Geweldig zeg. Wat een portret is het! Hoop gesnork en gesnuif terwijl ze hier over het erf liep, maar erg braaf hoor.
Mijn nieuwe meisje, gouden pony met engelenhaar

Wente is 2,5 jaar. Stakkato is haar vader, moeders vader Wallenstein.

Hinnik!

Wat stoom afblazen in de bak, die staart!

Vervolgens haar haar nieuwe weitje (afgezet stukje naast de kudde) laten zien. Idee was om mijn fjord Bailey direct erbij te zetten, doen we vaker bij nieuwe paarden want Bailey is zoooo makkelijk. Dus.
Bailey ging nadat ik hem losmaakte in de wei van 1 seconde naar ongeïnteresseerd naar superstoer kijk-mij-nou, in volle rengalop op Wente af, die op haar beurt *floep* zo over het draadje ging naar een groter stuk weide, en daar heel trots rond ging paraderen

Bailey er weer uit, dus.
En... toen ik een uurtje later weer bij de weide ging kijken... Wente weer vrolijk in het grote stuk weide. Blijk ik toch een springpaard gekocht te hebben!

Voor de nacht de jongedame dus maar even op stal gezet. Idee is dat ze lekker buiten blijft, maar wel dat ze daarbij IN de weide blijft! Dat nog maar even uitleggen dus. Komt vast goed.
Vandaag was ze echgt een heel stuk kalmer. Nog steeds wel wat onrust in d'r koppie hoor, heel alert, maar heb lekker bij haar gezeten en haar hooi gevoerd. En stukjes appel. Vond ze wel heel gezellig!

Hoe gezellig? Nou ja, zo gezellig

Maar als er dan iets of iemand langskomt wel meteen weer alert

Komende dagen mag ze gewoon lekker tot rust komen en wennen aan haar nieuwe omgeving.
Eerstvolgende weken/maanden zullen we gewoon grondwerk doen. Gewoon de basis, lekker spelen, samen bezig zijn, wandelen en elkaar leren kennen.
Dat is waar ik vanuit ga. Het zou leuk zijn als ze tegen de tijd dat het zomer wordt meekan als handpaard en op die manier leren, maar we kijken gewoon hoe het gaat. Duurt het langer, dan duurt het langer. Gaat het sneller, dan sneller!
Maar wat is ze mooi, en lief! Ze komt graag naar je toe, laat zich aaien, is heel attent!
Zij is het lieve meisje, Bailey naast haar echt de stoere oerpony, geweldig om te zien!
Helemaal blij

edit: achteraf gezien had ik dat van die draadjes kunnen voorzien. Zie deze stills uit het filmpje dat ik maakte toen ik haar voor de tweede keer ging bekijken