Nicky is een echte merrie, met af en toe heerlijke merriestreken, ze vindt het heel fijn om voor je te werken en kan super lopen, maar ze zal altijd blijven proberen of ze je soms niet even in de maling kan nemen. Een paard met karakter, heerlijk!

Ze heeft trouwens altijd haar tong een stukje naar buiten aan de zijkant van haar mond

Waar ik op moet letten is dat ik ontspannen blijf zitten op mijn billen, het gaat steeds beter, maar we moeten elkaar nog wel beter leren aanvoelen. Ik ben geneigd om als er iets 'spannends' gebeurt, naar voren te gaan zitten en mijn benen af te steken. Ik heb hier ook les voor op een simulator, zodat ik goed kan voelen hoe ik mijn rug los moet laten. Dit gaat steeds beter!

Ook mijn beugels mogen wat langer, op de laatste foto's is dit het geval en voor mijn gevoel is het nog heel erg wiebelig, terwijl ik in werkelijkheid juist een stillere beenligging heb.
Ik rijd haar nu 1x per week bij en ga 1x per week om te borstelen en te knuffelen. Ik kan 's avonds niet rijden omdat het baklicht kapot is. Om de week heb ik les, dus ik rijd in feite om en om, de ene week zelf en de andere week in de les.
Genoeg gekletst, hier de foto's, ben heel benieuwd wat jullie er van vinden, brandt los.
Kritiek is welkom, mits opbouwend!

Begin november, de 2e keer erop reden we nog zo:

Beetje strenge binnenhand

Knuffelfoto:

Gisteren (inmiddels 2 lessen later, waarvan 1 centered riding en 1 les gericht op houding/zit/dressuur):

Hier nog met te korte beugels, deze heb ik later 2 gaten langer gedaan.

Soms gaat ze nog erg hard en heb ik niet altijd de controle over haar tempo.

Tot slot:

Braaf paard!