Na 4 jaar heb ik je terug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Na 4 jaar heb ik je terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:13

We gaan even terug naar de tijd dat ik 13 jaar was. Dus 9 jaar geleden, ik kreeg mijn eerste eigen pony.
Ze was totaal niet wat ik zocht maar na 1 keer op haar gereden te hebben was ik toch helemaal weg van haar.

Haar naam is Wonda en vosmerrie van toen 8 jaar, western bereden en ik heb haar omgeschoold tot dressuurpony.
We vlogen de klasses door en zijn uiteindelijk M1 + 6 (dacht ik) gekomen. Maar ondertussen werd ik ook ouder en groter en zo werd ik al snel te groot voor haar.
Met pijn (zoals bij vele) in mijn hart moest ik haar verkopen. Ze heeft lang te koop gestaan omdat ze niet echt een makkelijk karakter had en een echte werker was.
Mijn ouders konden het echt niet meer betalen en we hebben toen een handelaar laten komen.

Ineens kregen wij bericht dat zij op een manege zou staan en inderdaad het was Wonda. Ben alleen nooit gaan kijken omdat ik het echt niet opbrengen om haar nog te zien.
Wel veel contact gehouden! En ineens op 5/12/2011 krijg ik via hyves een bericht dat Wonda naar de slager zou gaan.... Waar kwam dat ineens vandaan? Bij ons is zij nooit kreupel of ziek geweest. Maar je weet het nooit. Ik was zo over mijn toeren en heb gebeld naar de manege wat er nou aan de hand was.

Wonda zou hoefkatrol hebben op alle 4 haar benen en niks zou meer helpen. Maar het verhaal verandere steeds. Dan was het alleen haar voorbenen dan weer vanachter, na veel gepush van mijn man heb ik nog eens gebeld dat ik haar zou komen ophalen tegen de slachtprijs. Zo gezegt zo gedaan op 11/12/2011 zijn wij naar daar gereden en hebben haar opgeladen.

Kliniek gebeld waar zij eerder onderzocht is maar de DA was er niet. Nouja oke bel ik over een paar dagen nog eens. Onertussen was Wonda bij ons op stal aangekomen. Eerst even op stal gezet naast mijn andere merrie's. En dan even naar buiten. Toen viel mij al 1 ding op. Wonda liep niet kreupel ondanks dat zij al 2 dagen geen pijnstillers meer kreeg!

De dag erna, met mijn man overlegt en die zei dat ik dan maar moest rijden... SLIK... Voor mij was het al een jaar geleden dat ik echt gereden had maargoed opgezadeld en gaan rijden op de wei. Hiervoor moesten wij een klein stukje de baan over. De dagen erna nog niet kreupel en ik begon het steeds vreemder te vinden. Eindelijk de foto's mogen ontvangen en gelijk die avond naar onze DA gereden en tot mijn grote verbazing was zijn conclusie als volgt:

Deze pony heeft nooit hoefkatrol of een beginnende fase hiervan gehad! Ze had voor haar leeftijd (ze word in april 17 jaar) ook nog geen atrose! Ze kan nog jaren mee en zelfs nog als rijpony dienen. Mijn mond viel echt open... :oo

Ik heb nog regelmatig contact met 1 van de meisjes van daar en die zei dat Wonda alleen kreupel was als ze van wei afkwam waar ze dus 1 keer per jaar 2 weken opgegooid werd zonder dit op te bouwen. De bellen gingen rinkelen bij mij, Wonda had geen hoefkatrol, nee zij was hoefbevangen wat ik hier ook merk als ik net iets teveel geef.

Ik heb mijn pony terug en die gaat nooit meer weg!
dit was de 3e keer dat ik erop reed. Mijn houding is niet meer wat het geweest is en Wonda mist ook de nodige bespiering.
Afbeelding

Ik noem geen namen ik wil de manege zeker niet slecht praten. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ik ben blij dat, dat ene meisje mij benaderd heeft en ik dankzij haar mijn pony terug heb.

En respect als je alles gelezen hebt.

MRIIIS

Re: Na 4 jaar heb ik je terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:15

Raar verhaal idd, maar wat fijn dat ze weer bij je terug is!

