We waren in dec. '11 begonnen met wedstrijdjes en eind dec. onze eerste winspunten gehaald in de B,
in januari gingen we vrolijk verder, door sneeuw lieten we ons niet tegenhouden!

We hadden om de week op zaterdag ochtend privé les, zelfs een keer met -10 dat was echt mega koud!
Februari:
In februari trainden we lekker verder en ook weer wat winstpuntjes gereden, we werden steeds meer
een combinatie en begonnen elkaar te begrijpen...

Maart:
Hebben we helaas wat wedstrijden af moeten zeggen vanwege de Rhino maar thuis lekker verder getraind,
en begonnen we steeds meer af te tellen naar de instuctieweek in Ermelo in Juni, heb helaas alleen geen foto's
van deze maand.
April:
Reden we onze punten in de B bij elkaar, echt als een verrassing ook nog een 1e plaats gehaald! Met echt
onwijs leuk commentaar, hij riep mij op als degene die als eerste geëindigd was maar geloofde het niet, dus
las verbaasd mijn protecol door met 197 punten en hij zei ja kijk even bij punt 29, je moet volgende keer beter
poetsen, dus ik zei nog oo zal ze wel over der staart gemest hebben, maar toen keek ik en er stond gewoon
een 10!! Met als commentaar dat we een erg leuke combinatie zijn! Mijn dag kon niet meer stuk.

Mei:
Hadden we een onwijs leuke foto meeting in Meijendel in Wassenaar, het was echt een super leuke ervaring en
bri gedroeg zich voorbeeldig, en haar bij naam zou Barbie niet zijn als ze voor iedere foto leuk ging staan...

Haar typische blik als ze iets vreemd vind

Heb er zo'n 200 foto's van en heb er een aantal af laten drukken voor in de woonkamer.
Juni:
Eindelijk was het dan zover! Naar de KNHS Instructie week nr. 3 in Ermelo!
Ik moest er alleen zelf heen rijden met de trailer wat het wel wat spannender maakt want mijn vader kon ons
niet brengen omdat hij zelf op vakantie was maar dat is gelukkig allemaal goed gegaan!
Het was een erg leerzamen en super leuke week! We zaten in gedeeld in een groepje waar nog 3 hafjes
inzaten dus dat was wel extra leuk. We hebben de dressuur lessen allemaal gevolgd, en de springles,
de cross les heb ik overgeslagen omdat ik nog nooit gesprongen had en op dinsdag gelijk al de crossles was
en donderdag pas het springen.

Les van André Zeeman.

Onze eerste hindernis!
Vlak erna hebben we ons L1 debuut gemaakt, het waren 4 proeven, en heb 2 winst gereden, hadden er 4 kunnen
zijn maar helaas 1 x door door de zenuwen verkeerd gereden en in de andere proef verkeerd
aangesprongen en te laat gecorrigeerd maar was echt super trots!

Ook sprongen we iedere week thuis op stal mee in de (kinder)springles.
Juli:
Ben ik weer een keer L1 gestart maar op gras, ijzers met stiften heel het ratteplan, en wat een ellende vond ik
dat zeg om op gras te rijden! Helaas ook het hele weekend geen winst gereden maar kon er ook niet alles uit
halen omdat het erg slecht weer was geweest en er een hoefslag in het gras gereden was die vol lag met
water. Heb hier ook helaas geen foto's van
Augustus:

We leenden een springzadel van een stalgenootje zodat het springen wat confortabeler ging ipv op een dressuur
zadel
was wel erg wennen maar wel heel leuk! Dit was eigenlijk de laatste x dat ik dit jaar "echt" gereden heb de dag erna liep ze wat minder, een beetje stijf dus dacht dat ze spierpijn had van het springen, want zovaak
deden we dat tenslotte niet en nog helemaal niet lang, dit bleek niet het geval, toen het na 2 weken niet beter was
ben ik met haar naar de kliniek gegaan om te kijken waarom ze kreupel liep, ze konden niks vinden en uiteindelijk
zijn ze er achter gekomen dat ze zwaar spierbevangen was, echt wel het laaste waar ik ooit aan gedacht had!
Metacam mee naar huis, neutradex, geen kuil meer en biks, maar alleen nog hooi en speciale meusli. Na zo'n 1,5
maand waren haar waardes bijna weer normaal en mocht ik laangzaam aan weer gaan opbouwen.
September, oktober, november & December:
Het opbouwen ging erg goed, ze gedraad zich nog steeds goed, tot 2 weken terug zat ik op 25 min. draven en
2 rondjes galopperen, helaas hebben we zonder aanleiding een terugval gehad en heb ik afgelopen
maandag de DA weer laten komen om bloed te prikken, alles was oké alleen haar lever wat te hoog, maar
dat kon omdat ze vrij veel was afgevallen in korte tijd... dus nu zijn we weer langzaam aan het opbouwen en
wachten we nog een bloedtest af waarvan ik de uitslag volgende week ongeveer verwacht.
Ik hoop dat ik in 2013 ons oude "niveau" weer kan oppakken om weer verder te gaan in de dressuur, maar of
dit gaat lukken weten we nog niet, gezien ze achteraf al vaker bevangen is geweest dus het is nog even
afwachten maar we hopen natuurlijk op het beste!

Ik hoop dat jullie hard met ons mee duimen dat we samen in 2013 weer een topjaar tegemoed gaan!
Bedankt voor het kijken!

maar heb niet van elke maand wat haha
Hoop en duim met je mee dat je in 2013 het draadje weer kan oppakken! super comentaar idd op je protocol en een 10 op verzorging
die had er zin in

. Ik duim voor jullie dat 2013 weer een goed jaar gaat worden, veel plezier samen