Moet het even van mij afschrijven, mijn verslag van de dag.
Al een tijdje ben ik bezig met onderzoeken bij mijn pony en hou ik hem goed in de gaten.
Er kwam uit dat hij cornage had, een verlamming aan zijn rechter stemband. In overleg met de dierenarts besloten het aan te kijken, het was volgens haar wel een ernstige en lastige vorm (BAD 4) en hij mocht er mogelijk aan geopereerd worden.
Sinds november zijn wij van stal verhuist en is hij enorm opgepakt.. Zijn conditie is echt enorm verbeterd en je kunt er nu zelfs langer dan 2 uur intensief mee rijden..
Er was een periode dat we hem niet tot nauwelijks hoorden, omdat het erg koud was. Wel 'knorde' hij, maar het zware hijgen zelf was gelukkig weg..
Nu afgelopen week was het boven de 5 graden en zag je weer hoe hij moeite had om adem te halen. Nu is het weer wat koeler en is het gehijg direct weer over, dat heb ik er ook bij vermeld.
Hij is geschoren en heeft nog steeds een vrij korte vacht (was bang dat hij moeilijk droog te rijden was in de winter), en hij heeft geen moeite met zijn warmte kwijt kunnen.
Ook hoorde je zijn gehijg weer, dus was dat voor mij reden om contact op te nemen met de dierenarts en het te overleggen.
Tevens heb ik de dierenarts van de kliniek in Bodegraven gesproken.
Zij zal verder contact met mijn dierenarts verleggen en daar maak ik me dus het minste zorgen over.
Wel hebben wij nu dus een afspraak gepland, wat daarom voor mij als verslag van de dag gemeld mocht worden:
Op dinsdag 2 april gaan wij naar de kliniek in Bodegraven, waar wij een DRS-onderzoek gaan doen.
Dat houd dus in dat er opnieuw een endoscopie gemaakt zal worden, maar dit maal tijdens zijn normale arbeidsomstandigheden met mij erop..
Daaruit komt een filmpje welke we daarna rustig gaan nabespreken.
Hieruit zullen de vragen komen of zijn huidig geconstateerde cornagevorm word bevestigd, of er nog meer is dan alleen cornage wat mijn pony belemmerd en wat het beste is om te doen, wel of geen operatie..
Na dit onderzoek zal er een besluit worden genomen, mocht hij worden geopereerd dan blijft hij op de kliniek en word hij op 4 april geopereerd..
Uiteraard ben ik mega zenuwachtig, ben blij voor mijn ventje dat het zo snel kan (eigenlijk volgende week al, maar ik kan zelf helaas niet eerder dan 2 april).
Ik ben blij dat het snel gaat, maar ook heel bang.. een echt dubbel gevoel..
Mochten er mensen zijn met ervaringen of mogelijke adviezen, dan zijn deze zeer welkom.

Bedankt bokkers
) en ze heeft er daarna nooit meer last van gehad.