Knappe snorremans aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Knappe snorremans aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 01:21

Jaja snorremans, zo wordt Pride liefkozend genoemd op stal :D zijn andere bijnaam is my litte pony :') (meneer is maar 1.37m hoog)

Pride is nu ruim 6 weken hier en hij doet het echt super! Ik wilde dan ook dolgraag rijfoto's en Andrea (Snackie op bokt) kwam vandaag langs om foto's te maken. Nog ontzettend bedankt! Andrea heeft ook nog foto's gemaakt van mij met mijn andere grote liefde Bart <3 maar aangezien je maar 1 rijtopic per week mag maken komen deze foto's volgende week :)

Er moet nog een boel aan gesleuteld worden (ik wil binnenkort gaan lessen), maar ik ben erg trots op hoe hij het doet. In het begin reageerde hij amper op been, liep heel erg in de krul als je de teugels losser deed en wat totaal niet actief. Ook liep hij ontzettend op de voorhand en bijvoorbeeld in de galop gooide hij ontzettend zn kont omhoog.

Door het slechte weer hebben we nog niet ontzettend veel gereden in de bak (ongeveer 2/3x in de week), maar hij is al zo vooruit gegaan! Hij reageert véél beter op been, zoekt mijn hand steeds meer op en wordt steeds actiever. Hij zet zijn achterhand er nu ook steeds beter onder, vooral in de galop, ik heb niet meer t idee dat ik op een wipwap zit :') hij lijkt het werk ook steeds leuker te vinden en wordt steeds werkwilliger. Trots op t mannetje <3

Ik rij vooral veel overgangen en tempo overgangen, ook ben ik vooral bezig met voorwaarts neerwaarts en dat hij mijn hand op gaat zoeken.

En uiteraard moet er ook nog aardig wat aan mn houding gesleuteld worden :') ellebogen netjes naast me houden, handen recht, niet voorover duiken, hakken uitdrukken, teugels niet laten glijden door mn handen. Maar het gaat gelukkig steeds beter :)

Even losstappen met uitrijdeken op, anders krijgt mr koude billen :D
Afbeelding
Ook wat gedraafd totdat hij warm was en toen kon de deken af.
Afbeelding
Lekker ronddraven
Afbeelding
http://i46.tinypic.com/2r44kd2.jpg
Afbeelding
http://i50.tinypic.com/30xcwmt.jpg
Rechtergalopje, dat koppie van m <3
Afbeelding
Even wat versnellen
http://i47.tinypic.com/29mu9a0.jpg
Fijne momentjes
Afbeelding
http://i48.tinypic.com/2i77nkz.jpg
Afbeelding
http://i48.tinypic.com/2lxt1xc.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Linkergalopje, gaat steeds beter!
Afbeelding
Erg blij met deze foto :)
Afbeelding

Omdat hij t zo super deed mocht hij nog even wat kunstjes laten zien :D

Hoezo vrolijk :D
Afbeelding
Deze is zo geweldig :D dat koppie van m :D
Afbeelding
Pas kan hij ook :D
Afbeelding
Hij kan zo heerlijk trots staan :D
http://i49.tinypic.com/20964j8.jpg
En we sluiten t af met een dikke zoen :')
Afbeelding
Zijn snor was bevroren :') (hij vond t gisteren nodig om uitgebreid met zn snor door de modderplassen heen te gaan :') ) dus de kussen waren niet altijd even fijn :') haha
http://i46.tinypic.com/34dra68.jpg

Ik ben erg trots op de foto's dus wilde ze uiteraard graag tonen :D tips zijn ook zeker welkom :) maar weer lief :D

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 02:14

Knap dat hij zo snel vooruit gaat hoor ! :D Je weet in ieder geval heel goed wat je wilt met hem ;)
Wat me wel opvalt zijn je piano handjes :D (handen niet rechtop ) en ik zie eigenlijk heel veel foto's waar er gewoon geen contact is (waslijn teugeltjes ;) )

Ik weet zelf hoe moeilijk het is om het juiste contact te houden met een paard wat heel snel met z'n neus op de borst loopt (Shay doet het ook zo erg) maar probeer toch langzaam aan het goede contact op te zoeken ;)

Verder kan ik alleen nog maar zeggen +:)+ En vooral doorgaan :D (ook met foto's plaatsen :D )

Bommeltje_

Re: Knappe snorremans aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:09

Aah super leuk vooral zijn koppie met de galop <3 je doet het super Jen!

ga zo door! ik blijf jullie zeker volgen :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:07

jaa! *\o/* Leuk jen! En wat heeft 'ie een snor! := :*

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:10

Leuke foto's! En die snor, geweldig :D

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:11

Je hebt duidelijk lol net je besnoorde knol :D Leuk hoor! Wat ben ik jaloers op die bodem in jullie bak...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:13

Ziet er super uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:15

Hij ziet er helemaal niet zo klein uit :D
Probeer idd wel contact te houden, je zal hem otch moeten begeleiden waar je hem wilt hebben. Als hij achter het bit kruipt doe je je binnenhand naar binnen om zo contact te maken en drijf je naar je hand toe.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:31

wow hij ziet er echt niet klein uit :oo
hoe groot ben jij dan?

