springen op WWD in tolbert met armando

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

springen op WWD in tolbert met armando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:02

heeehee

vandaag super leuke winterwedstrijd gehad in tolbert. was echt geweldig. vrijdag hadden we de paardjes al lekker gewassen, dus waren heerlijk schoon en wel. vanmorgen de staarten en voetjes even over gedaan, dus hoefden we er ook niet zo vroeg er uit. na die tijd zijn we lekker naar tolbert gegaan, wat veel haffies waren daar zeg :shock: . eerst moest mijn medeberijdster rijden, super goede punten 186 en een 2e plek in de B dressuur. daarna was ik aan de beurt bij de junioren, we zijn druk bezig met de nagefelijkheid, en gaat de laatste week erg lekker, dus proef ging ook erg goed. had 219 punten en een 3e prijs. daarna snel setje gewisseld, en parcour gelopen, tot mijn schrik ook nog een barrage, want wist niet dat dat ook moest. was namelijk de EERSTE keer, en leeeukk! maar dus snel ingereden, en de baan ingegaan. eerste ronde ging erg goed, de barrage ook, helaas wel een balkje. maar het was niet anders. wel een mooie 3e prijs behaald :D

dit was met het inrijden voor dressuur vanmorgen
Afbeelding

en hierbij het springfilmpje

ps. commentaar graag onderbouwend, twas immers de eerste keer :D

AfricanLady

Re: springen op WWD in tolbert met armando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:10

leuk zeg vooral het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:18

Wat een leuk filmpje, daar kun je nog veel van leren, want immers is er goed te zien wat er beter kan :)

Het begint al bij het groeten en wegrijden. Je wilt dat je pony vanuit stap weggaloppeert. Dat is leuk bedacht maar neem daar dan ook de tijd voor. Geef je hulp netjes en zorg voor een rustige galop. Nu zat je in de verkeerde galop en lag je tempo vanaf het begin iets te hoog. Ook komt hindernis 1 al na 8 passen galop. Neem je tijd! Zorg eerst voor een fijne galop, rijd een keer de baan half rond, kijk of je pony aan de hulpen is, kijk of je in de goede galop zit en ga dan pas aanrijden op hindernis 1.
Verder mag je tempo wat omlaag. Nu is het alleen maar voorwaarts, je gaat niet terug. Je hebt eigenlijk weinig controle over het tempo. Neem je rust en je tijd. In de barrage zie je ook die fout, je kunt wel voorwaarts maar je pony weet niet hoe hij terug moet dus gaat hij maar door de hindernis.
De hindernis onder de X verdient ook aandacht, dat is namelijk best een lastige wending. Je hebt een hele brave pony want na de sprong stuur je vrij laat in en je gooit je pony zowat om. Als je van te voren al weet welke kant je opmoet, bereid je pony daar voor en boven de sprong alvast voor. Kijk naar waar je naar toe gaat iets meer gewicht in dit geval op rechts zodat je pony snapt waar hij naar toe moet.

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Succes :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:21

Joolien schreef:
Wat een leuk filmpje, daar kun je nog veel van leren, want immers is er goed te zien wat er beter kan :)

Het begint al bij het groeten en wegrijden. Je wilt dat je pony vanuit stap weggaloppeert. Dat is leuk bedacht maar neem daar dan ook de tijd voor. Geef je hulp netjes en zorg voor een rustige galop. Nu zat je in de verkeerde galop en lag je tempo vanaf het begin iets te hoog. Ook komt hindernis 1 al na 8 passen galop. Neem je tijd! Zorg eerst voor een fijne galop, rijd een keer de baan half rond, kijk of je pony aan de hulpen is, kijk of je in de goede galop zit en ga dan pas aanrijden op hindernis 1.
Verder mag je tempo wat omlaag. Nu is het alleen maar voorwaarts, je gaat niet terug. Je hebt eigenlijk weinig controle over het tempo. Neem je rust en je tijd. In de barrage zie je ook die fout, je kunt wel voorwaarts maar je pony weet niet hoe hij terug moet dus gaat hij maar door de hindernis.
De hindernis onder de X verdient ook aandacht, dat is namelijk best een lastige wending. Je hebt een hele brave pony want na de sprong stuur je vrij laat in en je gooit je pony zowat om. Als je van te voren al weet welke kant je opmoet, bereid je pony daar voor en boven de sprong alvast voor. Kijk naar waar je naar toe gaat iets meer gewicht in dit geval op rechts zodat je pony snapt waar hij naar toe moet.

