Titanic, ijsbreken en crossmotoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Titanic, ijsbreken en crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 10:48

Inmiddels kunnen Alanda en ik wel stellen dat we een redelijk doorgewinterd buitenrij-team zijn. We zijn begonnen met het buitenrijden in de laatste dagen van de herfst van 2012 en de winter zijn we nu bijna door. Vandaar, doorgewinterd. We hebben ons niet laten weerhouden door de barre weersomstandigheden die ieders favoriete seizoen met zich mee sleurt.

Zo gingen we rijden in de regen....
Afbeelding

.... en in de eerste sneeuw van deze winter.
Afbeelding

Dat bleek al snel heel gewoontjes, dus gingen we rijden in een combinatie van regen en sneeuw :brr:
Afbeelding

Ja.. eigenlijk werden we behoorlijk om onze oren geslagen met die sneeuw. Het hield maar niet op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het begon zelfs een beetje te vervelen. Godzijdank is het nu dan lente: als ik 's morgens wakker word, hoor ik buiten al weer een vogeltje fluiten, en in het bos heb ik de eerste muggen al weer gespot. Lente dus! *\o/* Om de lente te vieren, was het tijd voor een lekker voorjaarsritje. Andere mensen weten ook dat het lente is, want het bos wordt ineens weer bevolkt door wandelaars van allerlei soorten en maten. Klein en luidruchtig, oud en plots voor je, vergezeld door een blije hond of op een gezellige crossmotor. Ja, in de lente moeten we het bos weer delen. Gelukkig is delen best een eigenschap die wij bezitten. Vooral met een jolig "Jippie-het-is-lente" paard onder je: daar mag iedereen van meegenieten. /3

Ons eerste lenteritje ging naar het Bankven. Flos was nogal modderig door het rollen in de lentemodder, en wat is nou beter dan je 24-uur-per-dag-buiten-paard afspoelen met fris natuurwater? Samen met rijmaatje Daisy, Flos en Alanda dus naar het Bankven. Met zo'n jolig "Jippie-het-is-lente" paard kan je lekker lange stukken galopperen. En zelfs Belgisch trekpaard Flos kan dan nog wel lekker een bokje geven :') Net Bambi.

Helaas was de lente eenmaal aangekomen bij het Bankven nog wat minder aanwezig dan elders in het bos.. op het Bankven lag nog een behoorlijke plaat ijs :brr: Zou er dan in februari tóch nog een elfstedentocht komen?

De ijsmeesters hebben zich over het ijs gebogen...

Het ijs bleek niet echt van ijsmeesterlijke kwaliteit. Ik besloot om dat even duidelijk te maken door mezelf te filmen, dan kunnen andere ijsmeesters het ook zien. O ja, normaal draag ik altijd een cap, maar die heb ik voor de film even afgezet. Niet omdat ik het mooier vind om met mijn cap-kapsel op mijn paard te zitten, maar omdat mijn camera vastzit op mijn cap :') Die moest dus even op een paaltje gezet worden _O-

Wat betreft het rijden zonder cap: Sorry mam! Je kan het me nog horen roepen :P

Afbeelding

Afbeelding

Waar Alanda en ik netjes aan de kant van het water bleven, zodat een eventuele elfstedentocht nog plaats kan vinden bij een beetje extra vorst, heeft Daisy voor alle schaatsfans roet in het eten gegooid. Zie hier, onder begeleiding van de wereldhit van Celine Dion, de Titanic reënactment van Daisy en Flos :=

Joah... het ijs was iets dikker dan ze had gedacht...

Op de terugweg waren paarden lekker jolig. Schaatsen brengt het veulen in je naar boven denk ik. Galop werd zo'n beetje de standaardversnelling, maar ach, dat is ook wel eens lekker.

Verder richting huis kwamen we mijn allergie tegen: crossmotoren. We kunnen er maar beter aan wennen, want die zijn nu natuurlijk alleen maar meer en meer in de bossen te vinden. Ik besloot dus de heren crossers maar even te gebruiken als paardentrainers, en de heren crossers werkten hier nog netjes aan mee ook! :D Heb jij ook zo'n moeite met crossmotoren? Neem dan een stoïcijnse Belg (Flos) mee en een wortel!

