Les met mijn "baby" Ed King

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Les met mijn "baby" Ed King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 22:26

Noujaa... Baby.. Mijn knappe vent wordt al weer bijna 4! *\o/*

Woensdag had ik weer les, King is nu ongeveer een half jaar onder het zadel en ons grootste struikelblok is de galop. Hij gaat nog erg hard en heeft ook moeite met aanspringen. Vooral linksom, verder gaat het allemaal heel fijn! Hij was deze keer wat traag, maar eerlijk gezegd vind ik dit zelf fijner dan dat hij onder mij weg loopt en ik hem alleen maar moet tegen houden. Dit was een van de eerste keren dat hij rustig bleef na de galop, want vorige week sprong ik een keer aan, en dan ben ik de rest van de les bezig om hem rustig te krijgen. Dus dit was erg fijn! Nu heb ik veel meer de controle over het tempo.
Vorige week vrijdag is de tandarts geweest, en heeft er een wolfskies en nog een melktandje uitgehaald, dus misschien dat hij daarom rustiger was en ook rustiger met zijn hoofd.

Het is een filmpje, ik heb er ook wat foto's uit geknipt maar dat geeft niet zo'n fijn beeld. Ik weet dat het een lang filmpje is, vind het zelf ook nooit zo leuk om zo lang te kijken, :') maaar ben gewoon trots dus wil het graag laten zien!!

Tips en commentaar altijd welkom!! Alle kleine beetjes helpen. :)

En hier een paar foto's!
[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

Dat was het! Bedankt voor het kijken!

:wave: King & Floor

justmyrth

Re: Les met mijn "baby" Ed King

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:33

wat een knap paard is die Ed zeg :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:37

Ik vind het er erg netjes uitzien! Je rijd hem vriendelijk.
Wel jammer dat het filmpje + foto's alleen maar van de rechterhand zijn.
Als ik een tip moet geven, zou ik zeggen dat je wat vaker van hand zou moeten wisselen, om wat meer afwisseling te krijgen en beide handen even goed te trainen. Ik rij nooit 7 minuten lang op één hand.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 22:43

Bedankt voor de reacties! Klopt, dit filmpje is alleen de rechterhand. Ik heb nog wel filmpjes van de linkerhand van die dag. Ik probeer veel te wisselen van kant, maar dit was dus het stukje met galop en dat duurt bij hem gewoon allemaal wat langer omdat hij nog veel moeite heeft met de galop. Hiervoor rijd ik veel 8jes, van hand veranderen door een S, en natuurlijk ook over de diagonaal!

suikermeisjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:52

In het begin van het filmpje mag het in draf best wat voorwaartser, dan rijdt je hem gelijk meer naar je hand toe.

Paard lijkt wat traag, kan dus al denk ik een stuk actiever door lekker voorwaarts te rijden.
Verder ook wat meer overgangen gaan rijden, wordt het aanspringen in galop ook makkelijker.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:19

Wat een leukerd is het! Vind dat je hem heel mooi rustig rijd.

Ik zou denken niet persee de overgang willen maken naar de galop toe , gewoon hem er in proberen te rijden. Dus niet door zitten gewoon steeds een tandje erbij, uiteindelijk valt hij dan wel in de galop. Hielp bij mijn doorzitten is stress krijgen paard in het begin heel erg.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:23

Ziet er al fijn uit, ga wel mee met de tips hierboven, mag wel wat voorwaartser of is hier een reden voor dat je wat meer terug rijd in tempo?
Verder overgangen en mischien wat meer wissellen met de halshouding, stukjes verlengen, richting halsstrekken even spanning af laten vloeien en weer oppakken.
King is echt een leuk paard! Jullie komen er wel *D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:16

Leuk paard, mis alleen de impuls, hij is traag en niet voor je been. Als je hem actiever maakt en goed aan je been is het galopperen geen probleem meer :j veel succes verder!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:21

Leuk paard! :j
Hij mag meer impuls en vlotter draven, jij mag hem meer aan het werk zetten. 3 voltes achter elkaar aan is saai.. Verder bokt hij bij het aanspringen zag ik? Hij valt er daarna uit en vervolgens mag hij lekker blijven draven. Als je de galop goed wil doen, zou ik hem meteen weer aan laten springen om hem duidelijk te maken dat JIJ bepaalt wat er gebeurt en dat bokken niet mag.
Meer initiatief nemen en consequent zijn, dan komt het wel goed :) Succes!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:16

zitten hele fijne stukken tussen.
ga zo door!!

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:17

Wat een mooi paard is Ed!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:38

Leuk paard! Ook ik ga mee met de tips over de impuls, wat ik persoonlijk vind ik dat hij in de galop helemaal niet zo heel hard gaat zoals jij in je OP beschrijft..hij heeft moeite met zijn balas denk ik, valt door je binnenbeen heen dus gaat wat schuin door de bochten maar echt hard vind ik m niet gaan hoor.
Ga lekker door zo, t ziet er vriendelijk uit, probeer wat aan de reactie op t been te werken en zo dus impuls op te wekken dan komt het zeker goed met jullie!
Veel plezier nog met hem :D

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:40

Het is echt een leuk paard!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 09:45

Bedankt allemaal! Ik ga er zeker wat aan doen!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:07

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:11

Leuk paard!!!

Het lijkt alsof ie erg zwaar in de hand is. Ook is ie naar mijn mening niet voorwaarts genoeg. Ik zou het tempo hoger leggen, dan wordt ie ook lichter in de hand.
Denk maar aan toen jij vroeger leerde fietsen. Hoe harder je ging hoe makkelijker het was om je evenwicht te bewaren. Als ie straks meer spieren en balans hebt kun je tempo weer iets lager leggen (mocht dat dan nodig zijn). Hij moet eerst op zijn eigen benen leren voorwaarts te lopen.

Succes!!! En houd ons op de hoogte