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Succes :)

dankje hier kan ik iets mee, had van te voren al behoorlijk wat rondjes gereden, maar duurde wat lang met jury, dus dacht hurry up haha. maar snap het wel hoor. en had een fanatieke hete pony onder me, wat ik niet verwacht had, want normaal is die namelijk niet zo heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:24

Ah ok, ik zie idd een voorwaartse pony maar ook een ruiter die ook voorwaarts denkt. Dus probeer dan zelf aan het tempo te werken, je rijdt nu met je pony mee maar je mag wel invloed hebben op het tempo ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:27

Joolien schreef:
Ah ok, ik zie idd een voorwaartse pony maar ook een ruiter die ook voorwaarts denkt. Dus probeer dan zelf aan het tempo te werken, je rijdt nu met je pony mee maar je mag wel invloed hebben op het tempo ;)

ga mijn best doen :D onder andere ook maar even leren me zenuwen onder controle te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:30

Ik dacht al, die is zo zenuwachtig, die gaat gewoon heel hard zodat ze er zo snel mogelijk weer vanaf is _O-

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:31

Joolien schreef:
Ik dacht al, die is zo zenuwachtig, die gaat gewoon heel hard zodat ze er zo snel mogelijk weer vanaf is _O-
ik ga wel door dat ik zenuwachtig ben met me benen klapperen en dus hele tijd aandrijven, heb ik in dressuur ook. tot hij dood voor me been word haha :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:53

Ha! Dat was die haflinger springwedstrijd _O-
Gaaf man! :D

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:09

wat een super super super leuke haf :D !

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:02

Leuk hoor! Hoe hoog had je gesprongen? :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:06

Twas officieel 60. Maar bepaalde sprongen stonden op 80

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:07

okee!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:16

Gefeliciteerd! T was wel gezellig gister:-) maar wel apart dat jij een balk in debarrage had en 3de prijs. Ik was 2x foutloos op dezelfde hoogte en had geen prijs. Wat vond jou haf van sprong 3?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 11:27

heel leuk, en de waaier nummer 9 ook :D misschien had het wel iets met pony en paarden ruiters te maken? alleen 10 en 11 lijken op de filmpje zo raar genomen, maar ze stonden ook heel raar haha. en 8 vond ik een vervelende hoek met 7 :D

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:52

Leuke haflinger heb jij onder je kont.
Hij wilt erg graag en dat is in het parcours goed te zien.

Ik ben het wel eens met Joolien, neem de rust en de tijd voor een parcours.
Helemaal voor de eerste keer, liever even een rondje extra dan zo hard door het parcours.
Daarnaast zit je hem in de weg door erg te duwen met je zit.
Probeer eens stil te zitten, niet te duwen met je zit voor de hindernis en eigenlijk gewoon zo weinig mogelijk doen.
Je paardje moet moe worden, jij moet goed 'meekomen'.

Het bochtenwerk kan wel iets netter, maar ik denk dat je dat zelf ook wel voelt tijden het parcours.
Neem mooie lijnen en kijk naar de volgende hindernis.
Een mooi voorbeeld hiervan is van hindernis 6 naar 7 hier kan je een mooie vloeiende lijn van maken.
Je springt over hindernis 6 galoppeert rechtdoor en schakelt hem opeens naar rechts.
Probeer dit wat meer in een boog te rijden.

Verder ziet het er hartstikke leuk uit voor de eerste keer!
Jullie zullen vast een leuke springtoekomst tegemoet gaan. ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:20

oneside schreef:
Leuke haflinger heb jij onder je kont.
Hij wilt erg graag en dat is in het parcours goed te zien.

Ik ben het wel eens met Joolien, neem de rust en de tijd voor een parcours.
Helemaal voor de eerste keer, liever even een rondje extra dan zo hard door het parcours.
Daarnaast zit je hem in de weg door erg te duwen met je zit.
Probeer eens stil te zitten, niet te duwen met je zit voor de hindernis en eigenlijk gewoon zo weinig mogelijk doen.
Je paardje moet moe worden, jij moet goed 'meekomen'.

Het bochtenwerk kan wel iets netter, maar ik denk dat je dat zelf ook wel voelt tijden het parcours.
Neem mooie lijnen en kijk naar de volgende hindernis.
Een mooi voorbeeld hiervan is van hindernis 6 naar 7 hier kan je een mooie vloeiende lijn van maken.
Je springt over hindernis 6 galoppeert rechtdoor en schakelt hem opeens naar rechts.
Probeer dit wat meer in een boog te rijden.

Verder ziet het er hartstikke leuk uit voor de eerste keer!
Jullie zullen vast een leuke springtoekomst tegemoet gaan. ;)

haha dat duwen met de zit valt me nu pas op, ga ik wat mee doen!! bochtenwerk zal met de tijd strijken vast beter worden omdat ik dan meer inzicht ga krijgen over afstanden en juiste bochten rijden.

dankjewel! ga zeker wat met je tips doen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:06

He Marieke! Wat stoer... en leuk dat je dit mag doen.
Er mag zeker nog wat meer rust in... maar dat komt vast met meer ervaring.
Kom ik je straks dan ook tegen in het buitenseizoen met wedstrijdjes?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:14

moet even kijken of ik het overweeg om een startkaart aan te vragen, maar sws onderling kom je me tegen :D