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:17

Fijn voor je dat je haar weer terug hebt!!!!!! veel plezier nog samen!!!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:23

Mooi verhaal en fijn dat je haar terug hebt.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:23

Nou, het zal je paardje maar wezen...
Knap van je op deze manier toch je paardje terug te kopen, wie weet in wat voor kostenplaatje je gekomen was...
Heel raar verhaal inderdaad..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:27

rienne schreef:
We gaan even terug naar de tijd dat ik 13 jaar was. Dus 9 jaar geleden, ik kreeg mijn eerste eigen pony.
Ze was totaal niet wat ik zocht maar na 1 keer op haar gereden te hebben was ik toch helemaal weg van haar.

Haar naam is Wonda en vosmerrie van toen 8 jaar, western bereden en ik heb haar omgeschoold tot dressuurpony.
We vlogen de klasses door en zijn uiteindelijk M1 + 6 (dacht ik) gekomen. Maar ondertussen werd ik ook ouder en groter en zo werd ik al snel te groot voor haar.
Met pijn (zoals bij vele) in mijn hart moest ik haar verkopen. Ze heeft lang te koop gestaan omdat ze niet echt een makkelijk karakter had en een echte werker was.
Mijn ouders konden het echt niet meer betalen en we hebben toen een handelaar laten komen.

Ineens kregen wij bericht dat zij op een manege zou staan en inderdaad het was Wonda. Ben alleen nooit gaan kijken omdat ik het echt niet opbrengen om haar nog te zien.
Wel veel contact gehouden! En ineens op 5/12/2011 krijg ik via hyves een bericht dat Wonda naar de slager zou gaan.... Waar kwam dat ineens vandaan? Bij ons is zij nooit kreupel of ziek geweest. Maar je weet het nooit. Ik was zo over mijn toeren en heb gebeld naar de manege wat er nou aan de hand was.

Wonda zou hoefkatrol hebben op alle 4 haar benen en niks zou meer helpen. Maar het verhaal verandere steeds. Dan was het alleen haar voorbenen dan weer vanachter, na veel gepush van mijn man heb ik nog eens gebeld dat ik haar zou komen ophalen tegen de slachtprijs. Zo gezegt zo gedaan op 11/12/2011 zijn wij naar daar gereden en hebben haar opgeladen.

Kliniek gebeld waar zij eerder onderzocht is maar de DA was er niet. Nouja oke bel ik over een paar dagen nog eens. Onertussen was Wonda bij ons op stal aangekomen. Eerst even op stal gezet naast mijn andere merrie's. En dan even naar buiten. Toen viel mij al 1 ding op. Wonda liep niet kreupel ondanks dat zij al 2 dagen geen pijnstillers meer kreeg!

De dag erna, met mijn man overlegt en die zei dat ik dan maar moest rijden... SLIK... Voor mij was het al een jaar geleden dat ik echt gereden had maargoed opgezadeld en gaan rijden op de wei. Hiervoor moesten wij een klein stukje de baan over. De dagen erna nog niet kreupel en ik begon het steeds vreemder te vinden. Eindelijk de foto's mogen ontvangen en gelijk die avond naar onze DA gereden en tot mijn grote verbazing was zijn conclusie als volgt:

Deze pony heeft nooit hoefkatrol of een beginnende fase hiervan gehad! Ze had voor haar leeftijd (ze word in april 17 jaar) ook nog geen atrose! Ze kan nog jaren mee en zelfs nog als rijpony dienen. Mijn mond viel echt open... :oo

Ik heb nog regelmatig contact met 1 van de meisjes van daar en die zei dat Wonda alleen kreupel was als ze van wei afkwam waar ze dus 1 keer per jaar 2 weken opgegooid werd zonder dit op te bouwen. De bellen gingen rinkelen bij mij, Wonda had geen hoefkatrol, nee zij was hoefbevangen wat ik hier ook merk als ik net iets teveel geef.

Ik heb mijn pony terug en die gaat nooit meer weg!
dit was de 3e keer dat ik erop reed. Mijn houding is niet meer wat het geweest is en Wonda mist ook de nodige bespiering.
[ Afbeelding ]

Ik noem geen namen ik wil de manege zeker niet slecht praten. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Ik ben blij dat, dat ene meisje mij benaderd heeft en ik dankzij haar mijn pony terug heb.

En respect als je alles gelezen hebt.