Leuk dat jullie even mee hebben gekeken met onze lenterit! Laten jullie een berichtje achter?

normann_love

Re: Titanic, ijsbreken en crossmotoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:12

super leuk zeg :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:31

Leuk om te zien hoe jij je paard leert met motors om te gaan. Niets speciaals eigenlijk, maar zoiets laat voor mij soms meer de band tussen mens en paard zien dan vermeende vrijheidsdressuurfoto's! ^-^ Nice done!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 11:40

neile schreef:
Leuk om te zien hoe jij je paard leert met motors om te gaan. Niets speciaals eigenlijk, maar zoiets laat voor mij soms meer de band tussen mens en paard zien dan vermeende vrijheidsdressuurfoto's! ^-^ Nice done!

Bedankt, leuk compliment! :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:52

Van het laatste filmpje heb ik het meest genoten, wat gaat dat super goed! Ook een dikke pluim voor de meewerkende crossmotorrijders, super :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 11:57

Corelli schreef:
Van het laatste filmpje heb ik het meest genoten, wat gaat dat super goed! Ook een dikke pluim voor de meewerkende crossmotorrijders, super :j

Daar ben ik ook superblij om! Ik heb in 2011 nog wel eens bijna in de sloot gelegen omdat er drie dicht op de hakken van mijn vorige paard gingen rijden, maar verder gedragen ze zich hier in de omgeving eigenlijk supertof! De meesten zorgen dat ze een ander pad in gaan als ze je zien, of zetten de motor uit of aan de kant. En als je vraagt of je paard even mag kijken, vinden ze dat meestal ook geen probleem. Toen ik Alanda naar de wei bracht aan de hand kwamen we een tijdje terug onze eerste crossmotor tegen. Die vond het geen probleem dat Alanda zijn hele motor stond te besnuffelen en af te lebberen, hij stond haar worteltjes te voeren die ik bij me had en wilde nog best een paar keer voorbij rijden zodat ze achter hem aan kon draven. Echt heel tof! Dit was de eerste keer dat we ze onder het zadel van zo dichtbij tegenkwamen.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:05

Wat een heerlijk gebied hebben jullie daar! En wat een mooi filmpje met die motorcrossers :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:34

ziet er leuk uit, waar is het? want ik herken sommige stukken

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 21:58

lonneke_, inderdaad een heel mooi gebied! Het went wel op den duur :D

mariekeoo, dit is Gorp & Roovert, tussen Goirle en Hilvarenbeek in. Rij je hier ook in de buurt?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:02

nee helemaal niet haha, rijd in drenthe, maar leek in sommige stukken erg veel op elkaar, helaas helaas. het is en blijft bos....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:04

Haha, daar heeft mijn rijmaatje ook altijd last van. "Hee, dit herken ik, we zijn hier al eens geweest!", en dat dan met name op de stukken waar we allebei nog nóóit zijn geweest :')

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:11

Leuke filmpjes, zalig hoe jullie genieten van je buitenritjes in weer & wind en onder alle omstandigheden!!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:18

Fijn om te zien met hoeveel geduld en plezier jullie rondrijden.
En: Wat fijn dat die crossers zo sportief zijn!

(Ik vond het ook knap hoe je het worteltje gooide en de motorman 'm ving, haha)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:32

Dank je, Nermal!

swartbeessie, haha ja daar was ik ook wel van onder de indruk :') Gelukkig staat het op film ook nog, kan ik bewijzen dat ik vanaf mijn paard best fatsoenlijk iets aan kan gooien en kan die motorcrosser laten zien dat hij kan vangen als een jongen _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:51

Eindelijk eens een wederzijdse positieve kennismaking tussen op het oog verschillende partijen die allebei op hun eigen manier van de natuur willen genieten. Jullie laten duidelijk zien dat je elkaar gewoon in waarde kan laten. En zelfs niet te beroerd voor wat positieve bekrachtiging, prachtig gewoon! Pluim voor beiden, maar en extra grote voor de motorrijders!!!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:02

Stoere paarden zeg ! Tof dat de motorrijders zo mee werkten.... zo kan het ook ! Leuk om mee te mogen "rijden "met jullie !

