Anouk langzaam aan het oppakken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Anouk langzaam aan het oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:56

Dit is Anouk:

Afbeelding

Een 7-jarige merrie van Tenerife VDL met EMND. Door haar ziekte heeft ze twee jaar stilgestaan, ze zwabberde alle kanten op toen ze bij mij kwam. Omdat het stilstaan en de tijd om uit te groeien haar erg goed hebben gedaan ben ik haar sinds vorig jaar juni weer aan het oppakken. We kwamen onderweg wat problemen tegen, maar die zijn opgelost door de dierenarts, homeopaat en osteopaat en ik moet zeggen dat ik een gouden paard aan haar heb. Ze wil altijd voor je werken en is ontzettend braaf. We rijden nu nog steeds veel lange lijnen om haar balans te verbeteren en veel overgangen om haar sterker te maken. Ze moet zichzelf bewust worden wat ze met haar lijf en benen aan het doen is. Een stalgenote was zo lief om een aantal foto's van ons te schieten en ik ben wel benieuwd wat jullie van haar vinden. Voor de foto's heb ik alleen op een volte gereden, ik had ervoor al losgereden maar daar dus geen foto's van. De foto's staan trouwens op volgorde.

Ik weet trouwens dat mijn houding niet geweldig is, commentaar daarover mag best, maar ik heb het allemaal al gehoord :P Daarnaast ligt het zadel niet meer optimaal, maar ik ben al hard op zoek naar een ander :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reacties zijn leuk, maar hou het netjes :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:57

leuk beessie. Alleen lijkt je zadel wel ver achterop zijn rug te liggen.
Leuk gefokt dier voor springen of crosse.

bromfiets

Re: Anouk langzaam aan het oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:57

Springen mag ze helaas niet, het is ook niet verstandig. Door haar ziekte heeft ze minder controle over haar ledematen en als een sprongetje hoger wordt dan 50/60 cm gaat het mis. Het risico dat ze zichzelf verwondt is te groot...

Het zadel schuift idd wat naar achteren, o.a. door vetjes voor het zadel. Ik ben aan het sparen voor een andere :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:01

leuk dier om te zien loopt fijn
wat voor een ziekte heeft ze gehad?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:47

Leuk dier! Neem maar een zadel et langere zweetbladen, dan Kan je wat dieper aan zitten en dan komen jullie er wel. Leuk dat je dit paard de kans geeft!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:26

Leuk dier, je houding weet je al van dat die niet helemaal optimaal is. Probeer meer achterover te gaan zitten en teugels iets korten (daarmee je armen langer maken, heb je evenveel ruimte uiteindelijk).
Trotser op je paard gaan zitten! Hij/zij en jij zijn het waard hoor! :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:10

Ze heeft EMND, verwant aan grasziekte :)

Mijn teugels zijn idd chronisch te lang, dat weet ik. Er zou eigenlijk iemand naast me moeten staan die het op dat moment tegen me zegt, maar lessen zit er nu nog even niet in door omstandigheden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:10

Dat ziet er goed uit Broems :D Ze is echt wel veranderd als je vergelijkt met een poos terug!!!
Knappe merrie <3

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:31

Wat een knap diet is dat zeg! Ik moet zeggen dat die winterjassen ook niet veel goeds doen voor onze houdingen. Wat mij opviel is dat ze nog erg in een knikje loopt ondanks het lang en laag. Probeer haar nog meer vanuit de schoft te laten zakken. Je moet het idee hebben dat haar hals helemaal naar beneden valt. Heel veel succes samen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:31

Ziet er goed uit hoor. Heb er geeb verstand van verder, maar lange teugel vind ik er beter uitzien dan korte in de krul getrokken... Je snapt wel hoe ik het bedoel en vanuit welk referentiekader.

Anouk gaat ersteeds beter uitzien. Nog even en het is een 'spierbonk' ;).

kelly_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:53

Knap paard!! Je mag wel iets verder naar achter zitten, verder ziet het er leuk uit

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:00

Anouk ziet er goed uit zeg! Ik zou haar haast niet meer herkennen. Toppie!