Nikita, ik was je bijna kwijt..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Nikita, ik was je bijna kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 16:36

Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ik heb Nikita in 2007 gekocht, dit jaar heb ik haar dus al weer 5 jaar! Ze is een 12 jarige haflinger merrie met een flinke dosis karakter.

Zo begonnen we 2012:
Afbeelding

Vooruit spoelen naar eind april, ik zag op bokt een oproep staan. Hulp gezocht voor een paardenrusthuis in de Belgische Ardennen. Ik had een rust jaar en besloot te reageren. Alles ging heel snel en 27 April ben ik richting België gegaan, het beviel dus toen is Nikita 2 mei die kant op gegaan.

Afbeelding

We zaten midden in de natuur dus perfect voor buitenritten.

Afbeelding

Nikita had het ook prima naar haar zin, elke dag op gras voor 4,5 maand. Dat had ze thuis niet gehad. En doordat ze aan huis stond kon ik goed bepalen wat ze te eten kreeg en wanneer, hierdoor zat ze eindelijk eens op een mooi gewicht. :)

Afbeelding

Afbeelding
Dit is eind juni

Halverwege Juli ben ik naar huis gegaan omdat mijn vader 50 werd. Zondag nacht werd ik opgebeld dat het erg slecht met Nikita ging, ze had koliek. Dierenarts erbij en helaas werd het niet beter. Ze moest naar de kliniek in Luik. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld, die paar uur afstand lijken dan erg enorm. Ik werd goed op de hoogte gehouden. En om 5 uur ’s ochtend kwam het telefoontje dat ze gelukkig niet de operatietafel op moest.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik maandag wakker werd kreeg ik te horen dat ze goed de nacht was door gekomen. Ik ben maandag nog thuis gebleven, tegen de tijd dat ik er zou zijn waren de bezoekuren al voorbij. Dinsdag werd ik op Maastricht opgehaald en zijn we gelijk doorgereden naar Luik. Ze stond er goed bij en hinnikte toen ze me zag.

Afbeelding

Woensdag mochten we der alweer ophalen, ze deed het zo goed. Ze was helemaal weer de oude en gedroeg zich alsof er niks was gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de maand Augustus ben ik op vakantie geweest, Nikita mocht in België blijven. Ik was doodsbang dat het terug zo komen, gelukkig niet. Begin September ben ik nog 10 dagen heen geweest en toen 11 September naar huis en de 14e zou ik met mijn ouders Nikita gaan halen. Onze tijd in België zat erop. Helaas werd ik de 12e gebeld dat Nikita weer koliek had, niet zo erg als de vorige keer maar toch. Dierenarts erbij, die had haar maar een spuit gegeven. Gelukkig was dat genoeg.
Toen ik de 14e aankwam zag ze er prima uit.

Afbeelding

Hier nog even een laatste keer naar buiten met der vriendjes

Afbeelding

Op naar huis
Afbeelding

Sinds ze weer hier staat heeft ze gelukkig geen last gehad van koliek en maar hopen dat dat zo blijft en dat ik nog jaren van der kan genieten!

Andreeaa

Re: Nikita, ik was je bijna kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:40

Dat is wel schrikken als je er niet ben dat je paard koliek krijgt.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:41

Mooi overzicht! Gelukkig is alles goed met Nikita afgelopen! :)
Gave ervaring zeg in de ardennen zo helpen met een rusthuis en ook nog van de mooie omgeving kunnen genieten.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:17

Jeetje wat angstig als je zelf tot 2 keer toe niet bij je paardje kunt zijn zeg! Gelukkig is alles goed afgelopen, laten we hopen dat ze geen koliek meer krijgt of andere kwalen.
Ze is een erg mooie pony!!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 12:26

Bedankt allemaal, hoop inderdaad dat ik het nooit meer hoef mee te maken!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:54

leuke haf! En bah wat schrikken zeg dat je vriendinnetje zo ziek is maar je zelf niet bij haar kan zijn!
Gelukkig maar dat alles is goed gekomen.

Dat was vast een mooie ervaring samen in belgie :)