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:41

Wat een ontzettend leuke paarden!
En zoals iedereen hierboven heb ik ook genoten van het laatste filmpje en ben ik ook onder de indruk van de gooi- en vangkunsten die even worden laten zien.
Ik ben jaloers op de plekken waar jij kunt rijden :+

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:16

Jullie zijn een leuk team zo met zijn vieren. Aardig van de cross muizen dat ze even wachten op je.
Moet zeggen dat ze dat hier in de omgeving niet doen. Hier is het idee ieder voor zich ''helaas''.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:14

Rije schreef:
Eindelijk eens een wederzijdse positieve kennismaking tussen op het oog verschillende partijen die allebei op hun eigen manier van de natuur willen genieten. Jullie laten duidelijk zien dat je elkaar gewoon in waarde kan laten. En zelfs niet te beroerd voor wat positieve bekrachtiging, prachtig gewoon! Pluim voor beiden, maar en extra grote voor de motorrijders!!!

Precies wat je zegt ;) Super zeg mooi filmpje die laatste :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:34

Bedankt voor de leuke reacties! :D Als ik die motorcrosser ooit nog tref zal ik de complimentjes proberen door te geven ;) Hopelijk worden die net zo goed ontvangen als die wortel, haha!

Netam89, jammer dat ze bij jullie zo roekeloos rijden. Waar ik vroeger met mijn paarden stond was dat ook het geval. Daar leek het haast wel een sport om een paard volledig over de zeik te helpen met die motoren. Vandaar dat mijn nekharen er nog altijd van overeind gaan staan als ik dat geluid al hoor in de bossen. Maar ik moet echt zeggen, negen van de tien keer zijn het in Hilvarenbeek en omstreken supertoffe gasten die heel goed rekening houden met je!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:14

Snadrem schreef:
lonneke_, inderdaad een heel mooi gebied! Het went wel op den duur :D

mariekeoo, dit is Gorp & Roovert, tussen Goirle en Hilvarenbeek in. Rij je hier ook in de buurt?

Yeahh, ik wel! (:
Nouja de laatste tijd niet meer, maar eerst kwam ik daar echt minimaal 3x per week haha *\o/*

Snadrem schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! :D Als ik die motorcrosser ooit nog tref zal ik de complimentjes proberen door te geven ;) Hopelijk worden die net zo goed ontvangen als die wortel, haha!

Netam89, jammer dat ze bij jullie zo roekeloos rijden. Waar ik vroeger met mijn paarden stond was dat ook het geval. Daar leek het haast wel een sport om een paard volledig over de zeik te helpen met die motoren. Vandaar dat mijn nekharen er nog altijd van overeind gaan staan als ik dat geluid al hoor in de bossen. Maar ik moet echt zeggen, negen van de tien keer zijn het in Hilvarenbeek en omstreken supertoffe gasten die heel goed rekening houden met je!

En helaas heb ik hier toch wel hele slechte ervaringen mee.. Ben ze in dit stuk bos nog nooit tegen gekomen maar andere plaatsen in de omgeving wel, en hard dat ze gingen! Echt verschrikkelijk.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:43

Wat ziet dit er gezellig uit! Ik zou zo bij jullie willen aansluiten als ik in de buurt woonde, hihi. Al sla ik persoonlijk over in de stromende regen. Beetje regen vind ik best, maar als het met bakken uit de hemel valt verschuil ik me achter het excuus dat mijn paard niet waterdicht is, hahaha.
En idd. complimenten aan de motorcrosser! Ook aan jou, voor hoe je deze situatie hebt aangepakt met je paard (en de kans hebt gegrepen voor een positieve ervaring). :j

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:04

Stoer!!!
Leuk verhaal en nog leukere filmpjes.
Ik moest wel lachen om je formulering en 'angle' van zaken bezien.
Heerlijk!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 20:03

Haha, dank je wel Vendel!

JoSav, je bent van harte welkom om eens mee te rijden met lekke Muzanna als je ooit in de buurt bent :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:43

Leuk leuk! heerlijk, hoe je dr overal aan laat wennen. Erg fijn.
:o Stiekem verliefd op Flos! Als er ooit het geld en de tijd is wil ik ook een belg.