Lynn@ puppiewerkjes..... voor het eerst op bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lynn@ puppiewerkjes..... voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:09

Sinds januari heb ik de voogdij over een prachtige Anglo-Arabische merrie overgenomen, en ben daar bijzonder trots op. Voor de wet ben ik haar eigenaar, heb alleen wat problemen met het idee van het bezit van een ander levend wezen, en daarom noem ik het voogdij. Ik ben namelijk wel verantwoordelijk voor haar welzijn, in iedere zin van het woord.

Klein paspoortje:
Naam: Feline, roepnaam Lynn
Vader: Dosator ox, moeder Eveline xx.
Niveau: niks :D

Lynn is nog maar kort onder het zadel, afgelopen zaterdag zat ik er voor de tweede keer op, en ik ben best trots op haar, ze doet het echt heel goed.

Voor nu vind ik vooral lol en ontspanning erg belangrijk, ik vind belangrijk dat Lynn werken vooral leuk vindt. Ben eigenlijk ook vooral daarmee bezig. Ik wil graag dat ze lengte maakt in de hals, mijn hand wat op durft zoeken, en verder dat ze zich ontspant in haar lijf, meer niet.
Zelf probeer ik haar zo min mogelijk in de weg te zitten, moet letten op de lengte van mijn teugels, die worden soms wat lang, maar voor nu is dat niet erg. Ik vind belangrijk dat ik ontspannen zit, haar niet in de weg zit, en vriendelijk ben met mijn handen, zodat zij vertrouwen krijgt in de hand. Wat ik nu wil, is een basis leggen waarop ik verder kan werken.
Zaterdag hebben we vooral heel veel lol gehad. Geniet vooral mee.

Foto's zijn met de mobiel gemaakt, dus geen denderende kwaliteit, excuus daarvoor.

Afbeelding
Vrouwtje doet het deken af, en Lynn is druk doende de laatste stukjes wortel op te zoeken :D

Afbeelding
Poetsen is ook heus belangrijk :j en check Lynn haar nieuwe halster 8-)

Afbeelding
Losstappen, Lynn kijkt erg geconcentreerd :+:

Afbeelding
Ik wil linksaf, en Lynn rechtdoor :') (we zijn eruitgekomen hoor)

Afbeelding
Binnenhand opzij en naar voren, mijn teugel mag wel wat korter :')

Afbeelding
Handen dragen is ook belangrijk :j

Afbeelding
Binnenhand opzij en naar voren, buitenteugel eraan houden, en sturen met je navel :) we snappen het :D
moet je alleen wel letten op de lengte van je teugels :')

Afbeelding
Lynn is erg geconcentreerd, en ik zit achterover, wat nou ook weer niet nodig is.

Afbeelding
Trots op dit plaatje, lekker actieve stap en Lynn heeft een mooi randje lipstick.

En dan krijg je zomaar ineens een kadootje van het Lynnekind +:+
Afbeelding

Afbeelding
Lynn heeft heus een snoep verdiend :j

En nee, Lynn is niet dragend, ze heeft een beetje (veel) overgewicht :') te veel eten en geen bal uitvoeren, maar ik vind dat ze nog te pup is om veel te doen. Dus dat gaat er nog wel af, maar aangezien ik niks geen haast heb, kan het even duren (al gaat ze wel op dieet).

Kermis

Re: Lynn@ puppiewerkjes..... voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:20

Leuke fotos, ziet er erg ontspannen uit en de werk puntjes vertel je zelf al :) Maar wat voor stal is het waar je staat? Ik zie paarden binnen in paddocks staan en in de rij bak een hooi baal haha, ziet er erg interessant uit! Kan je daar wat meer over vertellen? Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:24

Is bij Zenith Arabians, waar ze gefokt is :) In mei komt ze naar Leusden. Ik kar nu nog heen en weer, maar 't is voor Lynn beter als ze wat later in het jaar verhuist, dan kan ze langer buiten met vriendjes. Er zijn maar weinig stallen met zulke 'boxen' namelijk...... ze kan op haar nieuwe stal ook wel socializen over de zijwanden en de voorkant, zo hoog is die niet, maar ze staat dan toch alleen in een box 's nachts.
't Zijn idd een soort paddocks in een grote schuur + een binnenbak. Voor de paarden erg gezellig, en als mens is 't ook leuk :D

Dank je wel!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:16

Aaaaaaah. Lieve Lynn.

Ik vind het er heel relaxed en vertrouwd uit zien en is dat niet het aller belangrijkste?! :))

Vind jullie toppers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:19

dat vind ik voor nu idd het belangrijkste, dat ze me vertrouwt, rijden en werkjes doen leuk vindt, en zich lekker durft te ontspannen onder me :j
al de rest komt later wel :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:27

Ik twijfel met zadel, zie dat de singel soort van kantelt.

Je vroeg om commentaar :)
Handen niet dragen is nergens voor nodig, wel handen laag... Wijd uit elkaar en beetje naar voren.
De lengte is goed, nagelijkheid hoeft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:31

Singel zit elastiek in, trekt naar voren idd. Heb er nog een, die is een maatje groter, en zonder elastiek, zal die er eens om knuppen volgende keer :j

Thanks voor je tips, heel fijn!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:35

Ik dacht al dat ik de locatie herkende! Wat leuk, een dochter van Dosator. Veel plezier met je paard, en doe Jan en Eveline maar de groeten van de eigenaresse/voogd van de helaas overleden Dubak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:46

Zal ik doen! Dank!