die snor is geweldig <3
het rijden ziet er netjes uit voor die korte tijd dat die bij je is :) +:)+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 21:59

Shayla, bedankt voor je leuke berichtje :D ik heb idd veel te weinig contact, zat net de foto's te kijken van met mn andere tinker en heb daar eigenlijk t zelfde :') ik probeerde hem vooral te laten zakken omdat hij dan heerlijk kan ontspannen. Heb dat eigenlijk altijd gehad dat ik mn teugels eerder te los dan te strak houd. Wordt toch tijd om echt weer te gaan lessen, dan wordt ik er iig 1x in de week eraan herinnert wat ik moet doen en wat ik niet moet doen :P

Hilde, dankje :D vrolijk kijkt hij daar he :D

EquiPhoto, dankje :D ben ook echt heel blij met onze bak. Het was deze dag wel ietwat hard, maar gelukkig toch nog wel goed te rijden :)

Bedankt voor de tips Joolien! Ik zal het mee nemen bij de volgende keer rijden en ermee aan de slag gaan :D

Onley, dankje :D ik ben maar 1,57m :')

Ik hoop wel dat zn snor snel ontdooit :') nu voelde t tijdens t kussen alsof er een rasp over mn wang ging :') haha. Naja, gok dat als hij weer ontdooit is dat t weer een natte snor is, hij vindt t namelijk errug leuk om tijdens t spelen in de paddock zn snor in de modderplassen te duwen, dan af te vegen aan het zand en dan weer in de plassen te duwen :')

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:30

Wat een leuke tink! Leuk om jullie zo bezig te zien. Het oogt in ieder geval heel vriendelijk.
Haha die snor, heel fijn om een zoen te krijgen als de snor nat is :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:08

Wat een knap paard is hij toch :+:

Ik vind wel dat je bar weinig reacties hebt hoor :D

De puntjes die mij opvielen heb ik al geroepen he, recht op zitten, niet inknikken, benen iets terug, handen voor je houden, en verbinding, en dan activeren, telkens als hij terug komt, weer been geven, niet eerder niet later.

Ik vind wel dat hij steeds beter gaat lopen! op naar de zomer (en je topic van bart :D )

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:35

Het mooiste aan deze foto's vind ik dat je paard op alle foto's blij kijkt! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:29

Zo, Ik had al een foto van Bartje voorbij zien komen (wat ziet die er goed uitttt!!)

Wat ziet die rijbaan er heerlijk uit!

Je hebt idd vaak net TE weinig contact. Het is fijn dat hij nu wel die lengte opzoekt als je verteld dat hij voorheen opkrulde. Alleen valt ie net een beetje uit elkaar omdat hij zijn hals nog wat weinig verlengd.. hij drukt vooral zijn neusje naar voren. (strekt alleen de voorzijde van de hals) Daardoor blijft hij ook net wat stijfjes in zijn rugspieren.

Zou hem graag of net een TIKJE meer bij elkaar zien.. of net met zijn hals iets lager zodat die spieren voor de schoft ook mooi gaan bungelen (maar dan vanuit een contact met je been naar je hand toe die ook nageeft.. en niet omdat hij zoveel lengte krijgt van voor hihihi := )

Zijn ruggetje mag nog wel wat soepeler worden zo te zien.. maarre.. tis wel een leukie zeg!

Zie wel wat meer dingetjes.. maar daar ga ik lekker niet over zeuren nu. Het is maar ITP!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:30

Wat een knap ding zeg!

Staat er toevallig bij jullie een tinker op stal die sunny heet?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:38

Wat een vrolijkerd!! Ontzettend leuk dier heb je!! Die snor geweldig!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 23:01

Bedankt iedereen :D ook voor de tips :D ik ga er zeker mee aan de slag als we weer in de bak gaan rijden, sinds deze keer alleen nog maar buitengereden :') en deze week nog helemaal ivm flinke keelontsteking := hij wordt nu goed aan t werk gezet door de verzorgster :D

Ik wil ook zeker binnenkort beginnen met lessen, ben een echte recreatieruiter die de afgelopen jaaaaren voornamelijk buiten heeft gereden en amper in de bak heeft gereden. De bak verveelt me dan ook wel erg snel hoor :') ben een echte buitenruiter :P maar met les wordt het misschien toch wat interessanter en kunnen we ergens naartoe werken :)

Pride is idd eigenlijk altijd vrolijk :D zo leuk <3 wordt altijd al meteen blij als ik dat koppie van m zie :D

xWouter, we hebben wel nog een tinker staan (naast mijn ander tinker), maar die heet niet Sunny :)

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:03

Ik vind z'n snor een beetje eng :=

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 23:14

Haha :P hij was hier ook wel bevroren hoor :P en de dag ervoor had ie de hele tijd ermee in de modderplassen gezeten, dus hij had een bevroren moddersnor :')

laura0512

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:03

Haha prachtig die snor!!

evana16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:37

leuk beesie! geniet van em! :D