We beginnen de training altijd te voet. Dit ben ik in mijn middeleeuwse tuniek. Grondtrainingen zijn altijd erg belangrijk. Je word er warm van en je herhaalt voor jezelf in het kort wat je straks op het paard gaat doen.

Nu we klaar zijn met de voettraining halen we het eerste paard ebij. We gebruiken altijd twee paarden, omdat het voor een paard best zwaar is. We doen het nu aan de longeer lijn, omdat het winter is. Paarden zijn altijd wat frisser dan en je kan het echt niet hebben dat je paard in het midden opeens de kolder in zijn kop krijgt. Veiligheid boven alles. Ik stel jullie voor aan Truuske. Ze draagt een voltigeer singel, zodat we leren zitten.

Eerst even inkomen in rustige stap

De eerste galop

Truuske ziet er wild uit, maar ze zit heerlijk

En toen raakte ik wat
Op de helft wisselen we van paard. We pakken Gina, zij is iets minder rustig dan Truuske en zit helaas ook wat minder lekker, maar je moet leren om vanaf verschillende paarden te kunnen schieten. Uiteindelijk deed Gina het super braaf, al was ze het niet gewend.

Even kijken hoe ze voelt.

En dan aan het einde wat statie foto's, gewoon omdat het kan

Dit was onze training. Aan het einde paarden afzadelen, afdrogen en even lekker knuffelen. Wij krijgen lekkere koffie / chocolade melk. Een beetje nakletsen en de volgende training plannen. Ik wou dit met jullie delen, omdat ik het geweldig vind om te doen... Laat me weten wat jullie er van vinden