Wauw, en dat noemt zich een manege :')
Ben inderdaad zowel blij voor u, als voor Wonda,
Ik heb voor dit verhaal alleen maar respect :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:28

Als Wonda inderdaar zoveel pijn had gehad zoals hun zeiden had ik haar ook in laten slapen.

Ze heeft gewoon geen gemakkelijk karakter en ik denk dat het gewoon niet meer paste in het plaatje. Maar om dan dit te vertellen? Ze was een geliefde pony daar bij de ruiters.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:29

Fijn dat ze weer bij jou is! Enne... je bent echt niet te groot voor haar hoor! Oogt prima zo op de foto. +:)+

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:30

rienne schreef:
Als Wonda inderdaar zoveel pijn had gehad zoals hun zeiden had ik haar ook in laten slapen.

Ze heeft gewoon geen gemakkelijk karakter en ik denk dat het gewoon niet meer paste in het plaatje. Maar om dan dit te vertellen? Ze was een geliefde pony daar bij de ruiters.

Mmhh.. maar dat te zeggen dat een pony hoefkatrol heeft..
om haar naar de slacht te brengen..
Inplaats even een dierenarts te laten komen, ff checken wat het echt is..
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 08-02-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:32

mooi verhaal :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:38

Wauw hebben jij en Wonda even geluk dat jullie elkaar weer gevonden hebben.
Lekker samen nog heel lang genieten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:13

Op die foto heb ik mijn beugels expres 2 gaten korter gedaan omdat het zolang geleden was dat ik gereden had :')
Ondertussen rijd ik wat regelmatiger op haar en hangen ze inmiddels langer. En dan komen ze toch net iets onder haar buik. Maar ik rijd niet veel, geen tijd helaas

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:16

Ontzettend leuke pony, keek even in je profiel :) Wat een karaktervol hoofdje heeft ze ook.
Fijn dat ze weer terug is

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:22

Respect hoor!
Wie weet wat je je op de hals had gehaald en wat ze nog had mogen gaan kosten om er vervolgens niks aan te hebben.
Echt een heel mooi verhaal :)

Beetje vreemd van de manege, dat wel...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:28

Fijn dat ze weer bij je terug is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:33

Wat een verhaal,fijn dat ze weer terug is!
Je past er nog prima op,ziet er goed uit. :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:46

Die pony was echt mijn alles (klinkt penny)
En nog steeds van alle 6 zie ik haar het liefst. Ik krijg met regelmaat dat meisje met ouders op bezoek zodat ze Wonda nog kan zien. Ik heb ze allemaal de kans gegeven maar zij als enige komt.

De eerste keer dat ze kwamen waren ze de dag ervoor bij de stalmanager geroepen om te zeggen dat ik niks van paarden wist en dat hun gelijk hadden en Wonda zou nog steeds veel pijn hebben :?

Ik heb ze daarachter mee naar de wei genomen waar Wonda net een serie bokken en rare sprongen maakte hihi. Ze zeiden ook gelijk, die pony heeft echt geen pijn dat zie je zo. Maargoed ik maak me er niet druk om. Maar het heeft veel ophef daar opgeroepen :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:26

Wat bijzonder rienne! Fijn dat jullie weer samen zijn!!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:34

Fijn dat je haar terug hebt!

Maar een ding snap ik niet.. Er staat in het begin van je verhaal "al snel werd ik groter en werd ik te groot voor haar" en nu rij je weer op haar? (het ziet er verder prima uit maar ik snap het gewoon niet := )

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 20:39

Toen reed ik dagelijks en wekelijks wedstrijden.
Nu rijd ik zo is 1x per week een buitenrit, daarbij werd ik 18 en ik had een verzorgpaard.
Wij vonden toen dat Wonda niet echt geschikt was om tussen de paarden gereden te worden op wedstrijden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:41

Wat een bijzonder verhaal!!! Hoop dat je nog heel lang van haar mag genieten!

marloes91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:25

Wauw wat een bijzonder verhaal! fijn dat je, je pony weer terug hebt! Wel erg raar van die manege..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:34

Jeetje wat een verhaal zeg := wauw en fijn dat ze weer terug is bij je!!!! Jammer dat de stalhouder zo negatief over je praat en over Wonda, iedereen maakt fouten jammer dat ze dat niet willen toegeven en de meiden zo een oor aan willen naaien....

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:23

Super voor jullie beide !

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:46

Bijzonder ! Fijn dat jullie elkaar weer terug gevonden hebben :)