Tijdelijk leerpaard --> Ramona

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Tijdelijk leerpaard --> Ramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 17:18

Mijn beste vriendinnetje is zwanger en kan al een paar maanden niet meer rijden op Ramona. Ze heeft een bijrijdster en ik mag haar ook een paar dagen in de week rijden. Wat een feest!
Ramona is Z1 met winst, een groot paard (voor mij :+ ) en zo totaal anders dan mijn eigen haflinger. Qua bouw, maar ook zeker qua karakter. Zoekt Jim 1001 uitwegen als het lastig wordt, pakt Ramona alles aan en vindt alles leuk. Het was wel enorm wennen. De 1e keer dat ik erop zat voelde ik me net een beginner :')
Ik kon het totaal niet uitzitten en zat compleet vastgeroest op mijn eigen ponybeest. Maar we wennen langzaam aan elkaar en op dagen als vandaag gaat het eigenlijk best aardig. Af en toe volgen we een lesje en verder hebben we er allebei vooral veel plezier in.
Ik heb vandaag een stalgenootje mijn telefoon in mijn handen geduwd en vanuit het filmpje van de laatste 5 minuten wat stills gepakt. Het algehele beeld is vooral dat ik de teugels zo'n 20 cm korter moet pakken en haar veel meer bij elkaar moet rijden. Soms gaat dat goed, meestal is het allemaal net teveel uit elkaar.

Het is een genot om dit paard te rijden overigens. Zo werkwillig, er zitten een boel knopjes op en ze doet alles wat ik vraag. Of niet als ik het niet goed vraag :))
Ik zal haar missen als ze zelf weer kan rijden!

Hier de foto's van de laatste 5 minuten van vandaag. Commentaar is prima! Maar hou er rekening mee dat ik 4 jaar een haflinger heb gereden, pas weer 3 maanden op Ramona zit, voor een dag of 2 in de week. Ik ben me er van bewust dat we nog meer moeten wennen en ik nog een boel moet leren :D
Galopje linksom. Hier zijn duidelijk de te lange teugels te zien. Het mag allemaal wat korter.
En zitten in galop is overigens een drama. Ze neemt zoveel kracht in de sprongen! Daar moet ik echt aan werken :=
Afbeelding

Actief drafje. Jammer dat ze hier net wat kantelt.
Afbeelding

Pasje naar voren weg.
Afbeelding

Ook hier mag ze meer bij elkaar.
Afbeelding

Dit gaat er op lijken :j
Afbeelding

Pasje schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Hier mag ze weer meer bij elkaar
Afbeelding

Fijn plaatje
Afbeelding

Jammer dat ik net voorover kukel :+
Afbeelding

Hier zie je goed de kracht die ze in galop heeft. Het is zo moeilijk uitzitten! In het begin gooide ze me echt een meter uit het zadel.
Nu nog soms, maar het gaat al beter... :+
Afbeelding

En weer te lang. Wel een heel fijn achterbeen :j
Afbeelding

Fijn beeld
Afbeelding

En uitdraven
Afbeelding

Levidepevi

Re: Tijdelijk leerpaard --> Ramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:19

Fijn paardje maar zoals je zelf al zegt meer bij elkaar rijden dan komt alles goed! :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:42

Nog veel te leren maar ik vind je een nette ruiter! Bij hoog opgeleide paarden krijgen mensen nogal eens een 'moet vanaf de eerste seconde in de krul' reflex (want hij kan ut immers) bij jouw zie ik een dier dat netjes ruimte krijgt om te lopen, komt helemaal goed!

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:22

Ik vind het er al netjes uit zien hoor! Maar je beugels mogen wel een gaatje korter, je staat nu zowat op je tenen in de beugels ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:10

Het lijkt me een ontzettend fijn paard om te mogen rijden! 180 graden anders dan Jim :=
Fijn dat je deze kans krijgt, geniet en leer!!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:25

Ziet er al heel leuk uit! Wat een mooie kans om bij te leren zeg.

Ik ga wel mee met Jippyhorse. Ik denk dat je beugels wel wat korter mogen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:52

Beugels moeten eerder een gaatje langer dan korter. :j
Ik druk moeilijk mijn hakken uit. Maar dat is niet omdat mijn beugels te lang zijn.

Verder: bedankt! Gister les gehad, gevoeld hoe ik haar meer bij elkaar moet rijden. En dat was weer een feestje! Aan het einde in galop helemaal terug kunnen sluiten in verzameling en zelfs een fijne eenvoudige wissel kunnen rijden. Wat een kick is het zeg! Het is zo'n werkwillig en leergierig paard. Heerlijk!
Nu hopen dat wat leer, ook op mijn eigen haflinger kan overbrengen. Die is lang zover nog niet, maar het is super om eens te voelen waar ik naartoe wil :j