Bientje @ clinic Jaques van Daele

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Bientje @ clinic Jaques van Daele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 12:25

Enkele weken terug heb ik onverwachts mogen meerijden in een clinic van Jaques van Daele.
Jaques als internationaal jurylid, was het niet verwonderlijk dat het erg proefgericht was. En we zijn nog niet officieel gestart.
Maar heb wel veel opgestoken en weet nu ook waar ik moet op letten als totaalbeeld in de proef.

Bientje is een 6jarige Viento Uno x Grafiet, haar echte naam Bienna Kerina
We hebben een heel moeilijke start gekend. Bienna is spierbevangen geweest, liet zich eigenlijk tout court niet meer rijden.
We hebben helemaal overnieuw moeten beginnen. En met babystapjes gaan we vooruit.

Bienna is nog steeds moeilijk in de mond en gaat snel hangen. Ze wil altijd steun van het bit.
Aangezien ze nogal een sterk karakter heeft en heel eigenwijs is. Heb ik haar voor de zekerheid in de kliniek haar rug en nek op foto laten zetten; .
Hieruit bleek dat er daar alvast niets aan de hand is. De vee arts denkt dat ze door de spierbevangenheid eventueel een 'trauma' heeft opgelopen en daardoor zich niet meer durfde te ontspannen. Dus we hebben nog een heeele weg voor de boeg!

Voor mezelf: handen gelijk houden!! Ga ik beslist moeten op letten.

Hieronder de foto's van de clinic, ben best wel trots op mijn kleine meid!!

Inrijden: dit vind ze zelf een gemakkelijke houding, maar gaat snel hangen, tot het punt dat voorwaarts drijven geen zin meer heeft.
Afbeelding

Hieronder sprong ze plots over iets in de piste, ik schrok er blijkbaar nogal van :-)
Afbeelding

Afbeelding

Met Meneer Jaques op de foto
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sharon_2105

Re: Bientje @ clinic Jaques van Daele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:02

wauw wat een mooi paard! Ziet er heel ontspannen uit :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:33

Mooi paard heb je, en kan ook lekker lopen. Probeer op je arm en hand houding te letten op veel foto's leg je je handen op je schoot, probeer dan je teugels korter te maken zodat je je handen mooi gedragen voor je kunt houden. Wanneer je paard wat meer balans krijgt en je hem wat losser kan laten van voren zal de aanleuning ook constanter worden, dit heeft gewoon tijd nodig.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 13:46

Ja klopt, teugel worden altijd te lang. Probleem is ze gaat hangen en ik geef mee. (wat ik ook trouwens moet afleren want paard profiteerd namelijk degelijk van de situatie). En dan komt ze terug wat naar boven en daar zit ik dan met mijn handen op mijn schoot :-)
Maar komt wel goed die stabiele aanleuning!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:48

Leuk paard! Ziet er ook helemaal niet slecht uit, maarre je moet wel opletten dat je op het goede been licht rijd. Op veel foto's zit je verkeerd. ;)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 13:53

Quir schreef:
Leuk paard! Ziet er ook helemaal niet slecht uit, maarre je moet wel opletten dat je op het goede been licht rijd. Op veel foto's zit je verkeerd. ;)

Haha! Klopt. Had zoo gehoopt dat niemand het ging zien :-) ik denk dat ik wat stress had.. :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:33

Ziet er al mooi uit +:)+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:59

Heel gaaf paard!
Ik heb alleen heel erg mijn twijfels over je zadel.
Het ligt behoorlijk voorover en je kijkt soms zo onder de achterkant door.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:33

Sarah heeft weer mooie foto's gemaakt :)
Jullie zijn een mooie combi!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:43

Wat een mooi paard heb jij zeg! Ik vind dat hij netjes ontspannen loopt, helemaal nadat ik je verhaal van hierboven even had gelezen.

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:37

Gaaf paard om te zien, ik raad je alleen wel aan om een zadelmaker langs te laten komen gezien je zadel niet past en daarom kan je paardje moeilijk ontspannen. Als je met een goed passend zadel gaat rijden zul je zien dat je met sprongen vooruit gaat! Succes!

