Zo gingen we rijden in de regen....

.... en in de eerste sneeuw van deze winter.

Dat bleek al snel heel gewoontjes, dus gingen we rijden in een combinatie van regen en sneeuw

Ja.. eigenlijk werden we behoorlijk om onze oren geslagen met die sneeuw. Het hield maar niet op.

Het begon zelfs een beetje te vervelen. Godzijdank is het nu dan lente: als ik 's morgens wakker word, hoor ik buiten al weer een vogeltje fluiten, en in het bos heb ik de eerste muggen al weer gespot. Lente dus!

Ons eerste lenteritje ging naar het Bankven. Flos was nogal modderig door het rollen in de lentemodder, en wat is nou beter dan je 24-uur-per-dag-buiten-paard afspoelen met fris natuurwater? Samen met rijmaatje Daisy, Flos en Alanda dus naar het Bankven. Met zo'n jolig "Jippie-het-is-lente" paard kan je lekker lange stukken galopperen. En zelfs Belgisch trekpaard Flos kan dan nog wel lekker een bokje geven

Helaas was de lente eenmaal aangekomen bij het Bankven nog wat minder aanwezig dan elders in het bos.. op het Bankven lag nog een behoorlijke plaat ijs

De ijsmeesters hebben zich over het ijs gebogen...
Het ijs bleek niet echt van ijsmeesterlijke kwaliteit. Ik besloot om dat even duidelijk te maken door mezelf te filmen, dan kunnen andere ijsmeesters het ook zien. O ja, normaal draag ik altijd een cap, maar die heb ik voor de film even afgezet. Niet omdat ik het mooier vind om met mijn cap-kapsel op mijn paard te zitten, maar omdat mijn camera vastzit op mijn cap

Wat betreft het rijden zonder cap: Sorry mam! Je kan het me nog horen roepen

Waar Alanda en ik netjes aan de kant van het water bleven, zodat een eventuele elfstedentocht nog plaats kan vinden bij een beetje extra vorst, heeft Daisy voor alle schaatsfans roet in het eten gegooid. Zie hier, onder begeleiding van de wereldhit van Celine Dion, de Titanic reënactment van Daisy en Flos

Joah... het ijs was iets dikker dan ze had gedacht...
Op de terugweg waren paarden lekker jolig. Schaatsen brengt het veulen in je naar boven denk ik. Galop werd zo'n beetje de standaardversnelling, maar ach, dat is ook wel eens lekker.
Verder richting huis kwamen we mijn allergie tegen: crossmotoren. We kunnen er maar beter aan wennen, want die zijn nu natuurlijk alleen maar meer en meer in de bossen te vinden. Ik besloot dus de heren crossers maar even te gebruiken als paardentrainers, en de heren crossers werkten hier nog netjes aan mee ook!

Leuk dat jullie even mee hebben gekeken met onze lenterit! Laten jullie een berichtje achter?