Stiekem waren we december 2011 al onze eerste wedstrijd gestart, we zijn gelijk officieel begonnen in de B. We vonden het allebei heel erg spannend, in het begin reden we in de 160, toen werd het in de 170 en van de zomer hebben we onze eerste winstpunten gereden. Ik was natuurlijk super trots en had het totaal niet verwacht! Onze eindstand (nog 1 wedstrijd te gaan) dit jaar is B+3. Ik hoop stiekem voor het buitenseizoen mijn puntjes in de B gehaald te hebben. Al ga ik dan nog lang niet over maar het is een leuk streven om te hebben!
Foto's ben ik geloof ik kwijt van de wedstrijd (nou ja heb er eentje in wedstrijdtenue waar ik heel blij de bak uit kom nadat ik de wedstrijd gehad heb). Wel laat ik me altijd filmen op wedstrijd, ik vind het fijn om dat achteraf even terug te kijken met het protocol erbij om dan te zien wat er gebeurd en welke punten daarbij horen. Als je erop zit voelt het toch altijd anders dan wanneer je er naar kijkt. Ik probeer daar ook altijd gewoon een topic van te maken, en moet zeggen ik ben redelijk trots op jullie de meeste verklaren me voor gek (dat ik het plaats) maar ik heb toch altijd leuke, opbouwende en handige reacties gekregen! Hier een voorbeeldje van zo'n topic: [RT-HAW] Derde B-wedstrijd met Shaggy (film met jurycommentaar erbij)
Ergens in april/mei ging iemand bij mij op stal Endurance starten. Dit leek mij ook erg leuk dus ik heb geregeld dat ik mee kon, van te voren natuurlijk een paar lange ritten gereden (al deden we dit toch al vaak en pony was ook in top conditie). En toen kwam de dag, we zijn naar Kootwijkerbroek vertrokken 's ochtends vroeg, ik vond het stiekem best spannend... Daar aangekomen infopraatje gehad en de paarden aangeboden voor de voorkeuring. Shaggy en ik vonden het allemaal maar heel spannend en toen kregen we ook nog te horen dat de entingen niet in orde waren. Hij had kennelijk nooit een basisenting gehad (en daar komen ze na twee jaar achter dat ik hem altijd netjes laat enten). Maar goed ik mocht toch starten met aantekening dat het bij een volgende endurance in orden moest zijn. Tegen die tijd was bij mij de stress al hoog natuurlijk en pony voelt dat feilloos aan... Hartslag controleren was dan ook een drama want hij bleef niet stil staan. Toen heeft de staleigenaar m ff overgenomen en uiteindelijk was het gelukt. Hartslag was hoger dan 60 maar de dierenarts maakte er 60 omdat hij zag dat het door stress kwam. We konden starten! Ik heb de endurance samen gereden met twee ruiters van mijn oude stal, Shaggy was zichtbaar gelukkig zijn oude maatjes weer te zien. Kon niet meer normaal op stappen pony was al onderweg naar zn vriendjes en toen die bij ze was vond ie alles prima en was ie helemaal relaxed. De rit zelf was echt super genieten echt helemaal fantastisch! Pony vond het ook heerlijk, op de p/a kon ik hem gelijk aanbieden en had ie een hele nette hartslag. Uiteindelijk hebben we de 26km netjes binnen de tijd gereden, en was de hartslag op het eind ook goed. En dat op een stralende blauwe dag beter weer hadden we niet kunnen hebben! Al was het best wel warm!

Krijg vaak te horen deze is zeker in het begin gemaakt, maar nee was op de 24 km... Pony zweette alleen onder zn dekje de topper! Echt een mooie herinnering als ik naar deze foto kijk!
Toen ging de zomer echt aanbreken, en mijn plannen had ik nog lang niet allemaal uitgevoerd! Ik had bedacht dat ik ook wel is een keer een crossles wilde volgen... Alles uitgezocht en het bleek mogelijk om dat te doen in Voorhout. In de zomer waren er altijd wel wat mensen op vakantie dus dan konden de lege plekjes opgevuld worden. Dus ja daar volgde onze eerste crossles... En wat was het leuk! [RIJ-ITP] Onze eerste crossles!