DB123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:32

Zitten echt héle mooie foto's tussen <3
Wauw echt een prachtig paard! Succes met trainen.

x jkmn

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:42

mooi paard. Ondanks dat het moeilijk gaat wat je aangeeft ziet het er toch fijn uit.
veel plezier samen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:44

Jou zadel lijkt me niet lekker liggen. Bij de meeste sta foto's liggen de kusens niet op de rug. En bij de zit foto's wel. Lijkt me ook niet bevordelijk voor haar lopen?

Zag dat het al gezegd was
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 26-11-12 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 12:45

Idra schreef:
Sarah heeft weer mooie foto's gemaakt :)
Jullie zijn een mooie combi!

Sarah heeft inderdaad heel goed haar best gedaan! Ben er super blij mee. Bedankt!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 12:50

Zadelverhaal klopt helemaal! Zie topic: [HAR] Zadelmiserie, tips gevraagd....

Ondertussen nog een andere Mfsc bij geweest. Zadel aangepast (bijgevuld). Lag toen ook volgens mij nog niet helemaal goed maar volgens haar had ze er geen last van... Nu waar ze heeft bijgevuld zijn de kussens keihard in vergelijking met waar het niet is opgevuld! Dus de MFSC hebben bij mij volledig afgedaan. 3x een verschillende bijgehad en geen juist advies konden geven. Jammer...
Paardlief dus ondertussen al een tijdje niet meer onder het zadel geweest en morgen komt er een zadelmaker om een nieuw zadel aan te meten.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:03

Zo te zien is de boommaat veel te breed..
Welke zadelmaker laat je komen?

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:25

Kelly_Taco schreef:
Zo te zien is de boommaat veel te breed..
Welke zadelmaker laat je komen?

Dit is correct, en kan helaas niet met wat bijvullen gecorrigeerd worden. Veel succes met het vinden van een goed(e) zadel/ zadelmaker. Als je er behoefte aan hebt kan ik je via de PB misschien een stukje opweg helpen. Helaas woon je te ver om je daadwerkelijk te kunnen helpen. Ik weet zeker dat je probleem van ontspanning een heel stuk zal verbeteren met een passend zadel. Ik ga het andere topic van jou die je net geplaatst hebt even doornemen.

P.s. Niet alle MSFC-ers zijn meteen slecht hoor ;) , maar ik snap dat je vertrouwen nu flink geschaad is..

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:03

Vind het er erg netjes uitzien! Lekker ontspannen!
Heb wel het idee dat je teugels hier en daar korter zouden mogen.
Ik sluit me aan bij het zadel probleem.. Opvullen zal dat niet oplossen, denk dat je aan een ander zadel moet gaan denken.. Ik ben wel erg te spreken over mijn zadelmaker, Godfried Broekman. http://www.deverlichtezit.nl. Succes!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:08

Leuk paard! Clinics bij dhr Van Daele zijn altijd fijn hé. Die man krijgt op de één of andere manier altijd nét dat extra'tje meer uit mij en Soraya als we bij hem rijden. Waar was de clinic trouwens? Ik had er 4 weken geleden één in de kraal.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:35

Bloedmooi paard!
Hoe lang heb je haar al? Als ik zo je verhaal lees en je foto's zie dan denk ik ook dat je haar vertrouwen moet geven door nog meer een band op te bouwen. Ga ook eens aan de slag met grondwerk?
Ik denk wel dat je ver kan komen met haar. Voordeel van springgefokte paarden dat ze ook zo goed kunnen dressuren, maar je moet het het leuk en verrassend houden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:40

Knap paard!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:06

leuk paard! wat leuk om dr nu weer te zien ik ben namelijk wezen kijken naar dr toen ze nog te koop stond in Moergestel :D succes met haar! jammer dat het allemaal zo tegen zat in het begin zeg!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:07

Leuk dier! Wel vind ik je handen een beetje grof eruit zien, continu samengeknepen en veel spanning op je armen lijkt wel. Maar daar valt aan te werken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:28

Ziet er goed uit hoor!