Even wat info over Raspoetin voor degene die hem niet kennen:
- Vinkenhove Raspoetin (v. Beukenhof's Jordy)
- Hengst
- 1,47
- 7 jaar (wordt in April 8 jaar)
Als eerst heb ik nog een hele leuke foto gevonden uit de 'oude doos'. Hier was Raspoetin net zadelmak en ik nog een stuk kleiner.

Maar een jaar geleden begon ons "avontuur" dan zo gezegd echt
We werden Limburgs kampioen met een keer per week rijden, en dat was dan de keer dat we wedstrijd hadden. Raspoetin is namelijk de pony van mijn zusje en ik reed hem puur en alleen maar om hem samen met mijn zusje meer ervaring op te laten doen op wedstrijd terrein, maar Raspoetin is zo leuk dat ik zeker nog niet stop met hem!
en hem juist meer ben gaan rijden.
Raspoetin liep er toen der tijd zo bij, mooie constante aanleuning was vaak nog ver te zoeken.

Het leukste was vaak nog wel zijn middendraf, als je been gaf zette hij z'n oortjes naar voren en ging hij heel enthousiast verruimen. Alleen had hij nog niet echt de kracht om horizontaal te blijven, wat dan resulteerde in een duikboot actie.

Hierna hebben we ons L2-debuut gemaakt, dat werden 197 punten en een 2e prijs.
Deze foto is gemaakt op onze tweede L2 wedstrijd waar we 212 en 213 punten behaalden, daarnaast ook nog 2 eerste plekken en de hoogste dag-score!

Ondertussen ging natuurlijk ook mijn zusje gewoon verder met hem, hij is en blijft tenslotte haar pony.

Na nog een wedstrijd L2 te hebben gereden (196-2, doordat ik verkeerd reed), zijn we met 4 proeven overgegaan naar het M1. Maar daar bleef het niet bij, ondertussen hebben we ook nog wat gesprongen. Hier op zijn eerste springwedstrijd, in Kootwijk.

Hier dan echt in actie op een ander concours.

Maar het was natuurlijk niet alleen maar trainen en wedstrijden, hij genoot ook lekker van het weer en het gras!

Raspoetin hing ondertussen natuurlijk ook de knappe en stoere hengst uit!

En woestijn pony spelen zodat we weer wat te doen hadden, zoals die manen ooit nog eens schoon en uitgekamd te krijgen!

Ook kwam er deze zomer een gezellig ponykamp met de club langs waar we natuurlijk ook aan meededen.
Deze zomer hebben we natuurlijk ook trouw deelgenomen aan de Almelose ruiterdagen! We mochten als eerst geplaatste naar de finale, helaas ging deze minder goed, na 3 dagen hard werken en zich te weten selecteren voor 2 finales (ook met m'n zusje) mag ik zeker niet klagen.

Omdat onze C pony verkocht zou gaan worden hebben we nog een fotoshoot gehad met de pony's, en wat blijkt dan maar weer dat Raspoetin een super mooie pony is!

helaas hebben we van de winter geen foto's.
We hebben deze winter M2 gestart, ook niet zonder succes. Raspoetin doet altijd heel erg zijn best en daarom hebben we ook zaterdag ons Z1 debuut kunnen maken. Met meteen een winstpunt! ik had 203 en 208 punten (in een proef, gemiddeld dus een winstpunt) en we waren ook nog eens de beste Z1 combinatie! we moeten nog hard oefenen maar ik hoop dat we deze zomer nog vaker zo fijn mogen starten in het Z1!
Ondertussen gaat mijn zusje ook alweer M1 starten met Raspoetin, hij heeft dus behoorlijk wat te doen deze zomer als hij weer met ons beide dubbele proeven gaat lopen.
Gelukkig vind hij het allemaal nog steeds even leuk en krijgt hij ook regelmatig zijn welverdiende rust en ontspanning (buitenritten vind hij heerlijk samen met de andere pony's)Dit mooie jaar was natuurlijk alleen mogelijk door onze super Raspoetin, goede begeleiding en een paar ouders die me altijd steunen en helpen! Bedankt allemaal!