Vanmiddag heb ik weer les gehad van Barbara Koot. Ik heb mijn lieve vriendje gevraagd wat foto’s te maken
.Vaya is een 10 jarige KWPN pony (Karandasj X Amulet) die ik nu 6 jaar heb. Het eerste jaar vlogen we door de klasses heen en heb ik hele leuke titels gewonnen zoals Zuid-Hollands kampioen op mijn allereerste wedstrijd in het B, Zuid Hollands kampioen in het L2 en Kringkampioen in het M1. De Nederlandse Kampioenschappen mocht ik meerijden in het L2, waar ik 7e werd.
Al met al ging het super goed en was ik natuurlijk hartstikke trots, maar toch verloor ik een beetje mijn motivatie om hard te trainen. We waren gestrand in het M2, want daar moest ze ineens verzamelen!
Hierna heb ik het een paar jaar op een laag pitje gezet.. Ik was druk met andere dingen bezig, zoals uitgaan en school
waardoor ik niet meer fanatiek trainde met Vaya.Ongeveer 1,5 jaar geleden had ik voor het eerst les van Barbara en in die les merkte ik dat ik altijd maar als een kip zonder kop rondreed.. Ik dacht niet na over wat ik deed.. Ik trainde niet om problemen op te lossen.. Eigenlijk deed ik maar wat. Barbara heeft mij weten te motiveren om technisch na te denken en elke pas te voelen wat er onder me gebeurd....
Ik ben nu dus weer heel fanatiek aan het trainen
en het gaat eigenlijk hartstikke goed! We hebben het afgelopen jaar ongeveer eens per maand wedstrijd gereden, in het Z2 bij de pony’s en reden altijd 62/63/64%. Maaarrrr, nu ben ik 18
en is het echt niet meer toegestaan om volgend jaar door te karren tussen de pony’s..... Zelf twijfelde ik altijd heel erg, maar m’n moeder, instructrice en diverse juryleden bij de pony’s zijn er van overtuigd dat het ook gewoon met deze pony tussen de paarden kan
Ik ga het volgend jaar dus tussen de paarden proberen in het Z1.Het probleem waar wij steeds weer tegen aanlopen is eigenlijk verzameling en oprichting. Eigenlijk kan Vaya best lekker lopen en heeft ze ook redelijk goede gangen, maar ze is niet van plan haar benen in haar nek te gooien als haar baas daar niet heel hard voor werkt
. Wel is ze heel bewerkbaar en super werklustig, wat het trainen heel leuk maakt. Kijk mee naar de (soms onscherpe
) foto’s van een heel fijne les! En wat vinden jullie ???!!! Gaat het lukken bij de paarden....... (Zelf heb ik er nog niet altijd al het vertrouwen in
).Er staan ook nog wat foto’s bij van toen ik alleen reed en mijn moeder wat foto’s heeft gemaakt.

De foto’s van vandaag
Lang en laag lostijden, gelijk actief maken

Al wat meer richting de wedstrijd houding maar wel ontspannen

Hier jut ik d’r wat op met mijn hele lange zweep
om haar wat actiever te krijgen. Dan gaat ze met haar staart zwiepen.
En omhoog!

Nog niet genoeg op het achterbeen, totdat Barbara met de zweep kwam

En het resultaat

Ik heb wel met appuyement en keertwending altijd een probleem om goed mee te zitten, maar dat is alleen linksom..