Ik vind t knap dat je heel veel op het verkeerde been rijd
Maar daardoor kan het aanspringen wel eens gebeuren, want je plaatst zelf teveel druk op het binnenbeen, je rijd niet voor niks licht op het buiten voorbeen, zodat het binnen achterbeen ontlast word.
Verder zie ik je met regelmaat behoorlijk vechten met je hand. Ik vind dat je hem uberhaupt nogal 'apart' rijd(of met andere woorden, waarschijnlijk apart les krijgt). Ik zie dus veel hand, een paard wat constant naar buiten gesteld is, je paard slingert alle kanten op en je lijkt alles op te lossen met hand. Hij lijkt me ook erg scheef want een paard springt niet zomaar om aan de achterkant. Of dat komt door de knie...
Probeer zoals ik de vorige keer al zei eerst je paard eens aan het been te krijgen. Als je paard aan het been wordt, gaat ook het lijf beter aan het werk, krijg je activiteit in het lijf en heb je aan de voorkant iets om te rijden. Nu gaat het paard alleen maar tegen je hand in, begint te slingeren en verzet zich door aan te galopperen.
Als je paard goed actief is kun je je paard laten nageven door been te geven en je hand te sluiten. Maar dan moet je paard dus wel aan je been zijn. Nu ga je aan de voorkant zitten rommelen maar het paard zal en kan je hand niet aannemen en opzoeken. Blijf rustig met je hand, ga niet teveel terug werken met je hand maar hou je hand stil, enkel je hand naar binnen brengen/breed zetten om stelling en buiging te vragen en hou daarin contact met je buitenteugel. Overigens als je paard zo over de buitenschouder weg loopt, corrigeer dat dan met je buitenbeen, vraag als het ware contrastelling.
Dus eerst voorwaarts/actief, dan pas met de nageeflijkheid aan de gang.
En nog even de middendraf, probeer kleine stukjes te vragen, 3 a 4 passen en weer terug, niet tot het uiterste want dan valt het paard uit elkaar en op de voorhand en dan ben je alles kwijt.
Succes!