Op het gemak was ik aan het zoeken voor een nieuw paardje voor mijn zus. haar paard bleef onregelmatig en we wisten het eigenlijk niet meer.
op een dag kreeg ik een bericht, met daarin een foto of des betreffende paardje iets voor ons zou zijn.
We besloten naar contact te hebben gehad dezelfde dag te gaan kijken en een trailer mee te nemen..
de reis zou toch zo een 2,5 uur duren en om dat dan nog een keer te moeten doen stond ons toen niet aan.
Op zondag 7 oktober zijn we gaan kijken bij Don diego, hij liep in een wei die je eigenlijk niet eens wei kon noemen. maar meer onkruid bomen en brandnetels,..
Hij liep daar met een aantal jong spul wat er eigenlijk allemaal niet lekker uit zag ( te lezen klitten in haar dikke pens wormen???)
Maar het paard waar wij voor gingen kijken was niet aan te raken, was mager en had niets met mensen.
Maar toch zagen we de potentie in hem hij kon lopen met zulke grote passen dat hij zweefde door de wei..
Op dat moment hebben mijn zus en ik besloten om hem te kopen. En de gok te nemen.
Alleen hoe ga je een paard vangen want je niet aan kan raken laat staan een halster aan kan doen.?
Er werd een oud boertje op getrommeld ( waarmee ik niet wil zeggen dat alle oude boertje zo paarden behandelen en ook niet dat dit de verkeerde manier is geweest op dit moment) . De trailer is in het weiland gereden met daarin een goed brullende pony .. in het weiland is er een sluis gemaakt. vervolgens zijn alle paarden in deze sluis gedreven en alles wat niet mee moest is uit de sluis gelaten..
Alleen wilde hij ook mee en dus besloot de boer om hem dan maar met zijn 2 en zo de trailer op te jagen ( mochten we hem mee willen nemen moesten we ons er niet mee bemoeien was het advies van de vrouw anders was er geen kans dat hij die dag mee zou gaan)
In de trailer is hij een halster om gedaan.. alleen stond hij niet in onze trailer maar in die van de boer er moest dus worden over geladen..
onze auto met trailer dus op het voetgangers pad gezet 2 paardsklep op de grond onze klep op die klep paarden wilde niet achter uit dus laten draaien in de eerste trailer 2 paarden in een 1,5 trailer 1 er uit stang dicht en rijden..
hier zit dus ook nog het nodige op knap werk , blij was ik er niet mee werkte het ja .. kon hij nu een beter leven gaan krijgen ja ..We zijn nu bijna 2 maanden onderweg.. hij is erg veranderd ..
De eerste dagen moesten we hem vangen door middel van kilo s snoepjes wortels enz enz nu komt hij je spontaan begroeten..
hij is klinisch goed gekeurd door de dierenarts met de opmerking dat hij een belofte kan zijn voor de toekomst in de sport..
De eerste maand heeft hij alleen maar hoeven eten en leren luisteren Voetjes optillen staart spoelen en benen af spoelen..
hoewel hij nog zeker niet op gewicht is, is er besloten omdat hij ook kuil krijg om hem toch ligt aan het werk te gaan zetten.
Hier is goed over na gedacht in overleg met dierenarts.
Hij is dus nu zadelmak/ruiter mak en zal de komende 2 weken dus gereden worden.. ( zodra je veilig op en af kan stappen word er een trainings programma op gesteld ( hij zal dus niet 7 dagen per week komen te lopen daar is hij nog niet aan toe )
ik besef terdege dat er mensen zullen zijn met hun mening het enige wat ik vraag is deze met respect voor ons te plaatsen. Er word nauw samen gewerkt met een dierenarts
klein paspoort
don diego
juni 2009
afstammeling dark ynte ( dark ynte )
x haarlem verkoop foto

we zijn gaan kijken met het idee boven staand paard te zien..
we kregen dit te zien ( deze foto is bij ons op stal genomen)

aantal dagen kleine week later op het gras de groene dokter

deze zijn begin november gemaakt om zijn voorgang goed te kunnen zien.

[img[http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPZO7JMZ.jpg[/img]
En vandaag.. er is nu in totaal 5 keer op zijn rug gezeten.
we rijden geen kwartier met hem de basis is het vertrouwen geven tijdens het op en af stappen ,
halt houden wanneer dat gevraagd word. en stappen wanneer dat gevraagd word
http://www.youtube.com/watch?v=n4ZIvTtU ... e=youtu.be

en de ruiter die hem ruiter mak gemaakt heeft

tips mogen afzeiken mag niet