, want dan zijn er een paar struisvogels verkeerd geparkeerd :P 8-)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:07

Heerlijk hoor!