Ramona is Z1 met winst, een groot paard (voor mij

Ik kon het totaal niet uitzitten en zat compleet vastgeroest op mijn eigen ponybeest. Maar we wennen langzaam aan elkaar en op dagen als vandaag gaat het eigenlijk best aardig. Af en toe volgen we een lesje en verder hebben we er allebei vooral veel plezier in.
Ik heb vandaag een stalgenootje mijn telefoon in mijn handen geduwd en vanuit het filmpje van de laatste 5 minuten wat stills gepakt. Het algehele beeld is vooral dat ik de teugels zo'n 20 cm korter moet pakken en haar veel meer bij elkaar moet rijden. Soms gaat dat goed, meestal is het allemaal net teveel uit elkaar.
Het is een genot om dit paard te rijden overigens. Zo werkwillig, er zitten een boel knopjes op en ze doet alles wat ik vraag. Of niet als ik het niet goed vraag

Ik zal haar missen als ze zelf weer kan rijden!
Hier de foto's van de laatste 5 minuten van vandaag. Commentaar is prima! Maar hou er rekening mee dat ik 4 jaar een haflinger heb gereden, pas weer 3 maanden op Ramona zit, voor een dag of 2 in de week. Ik ben me er van bewust dat we nog meer moeten wennen en ik nog een boel moet leren

Galopje linksom. Hier zijn duidelijk de te lange teugels te zien. Het mag allemaal wat korter.
En zitten in galop is overigens een drama. Ze neemt zoveel kracht in de sprongen! Daar moet ik echt aan werken

Actief drafje. Jammer dat ze hier net wat kantelt.

Pasje naar voren weg.

Ook hier mag ze meer bij elkaar.

Dit gaat er op lijken

Pasje schouderbinnenwaarts

Hier mag ze weer meer bij elkaar

Fijn plaatje

Jammer dat ik net voorover kukel

Hier zie je goed de kracht die ze in galop heeft. Het is zo moeilijk uitzitten! In het begin gooide ze me echt een meter uit het zadel.
Nu nog soms, maar het gaat al beter...

En weer te lang. Wel een heel fijn achterbeen

Fijn beeld

En uitdraven