Paspoortje:
Naam: Fürst Tategoi
Stamboek: Oldenburg
Geboortedatum: 30/06/2008
Niveau: L
Woont net als ik in België en rijdt daar ook wedstrijden bij de federatie (VLP)
Kenmerk: steekt zijn tong graag uit. Gelukkig doet hij dat nooit tijdens het rijden
Eind 2011 moest ik de beslissing nemen om mijn topper Azar aan de kant te zetten. Hij was toen nog geen 12 jaar dus dat kwam wel even hard aan.
Azar: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDG8HITS.jpg
Daarna heb ik een tijdje niet meer gereden, tot ik een jaar geleden de aanbieding kreeg om Fürst te rijden.
Hij was toen nog maar net zadelmak.
Onze eerste rondjes in de buitenpiste

Het klikte snel tussen ons

In april zijn we van stal en van trainer veranderd. Tijdens onze eerste training op de nieuwe stal, ben ik helaas heel hard gevallen. naast een geneusde heup, had ook mijn vertrouwen in Fürst een serieuze deuk gekregen. Het heeft enkele maanden geduurd (en nog een extra valpartij) tot het weer helemaal goed zat.
Fürst in de zomermaanden

Na voldoende moed bijeen te hebben gesprokkeld, maakten we in oktober ons debuut in een wedstrijd, speciaal voor jonge paarden die nog nooit op wedstrijd waren geweest. Fürst gedroeg zich voorbeeldig en we werden mooi 3e

In december maakten we de overstap naar de echte wedstrijdring en ook daar namen we in onze eerste proef een prijs mee naar huis.
Sinds de jaarwisseling, gaan we echt sterk vooruit, alleen heb ik jammer genoeg geen rijfoto's van deze periode omdat foto's maken in de binnenpiste niet echt lukt met mijn camera.
Dit weekend stond onze 3e wedstrijd gepland, en we behaalden 72,6%, mijn persoonlijk record in de federatie.
Ik kijk dus helemaal uit naar het zomerseizoen dat steeds dichterbij komt!!
Bedankt voor het lezen!