Ons eerste crosshuppletje

We moesten rustig in draf een op en afsprong doen, maar pony had de smaak al te pakken en vond dat ie het wel in galop kon... Vandaar dat ik m ook tegen probeer te houden wat het plaatje wat verstoort

Waterbak was doodeng, gelukkig hadden we Roos bij ons en die wilde wel natte voeten halen in een poging om pony erin te krijgen!
Onze eerste crossles was dus al met al zeer goed bevallen! Ik heb zelf nog een tweedeles meegereden en mijn bijrijdster heeft ook een keertje een les meegedaan met hem. We vonden het alledrie geweldig en hopelijk gaan we volgend jaar het hele seizoen meedoen en dan hoop ik stiekem ook gewoon de Vlietlanden cross en de Keukenhofbos cross mee te rijden! Wel op BB niveau natuurlijk want om nu gelijk met een pony tussen de paarden te starten lijkt me niet zo'n geslaagd plan

Zoals elk jaar zijn we ook weer lekker een weekendje weg geweest met de paarden, dit keer naar het zwarte water in brabant. We hebben hier weer super mooie ritten gereden en ontzettend genoten! Kan niet wachten tot we weer een weekendje weg gaan! Hoop volgend jaar een weekend naar de Veluwe te gaan om daar lekker even lange ritten te gaan maken! Het verslag van het 'ponykamp' is hier na te lezen: [ITP] Verslag van ponykamp bij het zwarte water

Het weer was top en uitzicht ook super! Mooi meer met echt blauw water, heel apart!

Wordt altijd zo blij als ik naar die oortjes kijk!
En tja we zijn altijd in voor een uitdaging.... Ruitershop pas de deux bij ons in de buurt ging haar jubileum groots vieren... Een dag vol met clinics, lessen, pas de deux kuren (natuurlijk) en shows. Je kon je voor diverse clinics opgeven en dat heb ik dus gedaan... (kon me voor alles inschrijven en je moest ingeloot worden dus was heel spannend). Uiteindelijk heb ik een mail gehad, ik mocht deelnemen aan de Parelliclinic. Leek me heel leuk! We hadden het nog nooit gedaan dus ik was erg benieuwd hoe dat zou gaan! Die dag zelf was erg spannend, maar pony vond van niet gelukkig! Hij stond heel relaxed in de trailer naast een luidspreker en keek door het raampje naar al die mensen die langs liepen. Brak ook nog even een shire los die vlak langs mn trailer galoppeerde door de mensen zo de weg op (mijn grote angst). Dus ja ik had echt zo iets van hoe zal die van mij het doen als ik de trailer af kom... Maar Shaggy verbaasde me weer, hij was super relaxed! We hebben ook een erg leuke clinic gehad, weer veel nieuwe inzichten op gedaan en dit gaan we zeker vaker oefenen!

Pony zn ik vind alles prima stand

En natuurlijk hebben we nog niet alles gehad... Iemand in de buurt organiseerde op de vereniging een lange teugel clinic. Dit klonk ook wel erg interessant en dat wilde ik ook wel graag proberen. Dus ook maar opgegeven voor deze clinic. En ik moet zeggen heb een ontzettend leuke les gehad bij Piet Bakker! Ben al druk bezig met oefenen en hoop dat er volgend jaar weer een clinic georganiseerd wordt! Kunnen we onze vorderingen laten zien! Het topic over onze eerste les: [TVG-ITP] [LT] Eerste lange teugelles met Shaggy

Hij snapte het niet helemaal maar pakte het super snel op!

In oktober hebben we ook nog mee gedaan aan de Enjoy the Ride voor het KWF in Ermelo. Dit was ook echt weer een heerlijke rit! Hij begon al redelijk vroeg voor ons, maar wat was het weer genieten zeg! Top weertje, wel een beetje nat (had de hele week daarvoor geregend geloof ik...). Maar dat mocht de pret niet drukken, pony was gelijk waterbakproof! Hier het verslag van de Enjoy the ride: [RIJ-ITP] Enjoy the Ride voor KWF - Ermelo

Uitzicht over de heide (en op de koeien die gelukkig niet eng waren)

Water was gelukkig niet eng meer

Naast alle dingen die we doen rijden we ook nog wel is 'gewoon' in de bak

En tja onze grootste hobby blijft toch wel lekker over strand crossen.... Hier heb ik dit jaar twee topics van gemaakt: [RIJ-ITP] Genieten jullie mee? en [RIJ-ITP] Weer een heerlijke avond op strand!

Door zwinnetjes galopperen vind ie echt geweldig!

Echt genieten!
Dankjewel voor het kijken! Hopelijk kan ik volgend jaar weer een mooi topic maken over al onze vorderingen! We hebben nog genoeg te doen